خبرنگاران گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز

به گزارش تور ارمنستان، تهران-خبرنگاران- هلند یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور را درقالب ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر کرد.

خبرنگاران گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش روز پنجشنبه مجله آنلاین نیوی رکوگنیشن (navyrecognition)، نیروی دریایی هلند کشتی HNLMS De Ruyter را برای شرکت در ماموریت امنیتی اروپا و به منظور آنچه کاهش تنش در منطقه عنوان شده، به تنگه هرمز اعزام نموده است.

دریاسالار راب کرامر معاون فرمانده نیروی دریایی هلند به خدمه این کشتی گفت: این ماموریتی در ارتباط با عبور آزاد است. وی اضافه کرد: حضور شما در این منطقه، حائز اهمیت است.

ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز تحت راهنمایی فرانسه واقع شده است و از ابوظبی مدیریت می گردد. بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان، ایتالیا و پرتغال نیز از این ماموریت حمایت می نمایند.

فرانسه ماه گذشته از شروع مأموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز با موضوع اطمینان از آزادی ناوبری در خلیج فارس اطلاع داد.

دولت فرانسه پس از تصمیم گیری برای شرکت در یک ائتلاف بین المللی تحت رهبری ایالات متحده در حمایت از نفتکش ها و آزادی ناوبری در خلیج فارس به دنبال گزینه جایگزین امنیتی اروپا در تنگه هرمز برآمد.

در همین زمینه، وزارت نیروهای مسلح فرانسه ماه گذشته اعلام نمود که ناوچه کوربرت فرانسه گشت زنی را در تنگه هرمز شروع کرد و در دو هفته آینده یک ناوچه هلندی به وی می پیوندد.

این درحالی است که ایران بارها اعلام نموده است که امنیت این منطقه جز با همکاری کشورهای همسایه میسر نخواهد شد.

کره جنوبی نیز تحت فشار سیاسی آمریکا تصمیم به اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس و تنگه هرمز گرفت. وزارت دفاع کره جنوبی رسما اعلام نمود که این کشور یک ناوشکن و همچنین 300 سرباز به تنگه هرمز اعزام خواهد نمود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که حفظ امنیت خلیج فارس تنها با همکاری دسته جمعی کشورهای منطقه تامین می گردد و حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز در سفر به سازمان ملل متحد و شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی طرح ابتکار صلح هرمز را مطرح نمود که بر اساس آن ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می نماید. در این طرح ابتکاری مطرح شده است که حضور نیروهای خارجی برای آبراه های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل زا و خطرآفرین است.

امنیت درون زا و پرهیز از مداخلات خارجی نکته اصلی در سخنان محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و موضوعی کلیدی در ابتکار صلح هرمز است. در طول تاریخ دیده ایم که حضور نیروهای بیگانه عامل اصلی ناامنی در منطقه است و قطعا امنیت باید برای همه کشورهای منطقه و توسط خود آنها تامین گردد. منطقه نباید جولانگاه حضور بیگانگان گردد، انواع ائتلاف های نظامی چه ائتلاف ضعیفی که آمریکا ساخته و چه ائتلاف اروپایی که بهانه تامین امنیت کشتیرانی را مطرح می نمایند، موجب افزایش بیشتر ناامنی خواهند شد.

سیاست آمریکا در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و منطقه غرب آسیا ایجاد نا امنی است تا بتواند سلاح های خود را بفروشد و پایگاه های بیشتر و نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشد، آمریکایی ها این سیاست را طی دهه های گذشته در منطقه اعمال نموده اند، اکنون اروپا نیز همین سیاست را در پیش گرفته است.

ائتلاف های خارجی که در منطقه حضور دارند نه تنها باعث امنیت بیشتر منطقه نمی شوند بلکه منطقه را امنیتی نموده و صرفا منافع و اهداف خود را دنبال می نمایند. آن چیزی که در درازمدت می تواند امنیت منطقه را حفظ کند، خود کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 198

به "خبرنگاران گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید