خبرنگاران هشدارهای متقابل دو کره به یکدیگر

به گزارش تور ارمنستان، پکن- خبرنگاران- پس از اعلام پیونگ یانگ مبنی بر انتقال مجدد سربازانش به مرز مشترک دو کره در نزدیکی سئول، وزارت دفاع جمهوری کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی عمیق، تهدید کرد که اگر کره شمالی دست به اقدام نظامی بزند هزینه آن را پرداخت خواهد نمود.

خبرنگاران هشدارهای متقابل دو کره به یکدیگر

به گزارش خبرنگاران از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اظهار داشت این اقدام (انتقال سربازان کره شمالی به مرز مشترک دو کره) دو دهه کوشش مشترک دو کره برای توسعه روابط بین کره ای و حفظ صلح در شبه جزیره را خنثی می نماید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اظهار داشت که پیونگ یانگ پیشنهاد کره جنوبی برای ارسال فرستاده های ویژه را رد نموده و وعده داده است که سربازان خود را به مرز مشترک با کره بازگرداند.

با بالا دریافت تنش ها میان دو کره، مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی پیشنهاد نموده بود مشاور امنیت ملی و رئیس سرویس اطلاعاتی کشورش را به عنوان نماینده ویژه به پیونگ یانگ اعزام کند اما کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی این پیشنهاد را شوم خواند و آن را رد کرد.

طبق برنامه کمیسیون مرکزی نظامی حزب کارگران کره شمالی، ارتش این کشور نیروهای نظامی را به کوه کومگانگ و کائه سونگ در نزدیکی مرز دو کره مستقر می نماید همچنین پست های ایست و بازرسی که از منطقه غیر نظامی (DMZ) خارج شده بودند دوباره راه اندازی می شوند همچنین یگان های توپخانه در نزدیکی مرز دریای غربی تقویت خواهند شد.

سخنگوی ارتش کره شمالی همچنین توضیح داد که پیونگ یانگ، انتشار و ارسال نامه های تبلیغاتی ضد سئول را نیز در سراسر مرز شروع می نماید.

در واکنش به این اقدامات، وزارت دفاع کره جنوبی هشدار داده است که به صورت 24 ساعته هرگونه تحرک ارتش کره شمالی را زیر نظر دارد و برای هر واکنشی آماده است.

کره شمالی روز گذشته / سه شنبه/ دفتر ارتباط مشترک میان دو کره را در اعتراض به انتشار و ارسال بالون ها و پلاکاردهای تبلیغاتی ضد کره شمالی، از سوی گروه های مدنی کره جنوبی، منفجر کرد.

همزمان وزیر اتحاد کره جنوبی، کیم یئون چول پیشنهاد داده است که به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن روابط دو کره استعفا دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 472

به "خبرنگاران هشدارهای متقابل دو کره به یکدیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدارهای متقابل دو کره به یکدیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید