تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟

به گزارش تور ارمنستان، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها موضوعی چند وجهی است، درباره بعضی پیشنهادات مبنی بر تعطیلی در شهرهای آلوده، گفت: تعطیلی کامل برای مقابله با آلودگی هوا و کرونا یک راه چاره قطعی است؛ اما این شیوه به دلیل فشار مالی و معیشتی عملی نیست.

تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟

مهندس محسن فرهادی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نظارت بازرسان بهداشت محیط بر نحوه فعالیت پالایشگاه ها، نیروگاه های فراوری برق و کارخانه هایی که اعلام می گردد اقدام به سوزاندن مازوت می نمایند، گفت: در رابطه با استفاده از مازوت وزارت نفت و سازمان محیط زیست به موضوع ورود می نمایند البته بازرسان بهداشت محیط هم در این زمینه فعال هستند. با توجه به اختیارات وزارت بهداشت تا به امروز در مورد نظارت ها مشکل خاصی نداشتیم.

وی اضافه نمود: متاسفانه مشکل ما در کلانشهرها پدیده اینورژن است و طبیعتا تقویت زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی حلال اصلی این مشکل است. این ناوگان حتی برای ایام کرونا هم دارای مشکل است و می دانیم که کرونا و آلودگی هوا دو پدیده متضاد یکدیگر هستند، در شرایط آلودگی هوا بهترین کار استفاده از حمل و نقل عمومی است ولی متاسفانه این ترفند را در شرایط فعلی کرونا نمی توانیم انجام دهیم زیرا سبب تجمعات و انتقال بیماری می گردد.

وی با اشاره به اینکه برای آلودگی هوا و مقابله با شیوع کرونا راه چاره قطعی تعطیلی کامل شهرها است، تاکید نمود: ولی این شیوه اجرایی نیست زیرا کرونا باعث لطمه به اقتصاد شده است و نمی توانیم همه جا را تعطیل کنیم و این شیوه عملی نیست .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 847

به "تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید