پاسخ شهردار منطقه 5 به ادعای علت سیاسی برای تخریب کافه های اکباتان ، در سال گذشته از تخریب جلوگیری نموده بودیم

به گزارش تور ارمنستان، شهردار منطقه 5 در رابطه با تخریب کافه های اکباتان گفت: مطابق با ماده 55 قانون شهرداری ها و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی کافه هایی که به صورت غیرمجاز در محیط عمومی ایجاد شده بودند، تخریب شدند.

پاسخ شهردار منطقه 5 به ادعای علت سیاسی برای تخریب کافه های اکباتان ، در سال گذشته از تخریب جلوگیری نموده بودیم

به گزارش خبرنگاران، احسان شریفی شهردار منطقه 5 تهران درباره علت چرایی تخریب کافه های بازارچه کوثر گفت: کافه های بازارچه کوثر هیچکدام دارای مجوز نبودند و به همین علت تخریب شدند.

او ادامه داد: در گذر زمان مغازه های بازارچه کوثر به محیط عمومی خیابان تعرض نموده بودند و با چیدن صندلی و قرار دادن سایبان، سقف و ستون به صورت غیر مجاز و در فضایی که نه مالکیت و نه عرصه با آنها بود اقدام به ایجاد کافه هایی نموده بودند.

شریفی توضیح داد: بر همین اساس و مطابق با ماده 55 قانون شهرداری ها و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی کافه هایی که به صورت غیرمجاز در محیط عمومی ایجاد شده بودند تخریب شدند.

شهردار منطقه 5 تهران با بیان اینکه این تخریب حتی چندین ماه به تعویق افتاده بود گفت: مطرح شد که به دلایل سیاسی اقدام به تخریب کافه های بازارچه کوثر نموده ایم اما باید تاکید کنم که حتی در سال گذشته نیز از تخریب جلوگیری کردیم و با چندین ماه تعویق و مطابق با قانون کار تخریب انجام شد.

او با تاکید بر اینکه اگر شهرداری تهران اقدام به تخریب این کافه ها نمی کرد مشمول ترک فعل بود گفت: در ماده 55 قانون شهرداری ها به صراحت تاکید شده است که سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در برطرف موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله مأمورین خود راساً اقدام کند. بر همین اساس و از آنجایی که این کافه ها مالکیت قانونی زمین را نداشتند و متجاوز بودند تخریب شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1650

به "پاسخ شهردار منطقه 5 به ادعای علت سیاسی برای تخریب کافه های اکباتان ، در سال گذشته از تخریب جلوگیری نموده بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ شهردار منطقه 5 به ادعای علت سیاسی برای تخریب کافه های اکباتان ، در سال گذشته از تخریب جلوگیری نموده بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید