افزایش 20 درصدی اهدای خون در شبهای قدر

به گزارش تور ارمنستان، یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا اهدای خون در شبهای قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان یزد 20 درصد افزایش داشته است.

افزایش 20 درصدی اهدای خون در شبهای قدر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران یزد ، نقی تقوائی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شبهای قدر، اظهارداشت: سال جاری 1120 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 941 نفر پیروز به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد اهدای خون در شبهای قدر سال جاری نسبت به مدت مشابه اضافه کرد: از این تعداد اهدای خون ، 3/68 درصد اهداکننده مستمر و 3/20 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند و در سال گذشته در شب های قدر 924 نفر مراجعه نمودند که از این تعداد 749 نفر پیروز به اهدای خون شدند.

تقوائی با بیان این که بعضی از مردم برای اهدای خون در شب های قدر نذر می کنند، توضیح داد: اهدای خون در شبهای قدر به علت شب زنده داری مردم با مشارکت خوبی همراه می باشد و در این سه شب مرکز انتقال خون یزد (میدان ابوذر) تا ساعت 1 بامداد خونگیری انجام شد.

وی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به احتیاج دائمی بیماران به خون و فرآورده های خونی در مدت زمان به جامانده از ماه مبارک رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده کنند و در هفته پایانی ماه مبارک با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران کمک کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1065

به "افزایش 20 درصدی اهدای خون در شبهای قدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی اهدای خون در شبهای قدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید