طراحی سایت: تیک تاک عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا را از گوگل ربود

به گزارش تور ارمنستان، گوگل دیگر پربازدیدترین وب سایت دنیا نیست چرا که این عنوان را بعد از سال ها صدرنشینی به رقیب تازه وارد خود یعنی تیک تاک واگذار نموده است.

طراحی سایت: تیک تاک عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا را از گوگل ربود

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

خبر در یک نگاه

  • تیک تاک توانست عنوان پربازدیدترین وب سایت را از گوگل بگیرد.
  • این شبکه اجتماعی قدرتمند در حالی به عنوان نخست دست پیدا کرد که سال گذشته در رده هفتم قرار داشت.
  • البته تیک تاک هنوز از لحاظ تعداد کاربر به مقدار فیسبوک و اینستاگرام و گوگل بزرگ و معروف نیست.
  • طبق پیش بینی ها، این شبکه اجتماعی تا سرانجام سال 2022 احتمالا سهمی 20 درصدی از سهم کلی شبکه های اجتماعی خواهد داشت.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی شرکت Cloudflare، به نظر می رسد دیگر گوگل پربازدیدترین وب سایت دنیا نیست. این شرکت آمریکایی که چندین سال توانسته بود این عنوان را حفظ کند در حالی به رده پایین تر سقوط کرد که رقیب نوپای آن یعنی تیک تاک توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

فهرست پربازدیدترین وب سایت های شرکت Cloudflare به گونه ای تنظیم شده که نشان می دهد یک سایت از یک سال تا سالی دیگر چه تعداد ترافیک داشته است. معمولا عادت نموده بودیم که وب سایت Google.com را که شامل سرویس هایی نظیر نقشه (گوگل مپ)، ترجمه (گوگل ترنسلیت)، اخبار و… می گردد، به عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا ببینیم و فکرش را هم نمی کردیم که روزی شرکت آمریکایی با این همه کاربر عنوان خود را از دست بدهد. حداقل نه اینگونه و به اپلیکیشنی که کاملا نوپا است.

نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که گوگل در حالی سال گذشته را به عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا پشت سر گذاشت که در آن موقع تیک تاک در رده هفتم از این حیث قرار داشت. امسال، یعنی در سال 2021 وب سایت Tiktok.com توانست بالاتر از گوگل، فیسبوک، آمازون و بسیاری دیگر از دامنه های معروف و محبوب قرار بگیرد و به صدر جدول برسد. شما می توانید در زیر، فهرست 10 وب سایت محبوب امسال را مشاهده کنید.

  1. Tiktok.com
  2. Google.com
  3. Facebook.com
  4. Microsoft.com
  5. Apple.com
  6. Amazon.com
  7. Netflix.com
  8. YouTube.com
  9. Twitter.com
  10. WhatsApp.com

Cloudflare در رابطه با پیروزیت تیک تاک در رسیدن به صدر جدول پربازدیدترین وب سایت در دنیا این طور نوشت: در روز 17 فوریه 2021 بود که تیک تاک برای چند روزی پیروز شد به پربازدیدترین وب سایت دنیا تبدیل گردد. در ماه مارس هم چند روزی این وب سایت را به عنوان پربازدیدترین وب سایت شاهد بودیم اما از روز 10 آگوست 2021 به بعد، تیک تاک توانست در بسیاری از روزها به عنوان صدرنشین ظاهر گردد. روزهایی بوده که در آن گوگل توانست به رتبه نخست دست پیدا کند اما در ماه اکتبر و نوامبر، بیشتر روزها تیک تاک صدرنشین بود که شامل روز شکرگزاری و آدینه سیاه هم می گردد.

علاوه بر این ها، در فهرستی که Cloudflare منتشر کرد شاهد معروف ترین دامنه های شبکه های اجتماعی، محبوب ترین پلفترم های تجاری و بعلاوه محبوب ترین وب سایت های استریم ویدیو هم بودیم. شکی نیست که آمازون به عنوان پربازدیدترین پلتفرم تجاری، امسال را به سرانجام رسانده است چون جز این شرکت نمی توان شرکتی به این بزرگی در این زمینه یافت. پشت سر آمازون هم شرکت هایی نظیر تائوبائو، ایبی و والمارت قرار گرفتند.

عنوان محبوب ترین سرویس های استریم ویدیو هم به سرویس فوق العاده محبوب و قدرتمندی با نام نتفلیکس رسید و بعد از آن هم سرویس هایی نظیر یوتیوب و HBOMax قرار گرفتند. نکته جالب اما اینجاست که توییچ را با این همه مخاطب و محبوبیت، در بین 10 سرویس استریم برتر شاهد نبودیم.

این اعداد و ارقام چه معنایی دارند؟

اکنون شاید برای بسیاری از کاربران این پرسش بوجود بیاید که آیا صدرنشینی تیک تاک به این معناست که اکنون این اپلیکیشن پربازدیدترین، محبوب ترین و بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیاست؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. طبیعتا صدرنشینی در دوره ای کوتاه مثل این نمی تواند به معنای تبدیل شدن یک شرکت به بزرگ ترین شرکت در آن زمینه خاص باشد. تیک تاک هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند به آنچه در نظر دارد دست پیدا کند.

این اعداد فقط نشان دهنده این است که تیک تاک ترافیک بیشتری به نسبت سال گذشته داشته است و مقدار پیشرفت آن هم به نسبت سایر شرکت ها بیشتر بوده. درست مثل اینکه در بازه هایی می بینیم بعضی از شرکت ها از لحاظ فروش گوشی سامسونگ را پشت سر می گذارند اما در نهایت این شرکت کره ای است که در حالت کلی صدرنشین است. بنابراین این بدان معنا نیست که تیک تاک اکنون کاربران بیشتری از گوگل یا شبکه های اجتماعی رقیب دارد.

طبق گزارش های منتشر شده از Insider Intelligence، تیک تاک اگرچه توانست شبکه های اجتماعی قدرتمندی نظیر اسنپ چپ و توییتر را از لحاظ تعداد کاربر پشت سر بگذارد اما همچنان پشت سر اپلیکیشن هایی نظیر فیسبوک و اینستاگرام واقع شده است. هر چند با راهی که کاربران در پیش گرفته اند، بعید نیست در آینده ای نزدیک، این شبکه اجتماعی به بزرگ ترین شبکه اجتماعی نیز تبدیل گردد. در حال حاضر تیک تاک از این حیث در رده سوم بعد از فیسبوک و اینستاگرام واقع شده است که با توجه به قدمت آن، عالی به نظر می رسد.

تعداد کاربران دنیای تیک تاک در سال 2020 حدودا 59.8 درصد افزایش پیدا کرد و در سال 2021 هم یک بار دیگر رشدی 40.8 درصدی داشت. طبق تخمین موسسه Insider Intelligence، تیک تاک در سال 2022 از لحاظ تعداد کاربر، یک رشد 15.1 درصدی هم خواهد داشت. حال این رشد 15 درصدی آن را به کجا خواهد رساند موضوعی است که باید منتظر ماند و دید. اگر این تخمین ها درست از آب در بیاید، تیک تاک تا سرانجام امسال، سهمی 20 درصدی از سهم کلی شبکه های اجتماعی خواهد داشت. نظر شما در رابطه با این آمار و ارقام چیست؟

منبع: Search Engine Journal

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1311

به "طراحی سایت: تیک تاک عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا را از گوگل ربود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: تیک تاک عنوان پربازدیدترین وب سایت دنیا را از گوگل ربود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید