اولیور کان: تبرئه شدن منچسترسیتی نشان داد، قوانین یوفا باید سختگیرانه تر باشند

به گزارش تور ارمنستان، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ تبرئه شدن تیم فوتبال منچسترسیتی از اتهام دور زدن قانون بازی جوانمردانه اقتصادی را نشان دهنده وجود ضعف در این قانون دانست.

اولیور کان: تبرئه شدن منچسترسیتی نشان داد، قوانین یوفا باید سختگیرانه تر باشند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، اولیور کان می گوید یوفا پس از ملغی شدن محرومیت دو ساله ای که برای منچسترسیتی به خاطر تخطی از قانون بازی جوانمردانه اقتصادی در نظر گرفته بود، باید یک بازبینی در مفاد این قانون انجام دهد. فرجام خواهی منچسترسیتی برای لغو مجازات یوفا دو هفته پیش جواب داد و دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) مدارک موجود را برای اثبات اتهام دور زده شدن قانون اقتصادی یوفا توسط مالکان اماراتی سیتی ناکافی و غیرمستدل دانست.

کان که اکنون در هیئت رئیسه باشگاه بایرن مونیخ فعالیت دارد، در پاسخ به این سؤال که آیا بخشیدن شدن منچسترسیتی و ماندن این تیم در لیگ قهرمانان اروپا کار بایرن را برای کسب ششمین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا سخت تر خواهد نمود، گفت: بله، این درست است و اگر ما به قانون بازی جوانمردانه اقتصادی نگاه کنیم، متوجه دلیلش هم خواهیم شد. ما خیلی مایل هستیم که قانون بازی جوانمردانه اقتصادی جدی تر از این ها گرفته گردد. من الان نمی دانم که سازوکار اقتصادی باشگاه های منچسترسیتی و پاری سن ژرمن یا سایر باشگاه ها چگونه است، اما فکر می کنم که در آینده قوانین مربوط به بازی جوانمردانه اقتصادی باید جدی تر از این چیزی باشد که الان است، چون اگر قرار باشد این گونه به این قانون عمل گردد، اصلاً نیازی به وجودش نیست.

سنگربان سابق تیم ملی آلمان اضافه نمود: من فکر می کنم که در این حوزه کلی کار هست که باید انجام گردد و شما با تماشای رقابت های اروپایی به این موضوع پی می برید. ما باید ساختاری روشن و جدی برای پیاده سازی قانون بازی جوانمردانه اقتصادی داشته باشیم تا توازن بیشتری در رقابت های اروپایی به وجود آید. اگر در آینده قرار باشد که فقط یک باشگاه فاتح لیگ قهرمانان اروپا یا مثلاً بوندس لیگا، لیگ برتر یا سایر لیگ ها گردد، من فکر می کنم که این شرایط کسل کننده می گردد. بنابراین من فکر می کنم که ما باید هر کاری که ضروری است انجام دهیم تا قانون بازی جوانمردانه واقعاً قدرتمندی داشته باشیم.

کان در پاسخ به این سؤال که آیا موافق ادامه سلطه بایرن مونیخ بر بوندس لیگا پس از ثبت هشتمین قهرمانی متوالی این تیم است، بر وجود رقابت سالم در فوتبال تأکید کرد و البته شیوه دستیابی به رقابت سالم را مسئله اصلی دانست.

وی گفت: من فکر می کنم سؤال عظیم حال حاضر فوتبال این است که چطور میان تیم ها یک رقابت سالم ایجاد گردد. به عنوان مثال شما در ایتالیا یوونتوسی را دارید که 9 سال متوالی قهرمان می گردد. در اسپانیا هم ما همواره شاهد رقابت رئال مادرید و بارسلونا هستیم. در انگلیس اما در سال های اخیر قهرمانی های متفاوتی داشته ایم. ما هم در بایرن مونیخ همواره مایل به وجود رقابتی متعادل تر در لیگ مان بوده ایم، اما در عین حال باید مراقب سرمایه و پول باشگاه هم باشیم، چون بایرن فقط در بوندس لیگا رقابت نمی نماید بلکه این باشگاه یک برند جهانی است که در اروپا هم رقابت می نماید. پس پاسخ دادن به این سؤال که چطور می گردد میان تیم ها رقابتی سالم و متعادل ایجاد کرد، آسان نیست، اما ضروری است که در ماه های آینده به جواب آن برسیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 549

به "اولیور کان: تبرئه شدن منچسترسیتی نشان داد، قوانین یوفا باید سختگیرانه تر باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیور کان: تبرئه شدن منچسترسیتی نشان داد، قوانین یوفا باید سختگیرانه تر باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید