خبرنگاران مدیرکل کار: تفاوت سطح دستمزد بیشترین چالش کارگران کرمان است

به گزارش تور ارمنستان، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به تفاوت پرداخت دستمزدها در صنایع بزرگ و کوچک گفت: تفاوت سطح دستمزدهای کارگران در شرکت های استان، بیشترین چالش در بین واحدهای کارگری است.

خبرنگاران مدیرکل کار: تفاوت سطح دستمزد بیشترین چالش کارگران کرمان است

به گزارش خبرنگاران، رضا اسماعیلی روز یکشنبه در آیین جشنواره امتنان و تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان افزود: در سال گذشته بیشترین نارضایتی کارگری را در استان به دلیل تفاوت دستمزدها داشتیم و کارگران انتظار دارند سقف حقوقشان به میزان واحدهای بزرگ برسد.

وی شرح داد: اگر چه به دلیل مسائل اقتصادی بالا بردن دستمزدها شاید در توان کارفرما نباشد، اما در مجموع این درخواست عمومی است و باید راه چاره مناسبی برای این موضوع پیدا کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: کارگران استان علاوه بر نیازهای داخلی و ملی تولیداتی در تراز بین المللی و در سخت ترین شرایط محیطی کار تولید می کنند که باید قدردان زحمات این نسل باشیم و وجدان کاری را به نسل بعد منتقل کنیم.

وی ادامه داد: تشکل های کارگری نقش مهمی درجایگاه سه جانبه بین کارگر، کارفرما و دولت ایفا می کنند و در استان کرمان در حوزه کمی و کیفی تشکل های کارگری رتبه های برتر کشور را داریم.

اسماعیلی ادامه داد: استان کرمان با بیش از 480 هزار نفر کارگر بیمه شده رتبه هشتم کشور را دارد که از این تعداد 348 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند، هر چند جایگاه خوبی در پوشش بیمه ای کارگران در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: کارگان استان کرمان علاوه بر تولید دارای ایده های نو و خلاقانه هستند که در برخی قسمت ها نیاز صنایع را از متخصصان خارجی بی نیاز کرده اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان استان کرمان هر ساله در بحث کارگر نمونه ملی کننده داشته است، به جز سال جاری که به دلیل حضور نیافتن هیات داوری در استان، حق کارگران نمونه استان ادا نشد و در سال گذشته 128 نفر از کارگان استان واجد شرایط بازدید میدانی شدند.

وی گفت: برخی از تجمعات کارگری جنبه ملی و بعد بین الملی پیدا می کند و اگر صدای کارگران شنیده شود می توانیم این تنش ها را کاهش بدهیم.

جشنواره امتنان و تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان با حضور استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از کنندگان جامعه کارگری استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار و از کارگران نمونه تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1057

به "خبرنگاران مدیرکل کار: تفاوت سطح دستمزد بیشترین چالش کارگران کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل کار: تفاوت سطح دستمزد بیشترین چالش کارگران کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید