8 علت برای سفر به موناکو

به گزارش تور ارمنستان، چرا به موناکو برویم؟

برای سفر به موناکو می توان هزاران علت آورد، دلایلی که اگر بخواهم همه آن ها را بگویم به مقدار یک کتاب باید بنویسم! اما بگذارید فقط به چند تا از برترین دلایلی که باید به موناکو رفت اشاره کنم. موناکو دومین کشور کوچک دنیاست و رفتن به آنجا می تواند برای شما بسیار هیجان اگیز باشد، خبرنگاران را همراهی کنید.

8 علت برای سفر به موناکو

1.محل موناکو

موناکو در جنوب شرقی فرانسه، در غرب اروپا قرار گرفته است. این کشور از سه طرف با فرانسه و از یک طرف با دریای مدیترانه مرز مشترک دارد. مرکز این کشور تا ایتالیا 16 کیلومتر و تا شمال شرقی نیس فرانسه 13 کیلومتر فاصله دارد.

2.آب و هوای موناکو

هوای موناکو معمولا خیلی سرد و یا خیلی گرم نمی گردد. زمستان های ملایم دارد و میانه دمای ماه ژانویه 8 درجه سانتی گراد و بیشترین دمای تابستان های آن در ماههای جولای و آگوست (تیر و مرداد) 26 درجه سانتی گراد است. در این شهر که باشید معمولا نسیم لذتبخش دریا را همواره حس می کنید و بهتر از همه اینکه در اینجا باران زیادی نمی بارد و 300 روز سال هوا آفتابی است.

3.خرید

اگر عاشق خریدهای لوکس و مد روز هستید و یا حداقل گشتن در اینجور مراکز را دوست دارید مرکز خرید مونت - کارلو شاید گران ترین و لوکس ترین مرکز خرید دنیا باشد. در این مرکز، چندین مغازه با برندهای پرادا، هرمس و … وجود دارد که می توانید دنیایی از تجمل را در این فروشگاه ها تجربه کنید.

4.رفت و آمد آسان

برای رفتن به موناکو باید در فرودگاه بین المللی نیس از هواپیما پیاده شوید و پس از آن با کرایه ماشین، فاصله 24 کیلومتری فرودگاه نیس تا موناکو را طی کنید.

5.ماشین های هوس انگیز

شهروندان موناکو مجبور نیستند مالیات پرداخت نمایند و بیشتر ساکنان آن را میلیونرترین آدم های دنیا تشکیل می دهند به همین علت به هر طرف که نگاه می کنید ماشین های لوکس و گران قیمت را می بینید. در این کشور قبل از ورود به هر هتلی محال است که یک ماشین 500 هزار دلاری درخشان جلوی در هتل پارک نباشد!

6.می توانید سه کشور را در یک روز ببینید

جاههای کمی در دنیا هست که در آنجا بتوانید چند تا کشور را در عرض چند دقیقه با هم ببینید. از آنجایی که فرانسه در خط ساحلی گوشه جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و مساحت آن فقط 2.02 کیلومتر مربع است به همین علت می توانید از آنجا خودتان را با پای پیاده به فرانسه برسانید و با دوچرخه هم به ایتالیا بروید. در این کشور می توانید یک کار فوق العاده و باورنکردنی انجام دهید: نظرتان درباره اینکه صبحانه را در موناکو، ناهار را در ایتالیا و شام را در فرانسه بخورید چیست؟!

7.باید به یورو پول پرداخت کنید

موناکو واحد پول گیج نماینده ای ندارد، آن ها از یورو استفاده می نمایند؛ واحد پولی که در سال 2002 جایگزین فرانک فرانسه شد.

8.آن ها به زبان انگلیسی حرف می زنند

با اینکه زبان رسمی موناکو فرانسوی است اما بیشتر مردم در آنجا انگلیسی و ایتالیایی حرف می زنند. من در مدت سفرم در این شهر هیچ کس را ندیدم که به زبانی غیر از انگلیسی حرف بزند این می تواند برای گردشگران خیلی خوب باشد.

منبع: johnnyjet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1414

به "8 علت برای سفر به موناکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت برای سفر به موناکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید