جمهوریخواهان به دنبال تاخیر در فرایند رسیدگی استیضاح ترامپ

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، جمهوریخواهان در سنای آمریکا از دموکرات ها درخواست نموده اند که آغاز دادرسی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین را تا ماه آینده میلادی (فوریه) به تاخیر بیندازند.

جمهوریخواهان به دنبال تاخیر در فرایند رسیدگی استیضاح ترامپ

آنها گفته اند که این تاخیر به ترامپ فرصت می دهد تا خود را برای دفاع آماده کند. ترامپ متهم شده که در سخنرانی خود در روز 6 ژانویه در واشنگتن، هوادارانش را به یورش به ساختمان کنگره تشویق نموده است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، روز گذشته در تماسی با سناتورهای جمهوریخواه گفت که از دموکرات های مجلس درخواست نموده تا از ارسال لایحه استیضاح به سنا تا 28 ماه جاری (ژانویه) خودداری نمایند. اقدامی که باعث شروع مرحله اول رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ می گردد.

براساس این برنامه زمانی، ترامپ دو هفته یعنی تا 11 فوریه فرصت دارد تا دفاع مقدماتی خود را ارائه دهد. انتظار می رود که بحث ها از اواسط ماه فوریه شروع گردد.

جمهوریخواستار که از روز چهارشنبه 20 ژانویه عملا دیگر کنترل سنا را در دست ندارند، برای عملی شدن به تاخیر افتادن فرایند رسیدگی استیضاح در سنا، به موافقت رهبر جدید بیشتریت دموکرات در سنا یعنی چاک شومر احتیاج دارند.

10 نماینده جمهوری خواه در جریان رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ در 14 ژانویه در کنار دموکرات های مجلس نمایندگان بودند.

اگرچه بیشتریت سنا درحال حاضر در اختیار دموکرات هاست، اما برای محکومیت ترامپ حمایت حداقل 17 نماینده جمهوریخواه ضروری است. چرا که برای هر گونه تصمیمی دو سوم آرا نمایندگان ضروری است.

تعداد انگشت شماری از جمهوری خواستار سنا اعلام نموده اند که حاضر به محکومیت ترامپ هستند، اما بیشتر آن ها یا قانونی بودن محاکمه رئیس جمهور را پس از ترک مقام مورد تردید قرارداده اند و یا گفته اند که این فرایند بسیار تفرقه انگیزاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 863

به "جمهوریخواهان به دنبال تاخیر در فرایند رسیدگی استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان به دنبال تاخیر در فرایند رسیدگی استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید