طراحی لوگو: 7 لوگوی برتر استودیوهای فیلم سازی در طول تاریخ سینما

به گزارش تور ارمنستان، ممکن است لوگوهای استودیوهای فیلم سازی، بخش پیش پا افتاده ای از تماشای فیلم به نظر برسند، اما باید بدانید که این لوگوها بسیار مهم اند. این ها همان ویژگی ای هستند که سبب می شوند مخاطب به تماشای فیلم علاقه مند گردد و حتی می توانند سبک و ژانر فیلمی را که قرار است نگاه کنید معین کنند.

طراحی لوگو: 7 لوگوی برتر استودیوهای فیلم سازی در طول تاریخ سینما

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

حذف موسیقی رایج یک لوگوی نام آشنا، می تواند سبب شود که مخاطب در هنگام تماشای فیلم مورد نظر احساس ناراحتی کند یا یک فیلم کمدی می تواند به واسطه لوگوی معروف خود، بلافاصله خنده را بر لبه ای مخاطبین آورد.

با در نظر گرفتن قدرت لوگوی استودیوهای فیلم سازی مختلف، باید به این موضوع اندیشید که کدام لوگوها جزو فزونین ها هستند. قطعا بلافاصله بعد از شنیدن بعضی موسیقی های پس زمینه، لوگوهای خاصی به فکرتان خطور می نمایند و بعضی دیگر را نیز به محض اینکه ببینید تشخیص می دهید، اما سوال این است که آیا ویژگی های بیشتری وجود دارد که بتواند سبب فزونی لوگوی یک استودیو فیلم سازی شود؟ این ویژگی ها زمانی مهم تر می شوند که بخواهیم هفت تا از فزونین لوگوی استودیوهای فیلم سازی تاریخ سینما را رتبه بندی نماییم. این لوگوها از نظر دوره ای که برای اولین بار در آن شروع به کار کردند، موسیقی تم و سایر ویژگی های خاصشان بسیار متفاوت هستند بنابراین بیایید به رتبه بندی آن ها بپردازیم.

7. لوگوی دریم ورکس اس کی جی

در دو کلمه می تواند توضیح داد که چرا لوگوی اصلی دریم ورکس اس کی جی یکی از فزونین لوگوهای استودیوهای فیلم سازی تمام دهه ها به شمار میرود: اولین مورد جان ویلیامز است. آهنگسازی که مسئولیت فراوری موسیقی پس زمینه این لوگو را بر عهده دارد، پس تعجبی ندارد که چرا ملودی فوق العاده این لوگو، فراموش نشدنی به نظر برسد. تن آهنگ لوگوی دریم ورکس اس کی جی با صدایی آرام شروع می شود و زمانی که دوربین به سوی آسمان می رود یعنی پیش از اینکه موسیقی به همان تن ملایمی که با آن شروع شده باز شود، حروف نمایانگر نام کمپانی نشان داده می شوند و موسیقی به اوج خودش می رسد.

فراتر از موسیقی، خود تصویر نیز کاملا گیرا است، چراکه مخاطب در ابتدا یک پس زمینه آبی را مشاهده می نماید و بعد به تصویر هیجان انگیز پسری می رسد که در حال ماهیگیری از درون ماه است. اینکه این پسر در درون ماه نشسته نیز حس عظمت خاصی به این لوگو می بخشد. در عین حال، رنگ آبی موجود در سرتاسر لوگو راهی عالی برای نشان دادن فضای شب است. بنابراین می توان گفت که لوگوی این کمپانی هم برای چشم ها خوشایند است و هم گوش ها را می نوازد و در حقیقت پکیجی از همه چیزهای عالی به شمار میرود.

6. لوگوی کلمبیا پیکچرز (نسخه دهه 1960)

لوگوهای قدیمی کلمبیا پیکچرز بهتر از نسخه امروزی اش هستند. با این حال، می توان فزونین لوگوی کلمبیا پیکچرز را لوگوی مورد استفاده در دهه 1960 دانست که در بعضی از محصولات قرن بیست و یکم مانند روزی روزگاری در هالیوود دوباره از آن استفاده شده است. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت این لوگو شده به فونت آن مربوط می شود. حروف غول پیکر و نارنجی رنگی که برای نوشتن کلمه کلمبیا استفاده شده اند، اهمیت استودیوی ارائه دهنده فیلم را نشان می دهند و سبب می شوند مخاطب تصور کند که این استودیو آن قدر به ارائه فیلم های منحصربه فرد اهمیت می دهد که حتی لوگوی آن نیز از فونت منحصربه فردی برای نوشتن نام کمپانی استفاده نموده است.

در حالی که تضاد بین فونت نارنجی و آسمان آبی فوق العاده چشم نواز به نظر می رسد، بانوی مشعل به دستی که در هاله ای مه آلود پوشیده شده و چندان تعیین نیست مخاطب را به فکر فرومی برد. دیگر بخش های این طراحی به خصوص ابرهای بزرگ به شدت لذت بخش و زیبا هستند. این لوگو چیزهای زیادی برای گفتن دارد، در واقع اجزای مختلف آن در کنار هم جمع شده اند تا یک کل دلپذیر و زیبا را به مخاطب ارائه دهند.

5. لوگوی ایسس اند میول فیلمورکس 40

لوگوی کمپانی اسپایک لی به واسطه صداگذاری منحصربه فرد و به کارگیری صداهای تند و تیزی در پس زمینه که سبب می شدند لوگو از دید مخاطب منحصربه فردتر باشد توانست از سایر لوگوها متمایز شود. در حالی که صداهای بعدی سبب می شوند که جزئیات به نظر مخاطب کاملا مهم جلوه نمایند. به علاوه، خود لوگو نیز با وجود یک 4 غول پیکر در کنار یک 0 کوچک تر و A که در داخل یک دایره قرار گرفته، نه تنها جالب به نظر می رسد بلکه جمله تاسیس در 1979 مدت زمانی را نشان می دهد که آثار لی توانسته اند فرهنگ عامه را متحول سازند.

4. لوگوی استودیوی انیمیشن پیکسار

وقتی که لوگوی پیکسار روی صفحه نمایش ظاهر می شود، تماشاگران سراسر دنیا می توانند جیر جیر لامپ کوچک لوکسو را که نورش سرتاسر صفحه نمایش را فراگرفته بشنوند. استفاده از این شخصیت خاص به عنوان کاراکتر لوگوی پیکسار یک حرکت مبتکرانه بود. چراکه طراحی مجذوب کننده این کاراکتر توجه فرد را به خود جلب می نماید. در حقیقت، استفاده از یک لامپ در مرکز لوگوی پیکسار، فوق العاده خلاقانه به نظر می رسد زیرا نشان می دهد که متخصصین انیمیشن سازی این استودیو می توانند از هر شیئی یک موجود زنده بسازند. یک لامپ انسان نما می تواند نشان دهد که پیکسار قادر است روح و احساسات را در هر کالبدی بدمد با این حال، حتی اگر چنین چیزهایی هم به فکر مخاطب خطور نکند، باز هم لوگوی پیکسار، می تواند شروعی عالی و مجذوب کننده برای یک داستان انیمیشنی باشد

3. لوگوی یونایتد آرتیستس از سال 1994 تا سال 2000

به لطف وقوع تغییرات مداوم در مدیریت این کمپانی، لوگوی یونایتد آرتیستس در طول سال ها شاهد تغییرات زیادی بوده است. با این حال، لوگوی مربوط به سال 1994 کاملا معقول و مجذوب کننده به نظر می رسد، هرچند دیری نمی پاید که این لوگو تغییر می نماید. برخورداری از حروف طلایی یونایتد آرتیستس در پس زمینه مرمرین و نور طلایی درخشانی که در بالای حرف اول کلمه یونایتد می تابد، عظمت خاصی به این لوگو بخشیده بود. به طوری که مخاطب با یک نگاه به این لوگو، حال و هوای خاصی پیدا می کرد و خودش را در محیط استودیوی سال 1919 که به وسیله افرادی مانند چارلی چاپلین و مری پیکفورد راه اندازی شده بود حس می کرد. مایه شرمساری است که یونایتد آرتیستس لوگویی را که به زیبایی هر چه تمام تر نشان دهنده ارزش میراث استودیو بود در قرن بیست و یکم کنار گذاشت.

2. لوگوی ژانوس فیلمز

بسیاری از لوگوهای کمپانی های فیلم سازی، به این علت متمایز شده اند که در مقایسه با لوگوهای قبلی و بعدی کمپانی مورد نظر، بهتر و باکیفیت تر هستند. اما عنصر اساسی که سبب تمایز لوگوی ژانوس فیلمز می شود ثبات آن است. در واقع لوگوی این شرکت از دهه 1950 تا به امروز ثابت به جای مانده و تغییری ننموده است و خب سوال این است که چرا باید تغییر کند؟ وقتی که لوگو خیلی ساده طراحی شده اما می تواند همه چیز را به خوبی تداعی کند. سادگی لوگو و عدم وجود موسیقی پس زمینه، به آن اجازه می دهد تا با هر فیلمی که قرار است از این استودیو پخش شود همخوانی داشته باشد. لوگوهای مختلف می توانند سرگرم نماینده باشند، اما ثبات لوگوی ژانوس فیلمز و عدم تغییر آن واقعا شگفت انگیز به نظر می رسد. همین امر سبب شده که تاثیر این لوگو در دنیای مدرن افزایش یابد زیرا بسیاری از فیلم های 2020 مانند ماشین مرا بران می توانند همان آرم سینمای قدیمی دهه های قبل را داشته باشند. تقریبا می توان گفت که این لوگو به عنوان عصر پیوند دهنده گذشته و حال سینمای کلاسیک عمل می نماید و همین امر سبب شده که لوگوی فوق العاده قدرتمند و تاثیرگذاری باشد.

1. لوگوی کمپانی فاکس قرن بیستم (1957-1993)

جای تعجب نیست که این ورژن از لوگوی فاکس قرن بیستم توانسته برای چندین دهه دوام آورد. چراکه توانست تمام اهداف کمپانی را به صورت تمام کمال در خود نشان دهد. برای شروع باید گفت که موسیقی پس زمینه فراموش نشدنی لوگو به خصوص در آن دوره عالی به نظر می رسید، در حالی که طراحی آن نیز کاملا بی عیب و نقص بود. تصویر نقاشی مانند آن به مخاطب یادآوری می نماید که افراد واقعی پشت هنری که خلق شده و ما دوستش داریم ایستاده اند. افرادی که برای فراوری این فیلم بی خوابی ها کشیده اند و عرق ها ریخته اند. به علاوه، این لوگوی ساده وقت مخاطب را هدر نمی دهد. مخاطب موسیقی پس زمینه را می شود و نورافکن ها را مشاهده می نماید و بعد می داند که قرار است به تماشای فیلم بی نظیری بنشیند.

در مقایسه با این ورژن از لوگوی فاکس قرن بیستم، در نسخه های بعدی لوگوی فاکس که سه بعدی بودند، از دوربین های چرخان و عناصر انیمیشنی استفاده شد، اما واقعا سوال این است که آیا آن ها توانستند بهتر از این لوگو عمل نمایند؟ در انتها هم لوگو، همچنان در همین زاویه قرار گرفته و مخاطب چیزی مشابه نسخه لوگوی معرفی شده در سال 1957 را مشاهده می نماید. پس واقعا چیزی به لوگو اضافه نشده است. بنابراین به صراحت می توان گفت که این لوگوی قدیمی در مقایسه با نسخه های پرزرق و برق بعدی فاکس قرن بیستم، واقعا مجذوب کننده تر به نظر می رسد.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1402

به "طراحی لوگو: 7 لوگوی برتر استودیوهای فیلم سازی در طول تاریخ سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: 7 لوگوی برتر استودیوهای فیلم سازی در طول تاریخ سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید