بیش فعالی یک بیماری عصبی رشدی است، فکر آگاهی چگونه به بچه ها بیش فعال یاری می نماید؟

به گزارش تور ارمنستان، زهره عرب زاده کوپائی مترجم کتاب فعالیت های فکر آگاهی (مایندفولنس) برای بچه ها مبتلا به بیش فعالی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: این کتاب فراتر از سایر کتاب های بیش فعالی برای بچه ها است و با یک داستان تعاملی به آنالیز این موضوع می پردازد که چگونه فکر آگاهی می تواند به رشد آنها یاری کند.

بیش فعالی یک بیماری عصبی رشدی است، فکر آگاهی چگونه به بچه ها بیش فعال یاری می نماید؟

او اضافه کرد: مخاطبان این کتاب والدین بچه ها مبتلا به بیش فعالی و بعلاوه مربیان و مشاوران مدرسه و درمانگران (اجرا به صورت فردی و یا به صورت گروهی) هستند. این کتاب باید در قفسه کتاب های هر متخصص بهداشت روانی باشد که به والدین/مراقبان بچه ها مبتلا به بیش فعالی خدمات ارائه می نماید.

او با بیان اینکه دکتر گراند کتاب کار عمیقی در خصوص فکر آگاهی برای بچه ها نوشته است که ماهرانه از داستان ها و فعالیت ها برای آموزش طیف گسترده ای از فعالیت های فکر آگاهی استفاده می نماید عنوان نمود: به وسیله داستان ها و شخصیت های مجذوب نماینده، علائم بیش فعالی با گرمی و شفقت به تصویر کشیده می گردد و تکنیک های فکر آگاهی با علائم خاص تطبیق داده می شوند. بدین سبب مربیان و مشاوران مدرسه و درمانگران و هر خانواده ای که کودک آنها مبتلا به بیش فعالی تشخیص داده شده است، در این مسیر، این کتاب آنها و بچه ها را به وسیله یک دوره آموزش کوتاه با داستان ها و فعالیت های مستمر همراهی می نماید.

عرب زاده کوپائی گفت: متخصصان این امر بیان داشتند این کتاب به بسیاری از ویژگی های کودکی می پردازد که با چالش های زندگی با بیش فعالی روبرو می گردد و بعلاوه راه های مؤثری برای والدین/ مربیان / مشاوران مدرسه /درمانگران برای رسیدگی به این چالش ها به وسیله فعالیت های محبت آمیز ارائه می گردد. فعالیت ها نشان می دهند که چگونه والدین/ مربیان / مشاوران مدرسه / درمانگران می توانند با نزدیک شدن به موقعیت های چالش برانگیز با یک سری مراحل ساده، از کودک حمایت نموده و به او یاری نمایند.

به گفته این مترجم، کتاب حاضر منبع مفیدی برای همه بچه ها و دانش آموزان قابل استفاده است، نه فقط آن هایی که بیش فعالی دارند. به طور مثال: حتی می توان از آن برای بچه ها و دانش آموزانی که دارای اضطراب هستند و هم از آن برای درس دادن در کلاس استفاده کرد. در این کتاب سه داستان (ماجراهای حیواناتی که دوست هستند) را دنبال می نماید که بعضی از نشانه های متنوع بیش فعالی را تجربه می نمایند. به عنوان مثال، فیگ پرنده پرانرژی، سریع صحبت،تکانشی و بر روی حشرات بسیار متمرکزشده است. فرن (روباه) بیشتر یک خیال پرداز است به راحتی حواسش پرت می گردد و تحت تأثیر محیط قرار می گیرد و می تواند در افکار خودگم گردد.

او اضافه کرد: لوسی بانی و لوسی پاپی در حالی که آنها حرکات باله انجام می دهند تا انرژی اضافی خود را آزاد نمایند و یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را نامگذاری نمایند تا بتوانند خود را بهتر درک نمایند. با استفاده از داستانها، انواع فعالیتهای فکر آگاهی را پیدا خواهید کرد تا به(فرزند / مراجع / دانش آموز) خود مهارتها و فن های مدیریت بیش فعالی را بیاموزید و پرسشهایی مطرح می گردد تا درک آن ها از تجربیات را تقویت کند. در انتها، با تجزیه وتحلیل بعضی از مهمترین فن ها همراه با یک فرصت سرگرم نماینده برای آنها و اینکه چگونه می توانید از آنها در زندگی روزمره خود استفاده کنید، و تمرین تکلیف شب برای بزرگسالان نتیجه گیری آنچه آنها آموخته اند به شما نشان می دهد.

این محقق با بیان اینکه بیش فعالی یک بیماری عصبی رشدی است که بخشهایی از مغز ما را تحت تأثیر قرار می دهد شرح داد: مسئول خودکنترلی، سازماندهی، برنامه ریزی، توجه و حافظه و سایر موارد است. هنگامی که یک کودک با این نوع کارنمودهای اجرایی دست وپنجه نرم می نماید، ممکن است ببینید که آنها در آغاز کارها، سازماندهی، حفظ توجه، مدیریت زمان، تغییر تمرکز، یا کنترل احساسات خودمشکل دارند. بچه ها ممکن است با وظایفی که به توجه مداوم احتیاج دارند، مانند تکالیف مدرسه دست وپنجه نرم نمایند، اما وقتی با چیزی که از آن لذت می برند درگیر می شوند، ممکن است این توانایی را داشته باشند که تمرکز خود را بسیار بالا ببرند، حتی اگر این کار برای ما سخت به نظر برسد.

او تاکید نمود: فکر آگاهی ابزار فوق العاده ای است که به ما می آموزد که چگونه رعایت کنیم و تمرکز خود را پیدا کنیم؛ و برای بچه ها مبتلابه بیش فعالی بسیار مهم نشان داده شده است، زیرا که توانایی آنها در مشاهده خود، آموزش توجه آنها، کاهش تکانش گری و کنار آمدن باتجربه های استرس زا را بهبود می بخشد.

عرب زاده کوپائی با بیان اینکه این کتاب، متناسب با سطح رشد کودک شما طراحی شده است عنوان نمود: داستان ها را زودتر از موعد، مطالعه کنید تا آمادگی لازم برای روبرو شدن با مسائل بچه ها و دانش آموزان را داشته باشید. در داستان زرنگ مثل روباه، باهوش مثل پرنده! فرن روباه و فیگ پرنده از ژست های آرام بخش یوگا و قدرت بینایی و بویایی خود برای غلبه بر ترس های خود و کشف مکان نو استفاده می نمایند. در داستان دم دو لوسی لوسی بانی و لوسی پاپی حرکات باله انجام می دهند تا انرژی اضافی خود را آزاد نمایند و یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را نامگذاری نمایند تا بتوانند خود را بهتر درک نمایند. در داستان بیلی ژان، نازک نارنجی؟ کشف می کنید که بیلی ژان چی هوآهوآ چگونه با معلمش کار می نماید تا در مدرسه و دوستانش منظم و متمرکز بماند.

کتاب فعالیت های فکر آگاهی (مایندفولنس) برای بچه ها مبتلا به بیش فعالی: داستان ها و تمرین های مجذوب نماینده برای یادگیری و پیشرفت تان نوشته شارون گراند به ترجمه زهره عرب زاده کوپائی، لیلا سادات سجادی و فرشته سلمانی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1683

به "بیش فعالی یک بیماری عصبی رشدی است، فکر آگاهی چگونه به بچه ها بیش فعال یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش فعالی یک بیماری عصبی رشدی است، فکر آگاهی چگونه به بچه ها بیش فعال یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید