10 شیرینی و دسر مجذوب کننده ژاپنی

به گزارش تور ارمنستان، شیرینی های ژاپنی از خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین جاذبه های این کشور هستند. در فراوری این شیرینی ها از مواد اولیه متفاوتی استفاده می گردد که نتیجه را شگفت انگیز می نماید. اگر اهل چشیدن طعم های تازه هستید و دوست دارید با آشپزی ملل آشنا شوید، این مطلب مخصوص شماست.

10 شیرینی و دسر مجذوب کننده ژاپنی

شیرینی ژاپنی

شیرینی های ژاپنی دسته ای متنوع و خوشمزه از دسرها هستند که اغلب با مواد طبیعی مانند برنج، لوبیا، میوه ها و آجیل درست می شوند. آن ها معمولا با چای سبز سرو می شوند و فصول و سنت های ژاپن را منعکس می نمایند. در اینجا 10 شیرینی مجذوب کننده ژاپنی از دسته واگاشی ها را برایتان آورده ایم. واگاشی ها، شیرینی های سنتی ای هستند که در دوران میجی به فرهنگ غذایی ژاپن وارد شدند. این شیرینی ها پر از ظرافت و مجذوب کنندهیت هستند و بیشتر گردشگر ها نمی توانند در برابر امتحان کردن آنها مقاومت نمایند.

1- شیرینی ژاپنی نماگاشی

نماگاشی یا ناماگاشی، شیرینی های ظریف و هنرمندانه ای هستند که با مواد طبیعی مانند ژله میوه یا خمیر لوبیا شیرین درست می شوند. آنها به طرح نقوش فصلی و طبیعی مانند گل و برگ شکل می گیرند و از آن ها اغلب در مراسم چای یا مناسبت های خاص استفاده می شوند.

2- شیرینی ژاپنی ساکورا موچی

ساکورا موچی کیک های برنجی با تنوع رنگ و غالبا صورتی رنگ هستند که با خمیر لوبیا قرمز شیرین تهیه شده و در آن ها یک برگ گیلاس شور و خوراکی پیچیده می گردد. از ساکورا موچی در ماه مارس در روز هیناماتسوری (روز دختران ژاپنی) برای جشن گرفتن شکوفه های گیلاس در بهار استفاده می گردد و از آن لذت می برند.

3- شیرینی ژاپنی دورایاکی

دورایاکی پنکیک هایی هستند که با خمیر لوبیا قرمز شیرین یا مواد پرنماینده دیگر مانند خامه کاستارد و حتی شکلات، به شکل ساندویچ شده در آمده اند. آنها یک میان وعده محبوب اند که تقریبا همه جا از جمله غرفه های غذاهای خیابانی، پیدا می شوند. این شیرینی بعلاوه غذای مورد علاقه Doraemon که یک شخصیت کارتونی معروف ژاپنی است می باشند. شاید شما هم این کارتون که قهرمانش یک گربه آبی رنگ بامزه است را دیده باشید.

4- شیرینی دانگو

دانگو، کوفته های جویدنی ای هستند که از آرد برنج درست می شوند و روی چوب های بامبو سیخ می شوند و کبابی یا آب پز می شوند. آنها را می توان با سس های مختلف مانند سس سویا شیرین، خمیر لوبیا قرمز یا پودر چای سبز پوشاند. دانگو اغلب در فستیوال ها یا فصول خاص، مانند هانامی (مشاهده شکوفه های گیلاس) یا تسوکیمی ژاپن (مشاهده ماه) سرو و فروخته می گردد.

5- کیک قطره باران

کیک قطره باران، این کیک شفاف و ژله مانند که شبیه قطره باران است. از آب و آگار و آگار که یک ژلاتین گیاهی است تهیه می گردد. برای طعم دادن به ان آن با آرد سویا بوداده و شربت شکر قهوه ای سرو می گردد. این یک دسر با طراوت و سبک است که از ژاپن سرچشمه گرفته و امروزه در سراسر دنیا محبوب شده است و هواداران بسیاری پیدا نموده است. اگر به ژاپن سفر کردید حتما آن را امتحان کنید.

6- اوشیروکو، دسر ژاپنی

این دسر یا شیرینی ژاپنی در فهرست ما، یک سوپ گرم و شیرین است که از خمیر لوبیا قرمز، آب یا شیر تهیه می گردد. روی آن را می توان با موچی (کیک برنجی چسبناک)، شیراتاما (کوفته آرد برنج) یا شاه بلوط پوشاند. اوشیروکو یک دسر آرامبخش و مقوی است که بیشتر در زمستان طبخ می گردد. با این حال در بعضی از کافه ها و رستوران ها می توانید اوشیروکو را در دیگر ماه های سال نیز پیدا کنید.

7- شیرینی ناراکاری

ناراکاری شیرینی های ظریف و خالصی هستند که از خمیر لوبیا سفید و آرد برنج چسبناک تهیه می شوند. آنها را می توان رنگ آمیزی کرد و به اشکال مختلف مانند میوه ها، حیوانات یا گل ها درآورد. آنها اغلب در مراسم چای یا مناسبت های خاص سرو می شوند. به یاد داشته باسید که در طی تور ژاپن خود حتما آن ها را امتحان کنید.

8- موز توکیو

موز توکیو، سوغاتی محبوب شهر توکیو است. این شیرینی مجذوب کننده، از کیک اسفنجی نرم، پر شده با کرم کاستارد و موز تشکیل شده است. روی کیک شکل و طرح های زیبایی دارد و طعم های مختلفی مانند کارامل، شکلات یا توت فرنگی و... را می توانید در آنها پیدا کنید. از آنجا که موز توکیو بسته بندی مناسبی دارد، می توانید آن را به عنوان سوغاتی ژاپن با خود به ایران بیاورید.

9- شیرینی ژاپنی سنبی

سنبی، کراکرهای برنجی تردی هستند که می توانند شور یا شیرین باشند. آنها را می توان با سس سویا، شکر، جلبک دریایی، دانه کنجد یا سایر مواد طعم دار کرد. شیرینی ژاپنی سنبی، می تواند اشکال و بافت های مختلفی مانند گرد، مربع یا پیچ خورده داشته باشد. سنبی ها یک میان وعده رایج هستند که در مغازه ها یا غرفه های خیابانی ژاپن به فراوانی یافت می شوند. برای تست کردن آنها کافی است کمی در خیابان ها قدم بزنید و دنبال خوراکی های خوشمزه بگردید.

10- تایاکی، شیرینی ژاپنی

تایاکی ها کیک هایی به شکل ماهی هستند که از خمیر وافل تهیه می شوند. این شیرینی ژاپنی با خمیر لوبیا قرمز شیرین یا مواد پرنماینده دیگر مانند خامه کاستارد، پنیر یا شکلات پر می شوند. در نهایت آن ها در قالب ماهی شکل روی یک سینی داغ می پزندد. تایاکی ها یک غذای خیابانی محبوب هستند که می توان آن را گرم یا سرد مصرف کرد.

سفر شیرین به ژاپن

ژاپن پر از دیدنی، نمادهای تکنولوژی و فرهنگ های کهن است. ویژگی هایی که از این کشور یک مقصد رویایی ساخته و باعث شده تا متقاضیان تور ژاپن روز به روز بیشتر شوند. در کنار این ها، غذاها، دسرها و شیرینی های ژاپنی نیز به ترند روز تبدیل شده اند. حالا مردم زیادی را می بینید که دوست دارند شیرینی موچی را تست نمایند یا بدانند وافل های خیابانی ژاپن چه طعمی دارند. اگر شما هم دوست دارید تجربه سفر به ژاپن را داشته باشید و چیزهای بیشتری را درباره این کشور کشف کنید، راضی می شویم در تور ژاپن خبرنگاران، روی ماه تان را ببینیم.

منبع: دالاهو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1646

به "10 شیرینی و دسر مجذوب کننده ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شیرینی و دسر مجذوب کننده ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید