طراحی خانه باغ ویلایی: برای قدم زدن روی باغی معلق آماده شوید!

به گزارش تور ارمنستان، باغ معلق سئول

در قلب شهر سئول یک پل هوایی یک کیلومتری که مدت ها بدون استفاده مانده بود به گلخانه و باغی شهری تبدیل شد. در این باغ می توانید بیش از 24 هزار نوع درخت، بوته و گیاهان مختلف را ببینید. این پل در دهه 1970 برای اتصال قدیمی ترین بازار این شهر به بخش های شرقی شهر ساخته شده بود اما بعد از مدتی سرنوشتش کاملا تغییر کرد! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا ببینید چطوری این پل خیابانی الان در حال تبدیل شدن به یکی از زیباترین جاذبه های دنیاست.

طراحی خانه باغ ویلایی: برای قدم زدن روی باغی معلق آماده شوید!

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در سال 2006 با بازرسی های فنی ای که بر روی این پل انجام شد مسئولان شهری سئول به این نتیجه رسیدند که این پل 17 متری ایمنی کاملی ندارد و باید خراب شده و از اول ساخته گردد. اما آن ها پس از اینکه با افراد و کارشناس های مختلفی مشورت کردند تصمیم گرفتند که به جای خراب کردن پل آن را به پیاده رو و فضایی عمومی تبدیل نمایند، اما نه پیاده رویی معمولی ! پیاده رویی از جنس باغ های سرسبز و باطراوت. اجرای این پروژه در سال 2015 آغاز شد و شرکتی هلندی پیاده سازی این باغ شهری را بدست گرفت. نام این پیاده رو را سئولو 7017 گذاشتند سئولو یعنی خیابان سئول و 1770 هم اشاره به ساخت اولیه این پل در دهه 1970 و تبدیل آن به پیاده رو در سال 2017 دارد.

این پیاده رو به غیر از اینکه فضای سبز قابل توجه و زیبایی را در مرکز شهر سئول ایجاد نموده برای اهداف آموزشی هم به کار می رود. طبق گفته کمپانی سازنده این پل، این باغ آسمانی در واقع باغچه ای آموزشی است و گلخانه ای برای گونه های گیاهی آینده و پلی است که در آینده می تواند به دیگر قسمت های سئول هم توسعه پیدا کند. این گیاهان در فضاهایی با اندزه ها و ارتفاع های مختلف کاشته شده اند و گروه هایی از یک خانواده در کنار هم قرار داده شده اند و ترتیب آن ها طبق حروف الفبای کره ای است. این پارک به صورت مجموعه ای از پارک های کوچک طراحی شده و گیاهان هر کدام از این مجموعه ها عطر، رنگ و خصوصیت مخصوص به خودش را دارد.

منظره این باغ با توجه به فصل های مختلف سال تغییر می نماید در بهار در آن شکوفه های گیلاس را می بینید و در زمستان درختان همواره سبز منظره پارک را همچنان سرسبز نگه می دارند. بر روی این پل زیبا می توانید پیاده روی ای لذت بخش داشته باشید و گیاهانی را ببینید که شاید تا به امروز هیچ کدام آن ها را ندیده باشید. این گیاهان سرسبز فضایی باطراوت را در این محل به وجود آورده اند و گردشگران را تشویق می نمایند که به جای استفاده از ماشین مدتی را پیاده راه بروند. در هنگام شب نوری آبی سراسر این پل را در برمی گیرد و قدم زدن در میان این نورهای آبی رنگ حس آرامش بخشی را بهتان هدیه می دهد. از راه های مختلفی مثل، پله، آسانسور و پله برقی می توانید خودتان را بر روی این پل برسانید، در این باغ امکاناتی مثل رستوران و مغازه های مختلف هم وجود دارد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1395

به "طراحی خانه باغ ویلایی: برای قدم زدن روی باغی معلق آماده شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه باغ ویلایی: برای قدم زدن روی باغی معلق آماده شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید