نکات یادگیری زبان انگلیسی ، برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید

به گزارش تور ارمنستان، آیا به کلاس های زبان انگلیسی رفته اید یا با سیستم آموزش زبان انگلیسی آنها آشنایی دارید؟ با وجود شرکت در این کلاس ها و صرف وقت و زمان، هنوز هم پیروز به یادگیری زبان نشده اید؟ آیا می دانید، صرفا حضور کلاس های آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی کافی نیست؟ در این جا راهکارهایی برای پیروزیت در کلاس های زبان آورده شده است. آموزش زبان انگلیسی، امروزه در کل دنیا جایگاه بسیار ویژه در ارتباط افراد با یکدیگر و دیگر حوزه ها دارد. به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی چه از سر اجبار باشد و چه از روی علاقه، بسیاری از کارها را تسهیل می بخشد. برای یادگیری زبان انگلیسی راه های بسیاری وجود دارد، که البته متداول ترین این راه ها حضور در کلاس های زبان انگلیسی است. تنها حضور در کلاس عامل یادگیری زبان انگلیسی نمی باشد، باید نکاتی را نیز رعایت کرد تا به درستی این زبان را آموخت.

نکات یادگیری زبان انگلیسی ، برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید

1) خواندن بسیار

در زمان هایی مانند فاصله بین کلاس ها، صف، اتوبوس و غیره، کتاب انگلیسی به همراه داشته باشید و آن را بخوانید. کتاب های جیبی بسیاری وجود دارد که گزینه مناسبی برا این کار هستند.

2) خواندن نقدهای اجرا شده

وقتی کتابی را مطالعه می کنید، سعی کنید نقدهای این کتاب را نیز مطالعه کنید و با نظر خود مقایسه کنید.

3) عقاید خود را بیان کنید

وقتی استاد یا همکلاسی های شما خواستار دانستن عقیده شما هستند، حتما با توضیح دلایل خود، آن ها را بین کنید.

4) به طور واضح سخن بگویید و از کلی گویی پرهیز کنید

به جای آن که تنها یک کلمه بله بگویید، مفصل تر در خصوص آن موضوع صحبت کنید.

5) مقایسه وضع توضیح داده شده در داستان و وضع زندگی فعلی

وقتی به مطالعه کتابی می پردازید، در خصوص آن بسیار فکر کنید، به این موضوع فکر کنید که هدف نویسنده توضیح کدام شرایط یا پدیده اجتماعی است و آیا آن را به طور واقعی توضیح داده است یا نه.

6) یادداشت برداری کنید

در هنگام مطالعه کتاب اگر بخشی از آن برای شما جالب بود یا پیغام اصلی کتاب بود، می توانید آن را با رنگ دیگری تعیین کنید و یا آن را جای دیگری یادداشت کنید.

7) در کلاس مشارکت داشته باشید

همواره در بحث های کلاس شرکت کنید چون با این بحث ها می توانید عقاید خود را بیان کنید. در یک بحث کلاس در ابتدا عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، سپس احساس شخصی خود را در خصوص آن موضوع بیان کنید و بعد از آن طرح سوال کنید.

8) انتقادهای در کلاس یا خارج از آن را یادداشت کنید

با خواندن مکرر این یادداشت ها می توانید نکته های دستوری، واژگان و غیره را بیابید و اصلاح کنید.

9) اصلاح کردن نوشته ها

برای آن که از صحت لغاتی که نوشته اید مطمئن شوید، می توانید از نرم افزار word بهره ببرید.

10) نظر استاد را قبول کنید

اگر استاد نسبت به دیگر دانش آموزان، به نوشته و درست بودن لغات شما بیشتر توجه می نماید، هرگز ناراحت نشوید و از او سپاسگزار باشید. این موضوع به این معنا است که شما معیارهای بالاتری نسبت به دیگران برای او دارید و پیشرفت بهتری دارید.

11) خلاقانه و از زوایای مختلف به موضوعات نگاه کنید

وقتی در خصوص موضوعی در حال نگارش متنی هستید، حتما به زوایای دیگر این موضوع نگاه کنید و بیاندیشید. مثلا اگر موضوع در خصوص طبیعت است، در خصوص مسائلی بنویسید که با آنها مشکل دارید و آنها را دوست ندارید و یا مسائلی که در طبیعت شما را رنج می دهد.

12) متن نوشته شده را با صدای بلند بخوانید

متنی را که نوشته اید برای دیگران با صدای بلند بخوانید. در این هنگام وقتی به بخش دشواری از متن می رسید، در انتهای جمله مکث می کنید، و آن را به شکل ساده ای برای مخاطبان خود توضیح می دهید. برای آنکه دیگران بهتر مطلب شما را متوجه شوند، از جملات کوتاه بهره ببرید.

13) با دیگران همکاری کنید

می توانید مطلپالب و نوشته های خود را با دوستان خود جا به جا کنید و آنها را بخوانید و در خصوص نوشته های یکدیگر نظر بدهید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1594

به "نکات یادگیری زبان انگلیسی ، برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات یادگیری زبان انگلیسی ، برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید