پارک لازینکی، بزرگ ترین پارک ورشو

به گزارش تور ارمنستان، پارک لازینکی | Łazienki Park در ورشو

یکی از زیباترین پارک های اروپا، پارک لازینکی (Łazienki Park) در ورشو است پارکی که ترکیبی از قصرهای باشکوه و چشم اندازهای طبیعی مجذوب کننده است و در قرن 17 ساخته شده. بزرگ ترین پارک ورشو نه فقط جایی عالی برای استراحت و سرگرمی بلکه مکانی برای تماشای حیات وحش و معماری های مجذوب کننده هم هست و بدون شک نمی توان بدون بازدید از آن ورشو را ترک کرد. می خواهیم درباره پارک لازینکی حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک لازینکی، بزرگ ترین پارک ورشو

پارک لازینکی که قدمت آن به قرن 17 برمی گردد بعدها اقامتگاه تابستانی پادشاه شد و امروز بزرگ ترین پارک عمومی ورشو است، محلی مهم برای طبیعت دوستان و عاشقان معماری و جایی برای لذت بردن از موسیقی و فرهنگ. در فصل بهار و تابستان اینجا مملوء از جریان زندگی می گردد و گردشگران زیادی که این پارک را برای گذراندن ساعات عصرگاهی انتخاب نموده اند غرق در تماشای چشم اندازهای اطراف اند.

در میان منظره ها چشم نواز پارک معماری های مجذوب کنندهی را می بینید که معروف ترین آن ها قصر روی آب است که به وسیله آخرین پادشاه لهستان ساخته شده تا در ماه های گرم سال در آنجا زندگی کند. اینجا پارکی تفریحی ست که هر کسی که برای اولین بار پا به ورشو می گذارد باید حتما از آن تماشا کند. در مرکز شهر ورشو این پارک با 76 هکتار مساحت جایی ست برای تماشای طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی. این پارک در میان یک جنگل قدیمی ساخته شده برای همین حیوانات زیادی در آن در شرایط نرمال طبیعی در حال زندگی هستند.

گاهی طاووسی زیبا نظرتان را به خود جلب می نماید و گاهی بر روی درختان سنجاب های قرمز رنگی را می بینید که تماشای آن ها حسابی شما را سر شوق می آورد. با اینکه غذا دادن به سنجاب ها و طاووس ها ممنوع است اما با رفتن به پارک خیلی ها را می بینید که در حال غذا دادن به آن ها هستند. در کنار صدها سنجاب، روباه، آهو، راسو و طاووس ها هم از زیباترین حیوانات این پارک هستند.

این پارک را نمی گردد در کلمات توصیف کرد؛ گل های رنگارنگ لاله، درختان سیب، صدای چه چه پرندگان، سنجاب های قرمز و انعکاس بناهای زیبا در آب دریاچه، چشم اندازهای نابی را به وجود آورده که از تماشایش سیر نمی شوید. همراه خود غذا ببرید، بر روی چمن ها بنشینید و از موسیقی رایگان و زنده لذت ببرید چون یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات در یان پارک شرکت در کنسرت های رایگان پیانو است که در ماه های گرم سال یکشنبه شب ها برگزار می گردد و عاشقان موسیقی را به این پارک می کشاند.

این پارک در فصل پاییز انفجاری از رنگ هاست؛ درختانی که روزگاری سبز بودند الان به تریبکی از رنگ های قرمز و نارنجی تبئیل شده و صدای چه چه پرندگان با صدای خش خش برگ های خشکیده در هم آمیخته شده است. الان وقتش است تا دوریین خود را بردارید و در زمان طلوع یا غروب خورشید خودتان را به این پارک برسانید.

قصر روی آب

یکی از نمادهای ورشو و حیرت آورترین بناهای معماری لهستان قصر روی آب است که همانند مرواریدی بر روی جزیره است. این قصر مهمترین بنای این مجموعه است و اقامتگاه اصلی پادشاه بود.

آمفی تئاتر

این آمفی تئاتر که در کنار دریاچه پارک قرار گرفته است در سال 1791 در سالروز انتخاب پادشاه لهستان افتتاح شد و یادآور یکی از تئاترهای شهرهرکولانیوم است. برای استیج آن از فروم های رومی الهام گرفته شده و آب بین استیج و تماشاچیان فاصله انداخته که از ویژگی های منحصربفرد این آنفی تئاتر است.

قصر میسلویکی | Myślewicki Palace

این قصر نام خود را از روستای میسلویکی گرفته، روستایی که زمانی در فاصله کمی از قصر قرار داشت. دیوارهای این قصر در سال 1774 در این مکان وجود داشت اما هیج کس زمان ساخت دقیق آن را نمی داند. به دستور پادشاه بنای قبلی با تبدیل شدن به یک عمارت دو طبقه بزرگ تر شد. این قصر به شیوه کلاسیک ساخته شده و یکی از معدود معماری های ورشو است که با این معماری همچنان سالم مانده. این بنای نیمدایره ای در اصل به عنوان اقامتگاه پادشاه ساخته شد اما او هیچ وقت در اینجا زندگی نکرد چون اقامت در قصر روی آب را به اینجا ترجیح می داد!

ساختمان Podchorążówka

این ساختمان در کنار قصر روی آب و در بخش شرقی پارک قرار گرفته است و در سال 1822 تبدیل به مدرسه شد.

بنای سفید رنگ Wodozbiór

در قسمتی از پارک بنایی سفید رنگ به نام Wodozbiór را می بینید که در گذشته آب ها را جمع آوری و به دریاچه و فواره پارک می فرستاد. این بنا در سال 1827 به سبک مقبره ای در روم ساخته شد و امروز در داخل آن گالری و نمایشگاه برگزار می گردد.

عبادتکاه دیانا | Temple of Diana

این عبادتگاه که در سال 1822 ساخته شده دقیقا شبیه بناهای یونانی دوران باستان است. داخل این عبادتگاه با نقاشی های باشکوه تزئین شده که بیشتر آن ها را نقاشی های گل ها و میوه ها تشکیل می دهند.

عمارت سفید

یکی از زیباترین بناهای پارک عمارتی سفید رنگ است که در سال 1774 ساخته شده و یادآور روزهای سلطنت آخرین پادشاه لهستان است. برای تزئین داخل این عمارت از نقاشی های باشکوه استفاده شده که جلوه خاصی را به نمای داخلی آن داده است.

منبع: warsawguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1433

به "پارک لازینکی، بزرگ ترین پارک ورشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک لازینکی، بزرگ ترین پارک ورشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید