آکسیوس فاش کرد: تصمیم بایدن در قبال چین

به گزارش تور ارمنستان، ایسنا نوشت: براساس گزارش ها، رئیس جمهوری آمریکا در حال نهایی کردن یک فرمان اجرایی برای محدود کردن سرمایه گذاری آمریکا در صنایع دفاعی چین است. این اقدام کمپینی را که پکن آن را اجبار مالی می نامد، بیشتر خواهد نمود.

آکسیوس فاش کرد: تصمیم بایدن در قبال چین

وب سایت آکسیوس به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که این فرمان تابستان سال جاری منتشر خواهد شد. شایعاتی در ماه آوریل مبنی بر یک دستور قریب الوقوع در رسانه های ایالات متحده منتشر شد، اما منابع آکسیوس گفتند که کار بر روی این فرمان به علت کوشش های واشنگتن برای متقاعد کردن متحدانش در گروه هفت برای اعمال محدودیت های مشابه آهسته شده است.

یک منبع گفت: پیشرفت واضح بر سر این موضوع در نشست سران گروه هفت در ژاپن در ماه جاری حاصل شد.

مشخص نیست که در این دستور قرار است صنعت دفاعی چین به چه شکلی تعریف گردد. تشکیلات نظامی-صنعتی چین تقریباً کاملا دولتی است و قبلا به وسیله دولت بایدن تحریم شده است. بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد، در عوض، این فرمان حوزه نیمه هادی ها، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی را پوشش خواهد داد و اشاره نمود که این فناوری ها همگی کاربردهای نظامی دارند.

بایدن کوشش دارد تا پیشرفت فناوری پکن را مهار کند و کنترل صادرات را در اکتبر گذشته اعمال کرد تا مانع از فروش سخت افزار و نرم افزار به چین برای استفاده در فراوری نیمه هادی ها گردد. علاوه بر این، ایالات متحده در حال حاضر در حال مذاکره با ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای رسمی کردن ائتلافی موسوم به اتحاد تراشه 4 است که پکن آن را کوششی برای حذف چین از زنجیره تامین نیمه هادی ها می داند.

در حالی که بایدن و مقامات او این تدابیر را به بهانه های امنیت ملی توجیه می نمایند، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته گفت که هدف واقعی واشنگتن محروم کردن چین از حقوق خود برای اهداف توسعه است. این یک اجبار مالی محض است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1655

به "آکسیوس فاش کرد: تصمیم بایدن در قبال چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسیوس فاش کرد: تصمیم بایدن در قبال چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید