نصب پلاک خودروی معلولان مشروط به احراز اطلاعات در سامانه پلیس است

به گزارش تور ارمنستان، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرط ارائه خدمات و اخذ پلاک معلولان در مراکز تعویض پلاک، وجود اطلاعات معلول در سامانه پلیس که به وسیله بهزیستی ثبت می گردد، است.

نصب پلاک خودروی معلولان مشروط به احراز اطلاعات در سامانه پلیس است

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ علی محمدی روز آدینه در مصاحبه با ایرنا اضافه کرد: معلولان برای انجام تعویض پلاک قبل از مراجعه به این مراکز، برای آنالیز و تایید صحت اطلاعات شخصی به سازمان بهزیستی شهر خود مراجعه نموده و اطلاعات خود را در سازمان مربوطه آنالیز نمایند.

وی ادامه داد: باید مجوز لازم از سوی سازمان بهزیستی برای این افراد صادر گردد تا بتوانند از پلاک ویژه معلولان استفاده نمایند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور اضافه کرد: سازمان بهزیستی استان ها نیز به وسیله سیستمی مراتب را به راهور ارجاع داده و در نهایت معلولان باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه نموده تا بتوانند پلاک ویژه خود را در یافت نمایند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: پلاک خودروی جانبازی نیز بر روی خودرو افرادی که بالای 50 درصد جانبازی دارند و نیز آنهایی که اسامیشان در سامانه شماره گذاری ثبت شده، نصب می گردد.

محمدی اضافه کرد: جانبازان که برابر اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای افتخار 50 درصدی جانبازی به بالا هستند با ارائه کارت شناسایی جانبازی و معرفی نامه از سوی امور ایثارگران بنیاد شهید پس از حضور در مراکز تعویض پلاک و بازدید خودرو، پلاک جانبازی بر روی خودروی آنها نصب می گردد.

به گفته وی، اسامی جانبازان حائز شرایط قبلا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به پلیس راهور اعلام و در سامانه شماره گذاری ثبت شده است.

سرهنگ محمدی گفت: افراد برای تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه باید اصل شناسنامه جدید با کارت ملی خود یا نمایندگان قانونی آنها، حضور فروشنده و خریدار یا نماینده قانونی آنها، ارائه برگ عدم خلافی، ارائه اصل فیش پرداخت بهای پلاک براساس تعرفه، مدارک احراز سکونت خریدار، اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه اصل کارت معاینه فنی برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از چهار سال از مدل آن سپری شده باشد و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از مدل آن ها سپری شده باشد را ارائه دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 511

به "نصب پلاک خودروی معلولان مشروط به احراز اطلاعات در سامانه پلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب پلاک خودروی معلولان مشروط به احراز اطلاعات در سامانه پلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید