انگوران بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه گردشگر می پذیرد

به گزارش تور ارمنستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اظهار کرد: معدن فعال انگوران زنجان با 98 سال سابقه فعالیت به منطقه گردشگری تبدیل می گردد.

انگوران بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه گردشگر می پذیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران 26 بهمن ماه 98 اظهار کرد: معدن انگوران جزء معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است.

او با اشاره به اینکه معرفی معدن انگوران زنجان در نمایشگاه بین المللی گردشگری نیز صورت گرفت، عنوان نمود: گردشگری معدنی در معدن انگوران بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مورد استقبال وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان ادامه داد: این معدن در 130 کیلومتری زنجان واقع شده است. فعالیت این معدن به سال 1301 مربوط می گردد.

به گفته او این موضوع می تواند گردشگران با سلایق خاص را نیز تحت تأثیر قرار داده و جذابیت داشته باشد.

امیر ارجمند گفت: بر اساس برنامه ریزی که در معدن انگوران اجرا شده بازدید از پیت معدنی، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن و ورودی ییلاق همه از جاذبه های گردشگری بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه است.

او عنوان نمود: گردشگران در آینده نزدیک می توانند به وسیله دفاتر خدمات گردشگری نسبت به تهیه تور معدن انگوران اقدام نمایند.

معدن سرب و روی انگوران این استان اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 102

به "انگوران بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه گردشگر می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگوران بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه گردشگر می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید