9 راز جلوگیری از مسمومیت غذایی

به گزارش تور ارمنستان، هنگام استفاده از محصولات طبیعی و شیمیایی مثل لبنیات،میوه،برنج و گوشت ها باید با استفاده از روش های مختلف سعی کنیم دچار مسمومیت غذایی نشویم.

9 راز جلوگیری از مسمومیت غذایی

امروزه فراوری نمایندگان مواد غذایی از مواد افزودنی و مواد شیمیایی در محصولات خود استفاده می نمایند تا آنها را بهتر و عمر آنها را طولانی تر نمایند. مردمی که در سراسر دنیا تمایل به مراقبت از سلامتی خود دارند، معتقدند که چنین مواد غذایی می تواند سمی باشد و موجب مسمومیت غذایی گردد.

با ذکر 9 راز به شما یاری می نماید تا خود را از مسمومیت غذایی نجات دهید.

1- پنیر خامه ای

آیا شما به دنبال پنیر واقعی هستید؟ پس باید بدانید که بعضی از فراوری نمایندگان لبنیات، به آن نشاسته اضافه می نمایند، که در نهایت به شکل دلمه شده یا حالت سرشیر تبدیل می گردد. مسمومیت غذایی با لبنیات از بدترین نوع مسمومیت است.

چگونه آن را تست کنیم: چند قطره ید به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر پنیر آبی رنگ گردد آن، یک خامه بی کیفیت است و نه یک پنیر خامه ای واقعی.

2- کره

آیا شما عاشق خوردن نان تست با کره برای صبحانه هستید؟ مراقب باشید، بعضی از کره ها حاوی روغن های گیاهی مانند روغن نخل، حاوی مارگارین هستند.

چگونه آن را تست کنیم: یک تکه کره را به آب جوش اضافه کنید. آب جوش آن را به سرعت ذوب می نماید و یک لایه روی سطح آب ایجاد می نماید. اگر مارگارین در آن باشد کره روی آب قطعه قطعه خواهد شد.

یک راه دیگر برای دیدن اینکه آیا کره حاوی چربی افزودنی است یا خیر وجود دارد، کره را منجمد نموده و سپس با یک چاقو آن را ببرید. اگر قطعه ها یکدست هستند و به خوبی بریده می شوند، یک کره ای واقعی در مقابل شما وجود دارد.

3- برنج سفید

به یک کاسه از برنج برشته شده فکر کنید، آیا در خصوص کیفیت آن شک دارید؟ بعضی از مارک های برنج، برنج واقعی را با رزین های مصنوعی و سیب زمینی جایگزین می نمایند: به نظر می رسد طبیعی است، اما خوب نیست و محتمل است به مسمومیت غذایی منجر گردد.

چگونه آن را تست کنیم: یک قاشق غذاخوری از برنج را بردارید و آن را در آتش بگذارید. برنج جعلی بوی پلاستیک و دود سیاه است.

تشخیص ادویه مرغوب و اصل از ادویه تقلبی

4- خاویار

خاویار برای بسیاری از ما یک محصول لوکس است. با این وجود حتی در میان مارک های خاویار، محصولات جعلی وجود دارد. چنین خاویاری از جلبک دریایی ساخته شده است. اگر چه به نظر می رسد و طعم طبیعی دارد ولی واقعی نیست.

چگونه آن را تست کنیم: خاویار را در آب جوش بریزید. اگر خاویار اصل باشد، پروتئین شکسته خواهد شد و یک هاله سفید ایجاد می نماید، ولی خاویار جعلی در آب حل خواهد شد.

5- عسل

بعضی فراورینمایندگان عسل از هیچ ایده ای برای افزایش وزن نهایی عسل فروگذار نمی نمایند! مثل افزودن آرد یا نشاسته به آن که در مواردی موجب مسمومیت غذایی می گردد.

چگونه آن را تست کنیم: یک قاشق غذاخوری عسل را در آب بریزید و چند قطره اسید استیک به آن اضافه کنید. اگر این مخلوط آغاز کرد به حباب کردن و ایجاد صدای خش خش، عسل شما تقلبی است.

همچنین آرد و نشاسته موجود در عسل را می توان با افزودن ید به آن تشخیص داد، عسل تقلبی تیره خواهد شد.

تشخیص عسل طبیعی از عسل دست ساز!

6- ماهی

در خرید ماهی به عنوان یک محصول که به سرعت از بین می رود باید بسیار مراقب باشید، زیرا مسمومیت غذایی حاصل از آن خطرناک است.

چگونه آن را تست کنیم: چشمان ماهی و پوست آن باید رنگ یکنواخت، یک دست باشد و گوشت آن باید قرمز باشند. ماهی های مانده فلس ناهموار، آبشش تیره، و بوی بدی دارند. بعضی از فروشندگان ممکن است این نشانه ها را پنهان نمایند: ماهی را تکه تکه می نمایند و سر و باله ها را قطع می نمایند. به گوشت ماهی نگاه کنید، گوشت آن باید قرمز یا صورتی باشد، نه قهوه ای.

7- تخم مرغ

تخم مرغ ها همچنین می توانند به سرعت فاسد شوند. اگر می خواهید یک تخم مرغ خوشمزه بخورید، باید تخم مرغ های تازه انتخاب کنید.

چگونه آن را تست کنیم: در یک ظرف آب سرد بریزید و تخم مرغ را داخل آن قرار دهید. یک تخم مرغ که به شکل افقی در آب فرو می رود تازه است. یک تخم مرغ که اندکی رو به بالا است، به معنی آن است که تازه نیست، اما می تواند برای پخت استفاده گردد. اگر یک تخم مرغ در بالای ظرف شناور گردد، فاسد شده است و بهتر است آن را دور بیاندازید.

8- میوه های تازه

دوستداران اسموتی معمولا فقط میوه های تازه را انتخاب می نمایند. به همین دلیل چک کردن طراوت آنها بسیار مهم است. امروزه کشاورزان برای میوه های در حال رشد از مواد شیمیایی زیادی استفاده می نمایند. بنابراین بعضی از انواع توت ها ممکن است حاوی آفت کش ها و نیترات باشند که مسمومیت غذایی به همراه خواهند داشت.

چگونه آن را تست کنیم: یک توت فرنگی را برداشته و آن را له نموده و با قند مخلوط کنید. انواع توت تازه،که حاوی آفت کش ها نیستند، آب زیادی خواهند داشت. توت فرنگی تازه نیز یک بوی میوه ای دارد و قرمز خواهد بود، نه تیره رنگ.

9- شیر

آیا دوست دارید از خرید یک پاکت شیر با کیفیت از یک سوپرمارکت لذت ببرید؟ اما ممکن است در شیر نیز تقلباتی رخ دهد مثل افزودن آب به شیر.

چگونه آن را تست کنیم: یک قطره شیر را روی یک سطح صیقلی که حالت مورب دارد بریزید. حرکت قطره شیر را دنبال کنید، شیر تقلبی که به آن آب اضافه شده است یک خط سفید کمرنگ از خود باقی می گذارد، ولی شیر واقعی از خود ردی به جای نمی گذارد.

9 ترفند برای تشخیص سریع کیفیت مواد غذایی

منبع: setare.com
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 778

به "9 راز جلوگیری از مسمومیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راز جلوگیری از مسمومیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید