داور فینال جام جهانی اعلام شد: مارسینیاک از لهستان

به گزارش تور ارمنستان، فیفا اظهار داشت شیمون مارسینیاک لهستانی را برای قضاوت این ملاقات انتخاب نموده است. یک تیم داوری لهستانی هم او را در قضاوت این ملاقات بزرگ یاری خواهند کرد.

داور فینال جام جهانی اعلام شد: مارسینیاک از لهستان

با اعلام رسمی فیفا شیمون مارسینیاک لهستانی داور ملاقات فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، انتظار دو فینالیست برای تعیین شدن داور ملاقات فینال جام جهانی 2022 به سرانجام رسید و فیفا اظهار داشت شیمون مارسینیاک لهستانی را برای قضاوت این ملاقات انتخاب نموده است. یک تیم داوری لهستانی هم او را در قضاوت این ملاقات بزرگ یاری خواهند کرد.

مارشینیاک در مرحله گروهی این تورنمنت ملاقات فرانسه و دانمارک و در مرحله یک هشتم نهایی هم ملاقات آرژانتین و استرالیا را قضاوت نموده است.

توماش لیستکویچ و پاول سوکولینسکی به عنوان دو یاری داور در بازی فینال مارسینیاک را یاری خواهند کرد. یک داور لهستانی به نام توماش کویاتووسکی هم در اتاق VAR مسئول داوری ویدیویی خواهد بود.

پیش از این گفته می شود مارسینیاک حتما قضاوت یکی از دو ملاقات سرانجامی جام جهانی، یا ملاقات رده بندی و یا فینال، را به عهده خواهد گرفت. عدم حضور او در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی باعث شد داور لهستانی کمتر با انتقادهای جدی روبرو شود.

این در حالی است که در آستانه مرحله نیمه نهایی گفته می شد مارسینیاک ملاقات دو تیم آرژانتین و کرواسی را سوت خواهد زد اما در لحظات آخر نام دانیله اورساتو ایتالیایی به نام داور این مسابقه اعلام شد. قضاوت ملاقات دیگر مرحله نیمه نهایی هم به سزار آرتورو راموس رسید.

آخرین باری که یک لهستانی ملاقات فینال جام جهانی را سوت زد به 32 سال پیش برمی شود. زمانی که میخال لیستکوویچ فینال بین آلمان و آرژانتین در جام جهانی 90 را قضاوت کرد. ملاقاتی که با پیروزی 1-0 آلمان به سرانجام رسید. حالا پسر او توماس به عنوان یاری داور در فینال جام جهانی 2020 حضور خواهد داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1602

به "داور فینال جام جهانی اعلام شد: مارسینیاک از لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور فینال جام جهانی اعلام شد: مارسینیاک از لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید