خطر نابودی 11.2 میلیون شغل در بخش هوایی آسیا به خاطر کرونا

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرگزاری برناما مالزی، شرکت های هواپیمایی از دولتها خواهان یاری اقتصادی فوری شده اند تا این شرکتها بتوانند سر پا بمانند و پس از عبور از بحران کرونا بتوانند بار دیگر به فعالیتهای عادی خود بازگردند.

خطر نابودی 11.2 میلیون شغل در بخش هوایی آسیا به خاطر کرونا

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (ایاتا) بطور خاص خواهان حمایت مالی مستقیم ، وام ، تضمین وام و حمایت از بازار اوراق قرضه شرکتی و کاهش مالیاتی دولتها برای حمایت از شرکتهای هواپیمایی شده است .

الکساندر دو یونیاک (Alexandre de Juniac) مدیر اجرایی ایاتا در بیانیه ای گفت: تاثیر ویرانگر شیوع کووید-19 بر صنعت هواپیمایی را نمی توان با کلمات بیان نمود و 25 میلیون نفر مشغول به کار در مشاغل وابسته به صنایع هواپیمایی رنج مالی ناشی از این مساله را احساس خواهند کرد.

وی تاکید نمود: شرکتهای هواپیمایی (ایرلاین ها) باید سرپا بمانند تا پس از مهار کرونا بتوانند فرایند احیای کار و کسب خود را طی نمایند. اکنون وجود حمایتهای حیاتی برای این شرکتها بسیار مهم است.

صنعت هواپیمایی باید عملیات و فرایندهای خود را به گونه ای انطباق دهد تا از ورود مجدد عفونت ویروسی به کشورها به وسیله موارد وارداتی جلوگیری کند.

دویونیاک گفت: ما باید رویکردی قابل پیش بینی و موثر برای مدیریت محدودیتهای مسافرتی پیدا کنیم و این تنها یکی از وظایف مهم پیش روی ما است. برای موفقیت ، شرکتهای هواپیمایی و دولتها باید هماهنگ باشند و همکاری نمایند.

در سطح دنیای ، زندگی حدود 65 میلیون و 500 هزار نفر وابسته به صنعت هواپیمایی است که این شامل بخشهایی مانند مسافرت و گردشگری هم می گردد. از این میان 2.7 میلیون (دو میلیون و 700 هزار) شغل بطور مستقیم در شرکتهای هواپیمایی است.

تحقیقات ایاتا حاکی است که چنانچه محدودیتهای مسافرتی برای سه ماه طول بکشد 25 میلیون شغل در صنعت هواپیمایی و بخش های وابسته در خطر قرار خواهد گرفت که بیشترین آن معادل 11.2 میلیون شغل در آسیا - اقیانوسیه ، 5.6 میلیون در اروپا ، 2.9 میلیون در آمریکای لاتین ، 2 میلیون در آمریکای شمالی ، 2 میلیون در آفریقا و 900 هزار شغل در خاورمیانه خواهد بود. مطابق همین سناریو انتظار می رود شرکتهای هواپیمایی در امسال میلادی 252 میلیارد دلار از درآمد خود را از دست بدهند که نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش خواهد بود.

سازمان ایاتا که نماینده حدود 290 شرکت هواپیمایی در سطح دنیا است که 82 درصد ترافیک هوایی دنیای را دارند ، در حال تدوین رویکردی جامع برای احیای این صنعت در زمانی است که دولتها و مقامات بهداشتی اجازه ازسرگیری پروازها را بدهند.

ایرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 324

به "خطر نابودی 11.2 میلیون شغل در بخش هوایی آسیا به خاطر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر نابودی 11.2 میلیون شغل در بخش هوایی آسیا به خاطر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید