بازگشت بی سرو صدای برند های خارجی پوشاک به ایران

به گزارش تور ارمنستان، آنالیز ها و گزارش های دریافتی از بعضی مجتمع های تجاری عظیم پایتخت، از بازگشت بعضی برند های خارجی پوشاک به بازار کشورمان با وجود ممنوعیت فعالیت آن ها حکایت داشته و حضور گسترده آن ها استمرار طرح مقابله با برند های محرز پوشاک قاچاق را به چالش می کشد.

بازگشت بی سرو صدای برند های خارجی پوشاک به ایران

به گزارش ایرنا، به تازگی فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که حضور برند های خارجی پوشاک را با وجود ممنوعیت ها در این زمینه، در یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری شمال غرب پایتخت نشان می دهد.

در این پیوند، نایب رییس اتحادیه فراوری و صادرات نساجی و پوشاک ایران، ضمن تایید این مطلب اضافه کرد: حضور قدرتمندانه این برند ها در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه محور بودنشان است و به دنبال دریافت سهمی از بازار هستند.

مجید نامی گفت: در حالی که از حدود دو سال پیش واردات بیش از یک هزار و 400 قلم کالا که عمده آن ها مشابه داخلی داشتند، ممنوع شده و یکی از این اقلام پوشاک بوده، حضور این برند ها که هیچ مجوزی نیز برای فعالیت ندارند نگران نماینده است.

وی گفت: مطابق دستورالعمل موجود، فقط برند هایی می توانند در کشور فعالیت نمایند که بخشی از محصولات خود را در در داخل فراوری نموده و صادرات هم داشته باشند و بر این اساس، بعضی برند های خارجی در کشورمان باقی مانده و فعالیت دارند.

این مقام صنفی ادامه داد: در عین حال، برند هایی که خارج از این دستورالعمل و بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیتند، به عنوان کالای قاچاق محسوب می شوند.

وی گفت: در دو سال گذشته، طی یک مرحله با این برند ها برخورد و فروشگاه هایشان تعطیل شده بود، اما اکنون مجدد شاهد بازگشتشان هستیم.

نایب رییس اتحادیه فراوری و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: عمده این پوشاک و برند ها از ترکیه، چین و بعضی کشور های اروپایی هستند.

در سال های گذشته عمده پوشاک قاچاق از ترکیه، چین و بنگلادش به کشور وارد می شدند.

این در حالی است که سال جاری به دلیل ممنوعیت واردات، همچنین حضور نداشتن برند های خارجی، شرایط برای برند های داخلی، فراهم است، البته بازار پوشاک رونقی شبیه پارسال در همین زمان را تجربه نمی کند، زیرا با توجه به شیوع کرونا حجم تقاضا در بازار کاهش دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 751

به "بازگشت بی سرو صدای برند های خارجی پوشاک به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بی سرو صدای برند های خارجی پوشاک به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید