مقامات مالزی: کانتینرهای حامل زباله وارداتی عودت داده می شوند

به گزارش تور ارمنستان، وزیر محیط زیست مالزی از تصمیم این کشور برای بازگرداندن 9 کانتینر محموله پسماندهای پلاستیکی را که به طورغیرقانونی از دیگر کشورها ارسال شده بود، اطلاع داد.

مقامات مالزی: کانتینرهای حامل زباله وارداتی عودت داده می شوند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، وزیر محیط زیست مالزی با بیان این که مالزی دیگر محل دفن پسماندهای کشورهای توسعه یافته نخواهد بود و افرادی با چنین فعالیت های غیرقانونی مسوول تخریب اکوسیستم مالزی هستند، اظهار کرد: ما با این فعالیت ها مقابله خواهیم کرد و اگرچه کشور کوچکی هستیم اما مورد ظلم واقع نخواهیم شد.

این کانتینرهای پر از پسماند از کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، سنگاپور، هلند، استرالیا، ژاپن، چین، عربستان سعودی و بنگلادش به مالزی ارسال شده اند و شامل 450 تُن پسماند از جمله کیسه های شیر، بسته بندی پلاستیکی و حتی دیسک های فشرده هستند.

روز گذشته (سه شنبه) وزارت محیط زیست مالزی با بیان این که کشورهای توسعه یافته اغلب پسماندهای خود را به بهانه بازیافت به کشورهای در حال توسعه مانند مالزی ارسال می نمایند، خاطر نشان کرد که مالزیایی ها مجبور به تحمل کیفیت هوای پایین به دلیل سوختن پلاستیک هستند که منجر به خطرات بهداشتی، آلودگی رودخانه ها، دفن غیرقانونی زباله ها و دیگر مسائل مرتبط می گردد.

مقامات وزارت محیط زیست مالزی هم چنین در حال آنالیز 60 کانتینر دیگر حاوی 3000 تُن پسماند که آن ها نیز به کشورهای مبدا بازگردانده می شوند، هستند. مقامات مالزی مدعی شده اند که تا به امروز 120 کانتینر پسماند ارسالی از کشورهای توسعه یافته را بازرسی نموده اند. ماه گذشته نیز مالزی پنج کانتینر زباله را به اسپانیا بازگردانده بود.

مالزی از سال گذشته که چین واردات پسماندها به کشور خود را در تلاشی برای بهبود شرایط زیست محیطیِ این کشور ممنوع ساخت، تا به امروز در حال مبارزه با ورود پسماندهای خارجی به کشور خود است. چین اگر چه هم چنان واردات پلاستیک، کاغذ و فلز قراضه را در کشور خود ادامه می دهد اما دیگر مجوز ارسال محموله های حاوی پسماندهای پلاستیکی یا مواد بازیافت پذیر مختلط با زباله را نمی دهد. این حرکت چین کشورهای صادرنماینده زباله را به فکر کردن به مکان هایی جدید برای دفن منابع بی انتهای زباله خود واداشته است.

بر اساس گزارش ماه نوامبر سال 2018 میلادی گرین پیس مالزی به سایت جدید دفن زباله برای پسماندهای پلاستیکی بیش از 19 کشور تبدیل شده است. تایلند، ویتنام و فیلیپین نیز مانند مالزی به محلی برای دفن پسماندهای پلاستیکی کشورهای توسعه یافته مبدل شده اند.

تنها بین ماه های ژانویه تا ژوئیه 2018 میلادی مالزی شاهد واردات 754 هزار تن پلاستیک به خاک خود بوده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، در اوایل ماه جاری میلادی، دولت های 187 کشور با توافق جدید سازمان ملل متحد با هدف محدود کردن صادرات نامحدود زباله های پلاستیکی موافقت کردند. با این حال آمریکا تصمیم ندارد به معاهده بازل، پیمانی که در آن انتقال مواد خطرناک بین مرزها را تنظیم می نماید، بپیوندد. طبق معاهده 1989، صادرنمایندگان باید قبل از ارسال محموله پسماندها به طور تفکیک نشده از کشورهای وارد نماینده رضایت بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 68

به "مقامات مالزی: کانتینرهای حامل زباله وارداتی عودت داده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات مالزی: کانتینرهای حامل زباله وارداتی عودت داده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید