10 فیلم جذاب خانوادگی که شبیه انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها هستند

به گزارش تور ارمنستان، فیلم میشل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machines) در حال حاضر یکی از بهترین فیلم های خانوادگی سال است و 10 فیلمی که در ادامه معرفی می کنیم پروژه های مشابه و به همان اندازه جالب هستند.

10 فیلم جذاب خانوادگی که شبیه انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها هستند

میشل ها علیه ماشین ها، محصول جدید انیمیشن سونی و نتفلیکس، با استقبال منتقدان و مخاطبان همراه شده است. این فیلم که به عنوان یک کمدی سفر جاده ای خانوادگی و همچنین یک داستان کنایی علمی-تخیلی ساخته شده، به خانواده میشل ها می پردازد که برای نجات کره زمین با ربات ها مبارزه می نمایند.

این فیلم علاوه بر توجه به اندازه به کلیشه های آشنای این ژانر، به شکل سرگرم نماینده ای فرهنگ خانوادگی معمول و اعتیاد نسل جدید به فناوری را هم با یکدیگر ترکیب می نماید. به علاوه، این فیلم معتبر و قابل تحسین دیگری از کارگردان مایکل ریاندا است که تا قبل از آن به عنوان خالق آبشار جاذبه (Gravity Falls) شناخته می شد.

10. میس سان شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

  • کارگردان: والری فاریس، جاناتان دیتون
  • بازیگران: ابیگل برلین، پال دینو، آلان آرکین
  • محصول: 2006
  • امتیاز متاکریتیک: 80 از 100

میس سان شاین کوچولو در قاب یک کلاسیک مدرن، مضامین ناکارآمد خانوادگی را در پس زمینه یک سفر جاده ای آنالیز می نماید. این فیلم در حالی که در به تصویر کشیدن جزئیات بسیار پیروز بوده، در حین کاوش ناامنی های عمیق هر یک از شخصیت ها، از پرداختن به واقعیت های تلخ و گزنده هم فروگذار نمی نماید.

هنگامی که یک دختر جوان (با بازی ابیگیل برسلین) به همراه خانواده آشفته خود برای شرکت در یک مسابقه زیبایی سفر می نماید، زخم های قدیمی دوباره باز شده و در کنارش پیوندهای جدیدی هم شکل می گیرد. نویسندگی تراژدی-کمدی این فیلم را کنار بگذاریم، از بازیگرانش همچنان به عنوان یکی از بهترین گروه های بازیگری در سال های اخیر یاد می شود.

وجه تشابه: سفر جاده ای، رابطه های عاطفی کمرنگ شده خانوادگی، تمرکز بر کاراکتر دختر نوجوان، داستان آموزنده نهفته در قالب طنز، انتها بندی مشابه

9. ویلوبی ها (The Willoughbys)

  • کارگردان: کریس پیرن
  • محصول: 2020
  • امتیاز متاکریتیک: 68 از 100

خانواده ویلوبی مملو از نخبگان خلاق و بسیار تحصیل نموده است. با این حال، والدین این خانواده در ارتباط برقرار کردن با فرزندان به اندازه کافی سهل انگار هستند تا فرزندان از آن ها متنفر شوند. بچه ها که از پدر و مادر خود خسته شده اند با کشیدن نقشه ای آن ها را به مسافرت می فرستند تا با یتیم جلوه دادن خود، به دنبال یک خانواده به نظرشان مناسب بگردند.

این سفر در نهایت به والدین درس های ارزشمند زندگی می دهد زیرا آن ها می دانند دانشی که در دانشگاه و بین کتاب هایشان آموخته اند در جهانی واقعی ناکارآمد است. تصاویر پر زرق و برق و طنز عجیب این انیمیشن به دوچندان شدن جذابیت ویلوبی ها در یک زمان کوتاه 90 دقیقه ای یاری می نماید و نتیجه ای که در انتهای فیلم به آن می رسیم دیدنش را برای بچه ها و عظیمسالان ارزشمندتر می نماید.

وجه تشابه: رابطه های عاطفی کمرنگ شده خانوادگی، داستان آموزنده در قالب طنز

8. ربات ها (Robots)

  • کارگردان: کریس وج
  • محصول: 2005
  • امتیاز متاکریتیک: 64 از 100

ربات ها فیلمی است که کاملا حول جهانی شخصیت های رباتی خود می شود. رادنی کاپرباتم (با صدای ایوان مک گرگور) یک مخترع مشتاق و با انگیزه است که برخلاف خواسته والدینش برای کشف شهری جدید و دیدار با اسطوره های خود راهی سفری پرماجرا می شود.

رادنی در حین کوشش برای ایجاد فناوری های مفید و در دسترس، توطئه ای را کشف می نماید که ممکن است سرنوشت ربات های قدیمی را تغییر دهد و از آن ها با وعده به روزرسانی های گران قیمت کلاهبرداری کند. ربات ها با وجود لحن شاد و بچه هاه، تفسیری درباره رذایل طمع سرمایه داری کنترل نشده صنعت گران ارائه می نماید.

وجه تشابه: وجود کاراکترهای رباتی، کوشش گروهی برای مقابله با پلیدی، کاراکتر فرزند بلند پرواز

7. ابری با حتمال بارش باران کوفته قلقلی (Cloudy With A Chance Of Meatballs)

  • کارگردان: فیل لرد، کریس میلر
  • محصول: 2009
  • امتیاز متاکریتیک: 66 از 100

ابری با احتمال بارش باران کوفته قلقلی به کارگردانی فیل لرد و کریس میلر (که تهیه نمایندگی میشل ها علیه ماشین ها را برعهده داشتند) یکی دیگر از انیمیشن های کلاسیک سونی با مضامین علمی تخیلی و خانوادگی است. فلینت لاکوود مخترع (با صدای بیل هیدر) ماشینی را فراوری می نماید که قادر است آب را به غذا تبدیل کند. اما هنگامی که عملکرد دستگاه از کنترل خارج می شود، طوفان غذایی غیر قابل کنترلی باعث به خطر افتادن تمام جهان می شود.

این فیلم نه تنها از نظر طراحی شخصیت و فرضیه اش شبیه میشل ها علیه ماشین ها است بلکه در هسته اصلی آن رابطه پریشانی پدر و پسر (مانند رابطه پدر و دختری در انیمیشن میشل ها) هم دارد. مانند شخصیت دنی مک براید در میشل ها، جیمز کان در نقش پدر فلینت بازی می نماید، یک ماهیگیر تکنوفوبیک (قدیمی و از تکنولوژی به دور) سختگیر که به پسرش بسیار اهمیت می دهد.

وجه تشابه: کوشش گروهی برای نجات جهان، رابطه عاطفی کمرنگ شده خانوادگی، پدر تکنوفوبیک، کاراکتر فرزند بلندپرواز

6. کاپیتان خارق العاده (Captain Fantastic)

  • کارگردان: مت راس
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، جورج مکای، آنالیس باسو
  • محصول: 2016
  • امتیاز متاکریتیک: 72 از 100

یک زن و شوهر و شش فرزندشان در بیابان زندگی می نمایند و از جامعه مدرن جدا شده اند. به نظر می رسد که آن ها زندگی متعادل و خودکفائی را به دور از خطرات مصرف گرایی و ماشین آلات برگزیدند. با این حال، هنگامی که مادر فرزندان از جهان می رود، پدر به عنوان سرپرست خانواده میخواهد که هنگام آغاز سفر جاده ای، تصمیمات مهمی برای آن ها بگیرد که ممکن است جهت زندگی ا شان را تغییر دهد.

وی همچنان بین معرفی مجدد آن ها به جامعه بشری و یا ادامه زندگی عشایری بر سر دوراهی قرار گرفته. با یک بازی فوق العاده توسط ویگو مورتنسن در نقش اصلی، کاپیتان خارق العاده به لطف برداشتی کاملا پخته و فراتر از همه کلیشه های یک فیلم خانوادگی ظاهر می شود.

وجه تشابه: پدر تکنوفوبیک، سفر جاده ای

5. نسل بعدی (Next Gen)

  • کارگردان: جو سندر، کوین آر آدامز
  • محصول: 2018
  • امتیاز متاکریتیک: -

نسل بعدی یک انیمیشن علمی تخیلی است که جوهر دوستی را در زمان فناوری و فاصله های ناخودآگاه به تصویر می کشد، حتی اگر این دوستی بین یک نوجوان سرکش و یک ربات مسلح باشد. با ترسیم آینده رباتیک و قهرمانانی که نام بردیم، این انیمیشن می تواند موازی با فیلم های مشابه دیگر مانند شش قهرمان عظیم (Big Hero 6) باشد.

گرچه به نظر می رسد که با یک داستان تکراری در این ژانر روبرو هستیم، اما نسل بعدی همچنان با ساخت لحظات سرگرم نماینده و یک گروه صداپیشه شامل جان کرازینسکی، چارلین یی، جیسون سودیکیس و مایکل پنیا سعی دارد داستانش را به شکل متفاوتی بیان کند.

این فیلم به تفصیل درباره موضوعاتی صحبت می نماید که بیشتر فیلم های سینمایی برای بچه ها به دنبال آن نمی فرایند. نسل بعدی دیدگاه متفاوت بسیاری از بچه ها نسبت به جهانی پیرامون خود را نشان می دهد. در کنار نشان دادن ارزش دوستی که همه انسان ها به تکیه بر آن نیازمندند، قسمت های اکشن آن به هجوم آدرنالین می انجامد و لحظات آرام آن واقعا احساسات شما را برمی انگیزد. نسل بعدی کمدی سرگرم نماینده ای دارد و در کنارش به ریشه یابی شخصیت های اصلی خود هم می پردازد.

وجه تشابه: وجود کاراکترهای رباتی، کاراکتر دختر بلند پرواز، کوشش گروهی برای نجات جهان

4. فرکانس (Frequency)

  • کارگردان: جورج هابلیت
  • بازیگران: جیمز کاویزل، دنیس کواید، الیزابت میچل
  • محصول: 2000
  • امتیاز متاکریتیک: 67 از 100

در فیلم علمی-تخیلی و هیجان انگیز فرکانس، جیمز کاویزل نقش کارآگاهی را بازی می نماید که به صورت اتفاقی و یافتن یک فرکانس رادیویی این امکان را پیدا می نماید که در گذشته با پدر مرده خود (با بازی دنیس کواید) ارتباط برقرار کند. همان طور که انتظار می رود، تعاملات ادامه دار بین وی و پدرش منجر به تغییر موجودیت زمان و مکان می شود.

با وجود صحنه های نفس گیر، فرکانس داستانی در خصوص از دست دادن و چگونگی پناه بردن پسری به نیروهای ناشناخته فناوری برای جبران این ضایعه است. این فیلمی است که هم شما را می خنداند و هم به شدت احساسات را در شما برمی انگیزد تا جایی که متوجه گذر زمان نخواهید شد. دنیس کواید در این فیلم بی نظیر ظاهر می شود و دیگر بازیگران راهی برای اثبات توانایی نقش آفرینی خود پیدا می نمایند.

وجه تشابه: کوشش برای برقراری ارتباط والد و فرزندی به شکلی متفاوت

3. مردان، زنان و بچه ها (Men, Women, & Children)

  • کارگردان: جیسون رایتمن
  • بازیگران: انسل الگورت، کیتلین دیور، آدام سندلر
  • محصول: 2014
  • امتیاز متاکریتیک: 38 از 100

کمدی-درام جیسون رایتمن با نام مردان، زنان و بچه ها نگاهی طنزآمیز به افزایش اعتیاد آنلاین در این قرن در میان بخش های مختلف سنی دارد. این فیلم متکی به امضای معمول شوخ طبعی رایتمن است و فرضیه آن بیش از هر زمان دیگری به امروز ما مرتبط است، خصوصا از آنجا که همه گیری کرونا انسان را دوباره به یک حباب فناوری محدود نموده و سلامت روحی و جسمی آن ها را در این فرایند تحت تأثیر قرار می دهد.

مردان، زنان و بچه ها با وجود داستان قوی، زیادی شخصیت محور و طولانی است و ریتم کندی دارد که ممکن است شما را خسته کند. اما اینکه از دید هر کاراکتر به موضوع درخور تحسین آن نگاه می شود، بُعد احساسی آن را برجسته تر نموده و شما را به فکر فرو می برد. لحظات خنده دار آن به نشاندن شما تا انتها فیلم یاری زیادی می نماید که نباید آن را نادیده گرفت.

وجه تشابه: تسلط دلهره آور تکنولوژی بر زندگی، رابطه عاطفی و کمرنگ شده خانوادگی، داستان آموزنده در قالب طنز

2. مرد عنکبوتی؛ به درون جهانی عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spiderverse)

  • کارگردان: پیتر رمزی، رودنی روتمن، باب پرسیچتی
  • محصول: 2018
  • امتیاز متاکریتیک: 87 از 100

به درون جهانی عنکبوتی که به تازگی برنده جایزه اسکار و یک کارگردانی دیگر توسط زوج لرد و میلر شده است، یک پکیج کامل از اکشن ابرقهرمانی و درامی صمیمانه و تجربه بصری خیره نماینده است. شامیک مور به جای کاراکتر مایلز مورالس صحبت می نماید، پسری که پوشش مرد عنکبوتی را فقط برای همبازی شدن با مرد عنکبوتی از ابعاد دیگر برای سرنگونی اشرار و برقراری تعادل انتخاب نموده است.

قسمت هیجان انگیز آن را کنار بگذاریم، فیلم همچنین یک داستان ارزشمند در خود دارد که مورالس جوان در حالی که به عموی خود آرون دیویس (با صدای ماهرشالا علی) و پیتر بی پارکر (با صدای جیک جانسون) نگاه می نماید می آموزد که هر قدرت عظیمی مسئولیت زیادی هم به همراه دارد.

وجه تشابه: مبارزه گروهی علیه پلیدی، داستان آموزنده در قالب طنز

1. رالف اینترنت را خراب می نماید (Ralph Breaks The Internet)

  • کارگردان: فیل جانسون، ریچ مور
  • محصول: 2018
  • امتیاز متاکریتیک: 71 از 100

دنباله رالف خرابکار (Wreck-It Ralph) با نام رالف اینترنت را خراب می نماید شخصیت های بازی و گیم را به ورطه دیجیتال و اینترنت پرت می نماید. رالف عظیم غول پیکر و مهربان در کشف این دامنه جدید هیچ سرنخی ندارد و ساده لوحی او در وب لحظات خنده داری را بوجود می آورد که با طنز اینترنتی و مرسومات فرهنگ پاپ آراسته شده است.

این طنز خاتمه به داستانی دل انگیز تبدیل می شود زیرا هر دو شخصیت اصلی یعنی رالف خرابکار (با صدای جان سی ریلی) و ونلوپ (با صدای سارا سیلورمن) از راه های خاص خود با تنهایی مبارزه می نمایند. دوستی و صندلی آن ها در اینترنت تا حد زیادی آزمایش می شود و در یک لحظه احساسی به اوج خود می رسد.

وجه تشابه: کوشش برای برقراری ارتباط محبت آمیز، داستان آموزنده در قالب طنز

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1044

به "10 فیلم جذاب خانوادگی که شبیه انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها هستند" امتیاز دهید

2 کاربر به "10 فیلم جذاب خانوادگی که شبیه انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها هستند" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم جذاب خانوادگی که شبیه انیمیشن میشل ها علیه ماشین ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید