، پیگیری پروژه، فعال سازی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد پس از دو سال وقفه

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران/لرستان طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در دی ماه 92 آغاز شد و قرار بود در مدت دو سال به بهره برداری برسد.

، پیگیری پروژه، فعال سازی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد پس از دو سال وقفه

این طرح شامل توسعه سطوح پروازی(تطویل باند، توسعه اپرون، بهسازی آپرون موجود، زهکشی باند، استریپ سازی باند، ارتقاء مقاومت باند، بهسازی جاده حفاظتی، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال و احداث ساختمان پاویون) بوده که چندین مورد از این ها تکمیل شده ولی مابقی کار زیادی دارد.

روزهای فعالیت این پروژه کمتر از زمان تعطیلی آن بوده و حتی ماده 48(پایان پیمان) شد که به تازگی دوباره به پیمانکار جدید واگذار شده است.

بر اساس تصمیم جدید، شرکت فرودگاه ها باید ادامه طرح را انجام دهد و از دست وزارت راه و شهرسازی خارج شده است.

علی کاملی، مدیر فرودگاه خرم آباد در خصوص آخرین شرایط این پروژه به خبرنگاران گفت: پس از دو سال وقفه و همزمان با دهه مبارک فجر این پروژه فعال شده است.

وی ادامه داد: در راستای جلسات اقتصاد مقاومتی استان، دستور وزیر راه و شهرسازی، پی گیری های استاندار لرستان، مساعدت و ابلاغ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها مبنی بر اجرای موافقت نامه تکمیل و بهره برداری این پروژه توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آغاز پروژه با حضور مشاور طرح و پیمانکار در محل فرودگاه برگزار شد.

کاملی افزود: در این جلسه مقرر شد تا 18 بهمن ماه بر اساس مقررات ایمنی و اولویت های فرودگاه، مشاور و پیمانکار پروژه برای تجهیز کارگاه و تا 20 بهمن ماه عملیات اجرایی آغاز شود که از فرایند کار راضی هستیم.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه کل این طرح حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: البته نسبت به طرح و قرارداد قبلی یک سری اصلاحات اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 915

به "، پیگیری پروژه، فعال سازی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد پس از دو سال وقفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "، پیگیری پروژه، فعال سازی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد پس از دو سال وقفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید