انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021
به گزارش تور ارمنستان، برای اولین بار نیسان دیگر این محصول را با موتور دیزلی عرضه نخواهد کرد و در بخش طراحی ظاهری آن از مدل جدید نیسان جوک الهام گرفته است.
به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، شاسی بلند (SUV) پر هوادار شرکت نیسان یعنی قشقایی قرار است با استفاده از یک پلتفرم جدید رونمایی گردد. مدل جدید این شاسی بلند مجهز به فناوری های هوشمند است و از قوای محرکه هیبریدی بهره خواهد بود. در حال حاضر نیسان تصاویر جدیدی پیش از رونمایی رسمی از قشقایی منتشر نموده است که طراحی داخلی این خودرو را به ما نشان می دهد.
نیسان ادعا می نماید که تمام نقاط قوت نسل دوم را به همراه جنبه های جدید و کارآمد به نسل سوم این شاسی بلند محبوب خود منتقل خواهد نمود.
این محصول به رقابت با فولکس واگن تیگوان به عنوان پر فروش ترین شاسی بلند سایز متوسط در بازار خودروی اروپا خواهد رفت.
ابعاد خارجی نکته بسیار مهمی در این کلاس به شمار می رود و به همین دلیل نیسان ظاهر بیرونی نسل جدید قشقایی را بسیار رقابتی طراحی نموده است.
نسل سوم نیسان قشقایی در حدود 35 میلیمتر طویل تر، 32 میلیمتر پهن تر و 25 میلی متر بلند تر است. همچنین در حدود 20 میلی متر به فاصله بین دو محور نیز اضافه شده است.
این حداقل افزایش اندازه ای است که قشقایی را در یک کلاس بالاتر از محصولی همچون جوک قرار می دهد.
در داخل اتاق نیز برای سهولت در ورود و خروج مسافر، فضای شانه و زانو افزایش پیدا نموده است.
صندوق عقب نیز ظرفیتی بیش از 500 لیتر دارد و فضای زیرین آن نیز در دسترس خواهد بود. درب صندوق به صورت کاملا الکتریکی باز و بسته می گردد و امکان باز کردن آن با حرکت دادن پا در بخش زیرین صندوق میسر شده است. پیشتر این قابلیت تنها در خودروهای لوکس بازار به کار برده می شد.
کنسول میانی نیسان قشقایی جدید به طور کامل بازطراحی شده و فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار گرفته است. جایگاه ها نیز طراحی ارگونومیک تری به خود گرفته اند و در پوش مخزن سوخت جدید امکان باز شدن به صورت خارجی را داراست. دیگر خبری از اهرم در درپوش مخزن سوخت نیست.
همچنین جوی استیک جعبه دنده از سیم کشی به جای اهرم استفاده می نماید تا فضای کمتری را اشغال کند.
صفحه نمایش لمسی 9 اینچی با وضوح بالا مجهز به اپل کار پلی و دیگر خدمات ارتباطی در مدل پایه استفاده خواهد شد.
صفحه نمایش 12.3 اینچی در مدل های بالاتر استفاده خواهد شد. یک صفحه نمایش 10.8 اینچی به صورت هدآپ دیسپلی نیز تمامی اطلاعات مورد احتیاج مربوط به سرعت، دور موتور، آمپرسنج و... را به رانندگان نمایش خواهد داد.
یک شارژر وایرلسی 15 واتی نیز با استفاده از پورت های USB-A و USB-C در کنار سیستم صوتی Bose از دیگر تجهیزات نسل جدید قشقایی است.
فناوری دستیار راننده شرکت نیسان با نام ProPilot نیز امکان کنترل کامل خودرو بین خطوط را ممکن می سازد. ماساژورهای جایگاه، نورپردازی داخل اتاق و استفاده از مواد با کیفیت از جمله چرم ناپا که فراوری آن 25 روز طول می کشد از دیگر مشخصه های نیسان قشقایی جدید است.
در حال حاضر نیسان بیش از 3 میلیون دستگاه قشقایی از نسل اول و دوم آن در سراسر اروپا به فروش رسانده است و در مجموع بیش از 5 میلیون دستگاه نیسان قشقایی در سرتاسر دنیا فروش رفته است.
نسل سوم قشقایی به طور کامل از پلتفرم جدید شرکت نیسان که در کشور انگلستان طراحی شده سود می برد.
برای اولین بار نیسان دیگر این محصول را با موتور دیزلی عرضه نخواهد نمود و در بخش طراحی ظاهری آن از مدل جدید نیسان جوک الهام گرفته است.
پلتفرم جدید قشقایی با نام CMF-C به طور گسترده در محصولات رنو-نیسان و میتسوبیشی استفاده خواهد شد و نیسان از فولاد با درجه مقاومت بالا در ساخت این پلتفرم استفاده نموده است تا درجه ایمنی این خودرو جدید افزایش پیدا کند.
همچنین در ها و کاپوت خودرو نیز از آلومینیوم ساخته شده است و با استفاده از مواد جدید کامپوزیتی خودرو در حدود 60 کیلوگرم وزن کمتری دارد.
در مدل تک دف نیسان قشقایی از تعلیق عقب نیمه مستقل Torsion beam بهره می برد و در مدل چهارچرخ متحرک نیز از سیستم تعلیق عقب چندگانه استفاده خواهد شد.
مدل پایه مجهز به موتور 1.3 لیتری توربوشارژر شده به همراه سیستم 12 ولتی هیبریدی در نقش استارت است.
نیسان ادعا می نماید که سیستم 12 ولتی به جای سیستم 48 ولتی بهترین انتخاب از نظر میزان هزینه در برابر سود است. این موتور در مدل دنده دستی 138 اسب بخار قدرت و در مدل اتوماتیک مجهز به جعبه دنده CVT در حدود 155 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.
با توجه به گفته های کمپانی سازنده جعبه دنده جدید CVT که جایگزین جعبه دنده دو کلاچه سابق این شرکت شده است ویژگی جعبه دنده های اتوماتیک و CVT را با یکدیگر ترکیب نموده است.
حرکت نرم و راحت در سرعت های پایین در کنار حرکت سریع تسمه برای رسیدن به سرعت های بالا و انتقال سریع تر قدرت که از مزیت های جعبه دنده های دو کلاچه است در گیربکس CVT شبیه سازی خواهد شد.
منبع: جام جم آنلاین