انتخابی جام جهانی 2022، برتری ژاپن و کار سخت تاجیکستان برای صعود، احتمال بالای صعود ایران در صورت تساوی مقابل عراق

به گزارش تور ارمنستان، تاجیکستان با وجود کسب جایگاه دوم جدول گروه F مقدماتی جام جهانی قطر، در میان تیم های رده دومی پایین تر از ایران و لبنان ایستاده است و شانس کمی برای صعود به دور بعد دارد.

انتخابی جام جهانی 2022، برتری ژاپن و کار سخت تاجیکستان برای صعود، احتمال بالای صعود ایران در صورت تساوی مقابل عراق

به گزارش خبرنگاران، در آخرین دیدارهای گروه F مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 چین، تیم ملی ژاپن با نتیجه 5 بر یک مقابل قرقیزستان پیروز شد.

آدو اونایوو در دقایق 27، 31 و 34، شو ساساکی در دقیقه 72 و تاکوما آسانو در دقیقه 77 برای سامورایی آبی گلزنی کردند و میرلان مورزائف در دقیقه 2+45 (از روی نقطه پنالتی)، تنها گل قرقیزستان را به ثمر رساند.

تیم ملی تاجیکستان هم با نتیجه 4 بر صفر از سد میانمار گذشت.

به این ترتیب تاجیکستان امتیازات خود را به عدد 13 رساند و به رتبه دوم جدول گروه F صعود کرد. در صورت حذف دیدار تیم دوم با تیم پنجم گروه (برای سنجش بهترین تیم های رده دومی)، تاجیکستان 10 امتیاز و تفاضل گل 1- دارد که در صورت تساوی ایران مقابل عراق، پایین تر از ایران قرار می گیرد.

ایران اکنون در جایگاه دوم جدول گروه C مسابقات (با حذف نتایج دیدار مقابل کامبوج)، 9 امتیازی است و در صورت تساوی مقابل عراق، امتیازاتش را به 10 می رساند و تفاضل گل خود را در عدد 5+ حفظ می کند. در صورتی که اردن نتواند از سد استرالیا بگذرد و مقابل این تیم به تساوی برسد یا شکست بخورد، ایران هم با یک امتیاز دیدار با عراق راهی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا خواهد شد.

جدول رده بندی گروه F با صدرنشینی ژاپن و راهیابی مستقیم این تیم به مرحله بعدی رقابت ها به شرح زیر است:

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1108

به "انتخابی جام جهانی 2022، برتری ژاپن و کار سخت تاجیکستان برای صعود، احتمال بالای صعود ایران در صورت تساوی مقابل عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابی جام جهانی 2022، برتری ژاپن و کار سخت تاجیکستان برای صعود، احتمال بالای صعود ایران در صورت تساوی مقابل عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید