بلینکن: تصمیمی درباره خروج نظامی آمریکا از افغانستان گرفته نشده است

به گزارش تور ارمنستان، در حالی که طالبان نسبت به عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داده است، وزیر امور خارجه آمریکا اظهارداشت که تصمیمی درباره خروج نظامی گرفته نشده است.

بلینکن: تصمیمی درباره خروج نظامی آمریکا از افغانستان گرفته نشده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تا به امروز تصمیم نهایی درباره خروج یا ادامه حضور نیروهای آمریکا از افغانستان پیش از ماه می امسال میلادی گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: آمریکا درحال ارزیابی شرایط افغانستان است و هنوز تصمیمی درباره خروج نظامی از این کشور نگرفته است.

بلینکن تاکید نمود که اهداف دولت آمریکا درباره افغانستان روشن است، جنگ باید انتها یابد و نیروهای به خانه بازگردند همچنین افغانستان بار دیگر به پایگاه تروریست ها تبدیل نگردد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ما کوشش داریم با همکاری سایر کشورها به وسیله دیپلماسی، طالبان و دولت افغانستان را به گفت وگو تشویق کنیم.

وی ادامه داد: ما سازمان ملل و همسایگان افغانستان را در کوشش ها برای مذاکرات صلح دخیل کردیم زیرا آنها نیز منافعی دارند و بر هر دو طرف در افغانستان نفوذ دارند.

بلینکن توضیح داد که دولت آمریکا در حال ارزیابی است که آیا طالبان به تعهداتش درباره کاهش خشونت و عدم پناه به تروریست ها عمل خواهد نمود یا خیر. در عین حال باید دید که انتها مذاکرات صلح به کجا خواهد انجامید.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که بر اساس توافقنامه دوحه، تمام نیروهای آمریکایی و ناتو باید تا اول ماه می امسال میلادی خاک افغانستان را ترک نمایند.

پیش از نیز، بارها سخنگویان طالبان درباره عدم خروج نیروهای آمریکایی و احتمال ازسرگیری حملات علیه آنها هشدار دادند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 927

به "بلینکن: تصمیمی درباره خروج نظامی آمریکا از افغانستان گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: تصمیمی درباره خروج نظامی آمریکا از افغانستان گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید