پارک قلعه بندر یکی از تفریحگاه های شهر شیراز به شمار می رود

به گزارش تور ارمنستان، سیری در ایران/ براساس اخبار واصله، پارک قلعه بندر یکی از تفریحگاه های شهر شیراز به شمار می رود.

پارک قلعه بندر یکی از تفریحگاه های شهر شیراز به شمار می رود

پارک قلعه بندر شیراز در محله سعدی به مساحت 10 هکتار واقع شده است. از این پارک منظره بسیار زیبایی از شهر شیراز را میتوان دیدن نمود. این پارک که به همت شهرداری ساخته شده، جلوه زیبایی را به سعدیه داده است. آبشار زیبا، کاشت درخت و گل و جاده سازی با پلکان ها نمای بسیار زیبایی دارد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار می گیرد. با وجود یک آبشار مصنوعی زیبا و فضای سبز دلنشین، این پارک محل مناسبی است تا کمی دور از هیاهوی شهری به استراحت بپردازید، در پیاده رو ها قدم بزنید و از عطر خوش گل ها و گیاهان لذت ببرید.

پارک به زیبایی تمام گلکاری و درختکاری شده و فضای سبز آن منظره بسیار دلربایی دارد. در این پارک زیبا یک مسیر پلکانی در دامنه فهندژ تعبیه شده که صعود به قله فهندژ را سهولت می بخشد و مسیر حرکت آن در مجاورت درختان و گلها اوقات فرح بخشی را رقم می زند. بوستان قلعه بندر در ضلع شرقی خیابان بوستان قرار گرفته و زمانی که از این مسیر پلکانی بالا می روید، آرامگاه سعدی را از آن بالا خواهید دید که در مجاورت باغ دلگشا و طاووسیه بسیار زیبا به نظر می رسد.

در انتهای مسیر پله ها با رسیدن به قله فهندژ چاهی واقع شده است که احتمالا در دوره هخامنشیان حفر شده است. در روزگاران قدیم مردم اعتقاد داشتند که این چاه به بندرعباس ختم می گردد. به علت وجود یک قلعه بر فراز فهندژ این منطقه به نام قلعه بندر شهره شد. این چاه تنها 160 متر عمق داشته و احتمالا برای آب رسانی به باغ دلگشا استفاده میشده است. چاهی دیگر در مجاورت آن واقع شده است که مربوط به دوره ساسانی است. اگر در محوطه پارک قدم بزنید، در محیطی که بچه ها مشغول بازی و تاب خوردن هستند، تاب و سرسره سنگی را خواهید دید که بنابر بعضی نظرها متعلق به بچه ها کریم خان زند بوده و برای بازی آنها ساخته شده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1636

به "پارک قلعه بندر یکی از تفریحگاه های شهر شیراز به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک قلعه بندر یکی از تفریحگاه های شهر شیراز به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید