جزئیات آتش سوزی مقبره استر و مردخای در همدان

به گزارش تور ارمنستان، علی مالمیر با اعلام این خبر و در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی مرتبط با این بنای تاریخی اظهار کرد: آتش سوزی در ساختمان جانبی مقبره رخ داده و هیچ گونه آسیبی به بنای اصلی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، نرسیده است.

جزئیات آتش سوزی مقبره استر و مردخای در همدان

به گزارش ایسنا، وی افزود: این آتش سوزی بسیار محدود است و تنها باعث آسیب به سیم های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای شده که البته علت آن در دست آنالیز است.

مالمیر افزود: این اطمینان را می دهم که هیچ گونه آسیبی بر اثر آتش سوزی امروز به فضای اصلی مقبره استر و مردخای وارد نشده و این بنای تاریخی آسیبی ندیده بلکه آتش سوزی در یکی از ساختمان های اطراف این مقبره آن هم به صورت محدود به وقوع پیوسته و خیلی زود مهار شد و هیچ فرد یا بنایی در این آتش سوزی آسیب ندیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: علت حادثه در دست آنالیز است و به محض تعیین شدن علت بیان خواهد شد.

وی اعلام کرد: بازسازی ساختمان جانبی آسیب دیده که شامل تعویض سیم های برق، موکت کف و نیز پاک سازی دیوار های ساختمان است در طول هفته جاری شروع می گردد.

دادستان همدان: پرونده آتش سوزی مقبره استر و مردخای در دست آنالیز است

حسن خانجانی، دادستان همدان گفت: پرونده آتش سوزی مقبره استر و مردخای در دست آنالیز است و هنوز به نتیجه تعیینی نرسیده ایم و تا به امروز فردی در رابطه با آتش سوزی دستگیر نشده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در حال تحقیق در زمینه آتش سوزی مقبره استر و مردخای است، ادامه داد: جزئیات این پرونده هنوز تعیین نیست.

آرامگاه استر و مردخای روز پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه 99 دچار آتش سوزی شده است، طبق مشاهدات میدانی به اصل این بنای ایلخانی آسیبی وارد نشده است و طبق گفته مسئولان اداره میراث فرهنگی همدان جزئیات این اتفاق طی ساعات آینده منتشر خواهد شد.

این مقبره یکی از مکان های مقدس یهودیان به شمار می رود و هر ساله محل حضور و زیارت یهودیان ایرانی و خارج از کشور است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 409

به "جزئیات آتش سوزی مقبره استر و مردخای در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آتش سوزی مقبره استر و مردخای در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید