انتقاد شدید آدام شیف از سنا در آستانه شروع استیضاح ترامپ

به گزارش تور ارمنستان، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهاراتی، قطعنامه سنا درباره فرایند دادگاه استیضاح ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد شدید آدام شیف از سنا در آستانه شروع استیضاح ترامپ

به گزارش ، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست گروه دادستان های دادگاه استیضاح ترامپ در سنا را بر عهده دارد، جمهوری خواستار سنا را مورد انتقاد قرار داد.

آدام شیف در آستانه شروع جلسه دادگاه استیضاح، گفت: جمهوری خواستار قصد دارند زمان دادگاه استیضاح را سرعت ببخشند، اما این اقدام برگزاری منصفانه دادگاه را تضمین نخواهد نمود.

آدام شیف قطعنامه ارائه شده از سوی میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه سنا، درباره فرایند دادگاه استیضاح را مورد انتقاد قرار داده و گفت: چرا آنها اجازه ندادند از متن این قطعنامه آگاه شویم.

وی اضافه کرد: بدون فراهم آوردن مدارک و شواهد مورد احتیاج، پرسیدن سوالات مفید از شاهدان در جلسه دادگاه ممکن نیست.

آدام شیف گفت: ترس جمهوری خواستار از احضار شاهدان به دلیل مواردی است که آن ها افشا خواهند کرد.

دادستان دادگاه استیضاح ترامپ گفت: اساسی که برای دادگاه محاکمه معین شده، آن را غیر منصفانه می نماید.

آدام شیف تاکید نمود: ما باید زمان کافی برای ارئه پفراینده خود داشته باشیم.

این نقدها آدام شیف در حالی مطرح می گردد که سنای آمریکا امروز سه شنبه 21 ژانویه (یکم بهمن) ساعت یک بعد از ظهر به وقت واشنگتن (حدود ساعت 21:30 به وقت تهران) جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را شروع خواهد نمود.

در پی به تصویب رسیدن بند های مربوط به استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، سنا امروز جلسه محاکمه ای را به این منظور برگزار خواهد نمود.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا پس از مدت ها آنالیز و تحقیقات در ماه دسامبر دو بند مربوط به استیضاح رئیس جمهور این کشور را به اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در مقابل اقدام کنگره به تصویب رساندند.

رئیس جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در خصوص فعالیت های مالی پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند. جو بایدن رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال 2020 آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال یاری های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، جو بایدن مشروط نموده بود. وی همچنین در راستا ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد نموده است. ولی ترامپ اصرار می نماید که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه 15 ژانویه (25 دی) موافقت خود را با ارسال بند های استیضاح دونالد ترامپ به سنای این کشور اعلام نمود. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه گذشته مصوبه مجلس نمایندگان را امضا کرد و آن را رسما تحویل سنا داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 156

به "انتقاد شدید آدام شیف از سنا در آستانه شروع استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید آدام شیف از سنا در آستانه شروع استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید