تمرینات بدنی آسان برای بچه ها و بزرگسالان که با هم امتحان نمایند

به گزارش تور ارمنستان، پدر و مادر به دلایل متعدد باید ورزش با کودک را تجربه نمایند. ب اولین علت این است که ورزش کردن با بچه ها می تواند به تقویت ارتباط بین والدین و بچه ها یاری کند. این فعالیت مشترک فرصت خوبی برای نزدیک شدن به خانواده و ایجاد مهارت های سالم و طولانی مدت است. والدین می توانند با ورزش کردن با بچه ها خود، رفتارهای فعال بدنی سالم را مدل نمایند و بعلاوه به توانایی های حرکتی، تعادل و نحوه بازی بچه ها نگاه دقیق تری داشته باشند.

تمرینات بدنی آسان برای بچه ها و بزرگسالان که با هم امتحان نمایند

دومین علت مهم، تمرین بدنی پدر و مادر با کودک بهبود سلامت عمومی است. ورزش کردن با بچه ها می تواند منجر به افزایش کیفیت قلبی، بهبود فشار خون و کاهش خطر ابتلا به چاقی گردد. علاوه بر این، ورزش کردن با بچه ها می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بچه ها گردد.

سومین علت، آموزش ارزش های زندگی است. ورزش کردن با بچه ها فرصت خوبی برای آموزش درس های ارزشمند در خصوص سلامتی و رفاه است. والدین که در فعالیت های بدنی با بچه ها خود شرکت می نمایند، نه تنها سبک زندگی سالم را تشویق می نمایند، بلکه اهمیت مراقبت از بدن و فکر را نیز نشان می دهند.

چهارمین علت، انجام تمرین بدنی پدر و مادر با کودک، تقویت ارتباطات خانوادگی است. مشارکت در فعالیت های ورزشی به عنوان یک روش قدرتمند برای تقویت و توسعه ارتباطات والدین-بچه ها عمل می نماید. این فعالیت ها فرصت هایی برای ایجاد تجربه های مشترک، یادگیری و ایجاد خاطرات ماندگار فراهم می آورد.

در نهایت، ورزش کردن با بچه ها نه تنها به تقویت سلامت جسمی و روحی یاری می نماید، بلکه فرصت هایی برای ایجاد ارتباطات قوی تر و یادگیری ارزش های زندگی را نیز فراهم می آورد.

از طرف دیگر از نظر کارشناسان جایگزین هایی وجود دارد که می تواند کودک شما و شما را در شرایط سخت آرام کند. بخشی از این جایگزین ها ورزش های جسمی و حرکتی است و می توان از آن ها برای یاری به کودک شما برای برقراری ارتباط مجدد با بدن خود استفاده کرد تا او بتواند دوباره تمرکز خود را به دست بیاورد. برای آشنایی با مزایای تمرین بدنی پدر و مادر با کودک ادامه مطلب را بخوانید.

تمرین بدنی پدر و مادر با کودک چیست؟

تجربه جسمانی (تمرینی که شامل یوگا می گردد)، گروهی از تمرینات است که شامل توجه به حرکات بدن، احساسات و تنفس شما می گردد. متخصصان اشاره می نمایند که تمرینات بدنی بیش از هزاران سال است که وجود دارد. به بیان دیگر تمرین های جسمی تمرین های مبتنی بر حرکت هستند که بر ارتباط فکر و بدن تمرکز می نمایند تا افکار، عواطف و احساسات فیزیکی را یکپارچه نمایند.

یوگا رایج ترین تمرین بدنی پدر و مادر با کودک است که به فکر ما متبادر می گردد، اما تمرینات بدنی شامل یک گروه کامل از تمرینات مرتبط با فکر و بدن نیز می گردد. تارین پارکر، مدیر برنامه درسی و آموزش The Little Gym می گوید که تمرینات بدنی پدر و مادر با کودک راهی عالی برای تشخیص این است بدن شما چگونه از نقطه A به نقطه B حرکت می نماید.

این تمرین ها برای بچه ها می تواند حیاتی باشد. رابین پارتز، بنیانگذار پرتزل کیدز مستقر در بوستون، می افزاید: در یوگا باید عموماً به آرامی حرکت می کنید و به بدن، نفس و فکر خود توجه کنید. این کار برای قدرت تمرکز کودک بسیار مهم است مزیت واقعی این تمرین زمانی پدید می آید که کودک شما احساس می نماید از بدن خود جدا شده است. رابین گیلارد، متخصص و معلم یوگا، پزشک شفا و سلامتی، بنیانگذار My Way Om، می گوید:بزرگسالان نیز می توانند از تمرینات جسمانی بهره ببرند. حرکات کششی بدن بدن شما را تشویق می نماید تا از حالت استرس به سمت آرامش بروید.

چه نوع تمرین بدنی پدر و مادر با کودک برای انجام با بچه ها وجود دارد؟

برای انجام فعالیت های ورزشی با بچه ها، انتخاب فعالیت هایی که برای سن و سطح توانایی آنها مناسب باشد، بسیار مهم است. در زیر چندین نوع تمرین بدنی پدر و مادر با کودک در مختلف سنین آورده شده است:

برای بچه ها 2 تا 4 سال

  • بازی های ساده که احتیاج به ساختار کمی دارند. مثلاً بازی های پرتاب توپ، جستجو و پنهان کردن، یا حتی بازی های ساده با وسایل خانگی مانند جعبه های بازی.
  • فعالیت هایی که بدون تجهیزات اضافی قابل انجام هستند، مانند پرش، پرت کردن، و چرخش.

برای بچه ها 5 تا 8 سال

  • بازی های فیزیکی که به جای فعالیت های کمتر ساختاریافته برای گروه کوچکتر و ایده های ورزشی و ورزشی مستقیم برای بچه ها بزرگتر، فعالیت های فیزیکی را برای 5 تا 8 ساله ها پیشنهاد می نماید. این بازی ها باید سرگرم نماینده و آسان برای انجام دادن باشند، به طوری که احتیاجی به تشویق برای بازی کردن کودک نباشذ.
  • فعالیت هایی مانند شنا، بازی در پارک، پایکوبی، و سواری با سه چرخه یا دوچرخه.

نکات کلیدی

بچه ها باید در طول روز به طور فیزیکی فعال باشند و حداقل 3 ساعت در روز فعالیت های سبک، میانه، و شدید را انجام دهند.

فعالیت های فیزیکی باید متنوع و چالش برانگیز باشند تا مهارت ها و هماهنگی را تقویت نمایند، اما نباید فراتر از توانایی های بچه ها باشند.

شروع فعالیت های ورزشی سازماندهی شده مانند فوتبال یا ورزش های تیمی برای بچه ها پیش دبستانی باید با دقت انجام گردد، زیرا بسیاری از بچه ها هنوز اصول اولیه مانند پرتاب، گرفتن، و عوض کردن جا در ورزش را یاد نگرفته اند. اگر تصمیم گرفتید کودک خود را برای فوتبال یا ورزش دیگری ثبت نام کنید، مطمئن شوید که یک لیگ کوچک با هدف تمرکز بر تفریح و یادگیری اصول اولیه را دارد.

با توجه به این اطلاعات، انتخاب تمرین بدنی پدر و مادر با کودک بستگی به سن و سطح توانایی آن ها دارد. مهم است که فعالیت های فیزیکی را به عنوان بخشی از روتین خانوادگی در نظر بگیرید تا به سلامت عمومی بچه ها یاری کنید و ارتباطات قوی تری را در خانواده ایجاد کنید.

ورزش های بدنی برای بچه ها چه فوایدی برای سلامتی دارند؟

مانند سایر تمرین های بدن و فکر، که با تمرکز بهتر و افزایش سلامت روان مرتبط است، تمرین های جسمی بچه ها را با احساسشان درگیر می نماید.

پارتس می گوید: یوگا و تمرینات جسمی به بچه ها اجازه می دهد تا با بدن خود ارتباط برقرار نمایند. در سطح بدنی، یوگا به ایجاد قدرت، افزایش انعطاف پذیری و افزایش تعادل یاری می نماید. در سطح عاطفی، بچه ها می توانند افزایش حس عزت نفس (برای آنچه می توانند در بدن خود انجام دهند) ایجاد نمایند. از نظر فکری، بچه ها مهارت ها را یاد می گیرند. تا خود را آرام نمایند و احساسات خود را به روشی سالم تنظیم نمایند.

آموزشگاه اطفال آمریکا (AAP) بعلاوه یوگا را به عنوان تمرین بدنی پدر و مادر با کودک توصیه می نماید و خاطرنشان می نماید که یوگا می تواند به آن ها یاری کند تا استرس را کنترل نمایند و فکر آگاهی را توسعه دهند. گرووز اضافه می نماید که بچه های که در بیان احساسات خود مشکل دارند، ممکن است تمرینات جسمی برایشان مفید باشد. این شیوه ها را می توان برای تنظیم احساسات، مدیریت سلامت روان، گوش دادن به سیگنال های درونی بدن و رهایی از آسیب ها استفاده کرد. بچه ها اغلب واژگان لازم برای بیان احساسات سخت را ندارند.

تمرینات جسمی می تواند به بچه ها یاری کند تا استرس و اضطراب را به وسیله بدن و حرکت خود ابراز نمایند. به علاوه، پارتس می گوید، شروع به کارگیری این روش ها به شما زمان ارتباطی خاصی را با فرزندتان ایجاد می نماید، و در کنارش به او یاری می نماید بیشتر با خودش ارتباط برقرار کند.

انواع تمرینات بدنی پدر و مادر با کودک

اگر می خواهید سفر ورزشی جسمانی خود را با فرزندتان شروع کنید، بعضی از این روال های آسان را در زیر آنالیز کنید!

اسکن بدن

مانند مدیتیشن، اسکن بدن می تواند حس آگاهی را در کودک ایجاد کند. تنها کاری که کودک باید انجام دهند این است که در یک موقعیت راحت دراز بکشند یا بنشینند و چشمان خود را ببندند.

والدین می توانند این نوع فکر آگاهی را با کودک خود تمرین نمایند و به هر دو طرف در موقعیت های استرس زا احساس آرامش دهند. یاری به بچه هاتان در حرکت آگاهانه در بدنشان می تواند با حواس پرتی در دنیایی که همواره در حال حرکت و در حال تغییر است مبارزه کند.

تنفس آگاهانه

هنگامی که ما دچار استرس می شویم، تنفس اغلب می تواند تسریع گردد یا نامنظم گردد. تمرکز بر نفس راه آسانی برای متمرکز کردن بچه هامان است.

یوگا

تمرین یوگا با بچه ها راه سرگرم نماینده دیگری برای اتصال آن ها به بدنشان است. پارتس شرح می دهد: ژست ها و توالی های یوگا، مانند سلام بر خورشید، راه های عالی برای حرکت در یک سری شرایط های روان هستند.

چه راه هایی برای تشویق بچه ها به ورزش کردن وجود دارد؟

تشویق بچه ها به ورزش کردن می تواند با استفاده از راه های مختلفی انجام گردد. در زیر چندین راه حل مفید برای تشویق بچه ها به ورزش کردن آورده شده است:

انتخاب سبک زندگی فعال

شروع به حرکت بیشتر کنید و راه هایی برای فعالیت مشترک با خانواده پیدا کنید. وقتی بچه ها می بینند که والدینشان به ورزش و فعالیت بدنی علاقه مند هستند، بیشتر تمایل دارند خودشان نیز به آن بپردازند.

فعالیت بدنی باید سرگرم نماینده باشد

تشویق بچه ها به کشف فعالیت هایی که دوست دارند و با آن ها ادامه می دهند. فعالیت بدنی نباید به عنوان مجازات استفاده گردد.

کاهش یا محدود کردن وقت استراحت

کاهش یا محدود کردن استراحت، از جمله تماشای تلویزیون، بازی های ویدئویی و استفاده از دستگاه های دیجیتال. تلویزیون یا دستگاه بازی نباید به عنوان اصل اساسی خانه باشد.

فراهم کردن فرصت های فعالیت

ارائه فرصت های فعالیت به بچه ها با ارائه اسباب بازی ها و بازی هایی مانند دوچرخه سواری، اسکیت، اسکوتر، حلقه های پرش و توپ ها

پشتیبانی از مشارکت در ورزش ها و تفریحات فعال

- پشتیبانی از مشارکت بچه ها در ورزش ها، پایکوبی و تفریحات فعال دیگر مانند شنا، دوچرخه سواری و دویدن.بعلاوه پیاده روی یا دوچرخه سواری هم می تواند بخشی از تمرین مدنی پدر و مادر با کودک باشد

هنگامی که فضا امن است، اجازه دهید آن ها پیاده یا دوچرخه سواری با شما همراهی نمایند. به عنوان مثال، شما می توانید تا ایستگاه اتوبوس پیاده روی نموده یا با دوچرخه خودتان را برسانید.

سخن آخر

شما فرزندتان را بهتر از ما می شناسید. اگر فکر می کنید فرزندتان در تنظیم احساسات و بدن خود مشکل دارد، یا اگر مشکوک هستید که ممکن است مسائل اساسی در تمرین بدنی پدر و مادر با کودک وجود دارد، مهم است که با یک متخصص اطفال یا ارائه دهنده خدمات روانشناسی کودک صحبت کنید.

منبع: parents

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1403 بروزرسانی: 11 مرداد 1403 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1721

به "تمرینات بدنی آسان برای بچه ها و بزرگسالان که با هم امتحان نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات بدنی آسان برای بچه ها و بزرگسالان که با هم امتحان نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید