کرونا در اروپا، از رکود مالی شدید در آلمان تا نفوذ کرونا به ایتالیا در ماه دسامبر

به گزارش تور ارمنستان، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کرونا خیلی زودتر از آنچه رسما اعلام شده و در ماه دسامبر در فاضلاب ایتالیا کشف شده و آلمان هم در این دوران رکود مالی سخت که از بحران سال 2009 بی سابقه بوده را تجربه نموده است.

کرونا در اروپا، از رکود مالی شدید در آلمان تا نفوذ کرونا به ایتالیا در ماه دسامبر

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما کرونا همچنان در این اتحادیه جولان داده و عواقب سیاسی، مالی و اجتماعی گسترده تری را به بار می آورد.

کشف ویروس کرونا در فاضلاب های ایتالیا در ماه دسامبر

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نتایج یک آنالیز نشان می دهد ویروس کرونا از ماه دسامبر در فاضلاب های ایتالیا قابل تشخیص بوده است و بسیار طولانی تر از زمانی که تا به حال اعلام شده است در این کشور فعال بوده است.

بر اساس بیانیه موسسه سلامت ملی ایتالیا ISS آثار ژنتیکی ویروس کرونا در ماه دسامبر سال گذشته در فاضلاب دو شهر شمالی میلان و تورین ایتالیا و در ژانویه در شهر بولونیا یافت شده است.

به صورت رسمی شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از اواسط ماه فوریه اعلام شده بود.

مجارستان: در مبارزه با کرونا بهتر از غرب عمل نموده ایم

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هم اعتقاد دارد که کشورش در مبارزه با بحران کرونا بهتر از غرب عمل نموده است. وی پیش شرط های موفقیت کشورش در این راستا را نظم و انسجام برشمرد.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در مجارستان حدود 4081 مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده و 588 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نخست وزیر لوکزامبورگ هم در آستانه برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا از کشورهای عضو آمادگی برای توافق درباره صندوق یاری اتحادیه اروپا برای مبارزه با عواقب مالی بحران کرونا را درخواست نموده است. وی بهبود اوضاع کشورهای آسیب دیده از بحران کرونا را به نفع همه کشورهای عضو این اتحادیه ارزیابی کرد.

رکود مالی بی سابقه آلمان از بحران سال 2009

بحران کرونا کاهش شدید درآمدهای مالیاتی در آلمان را به همراه داشته است. این خبر را وزارت دارایی آلمان روز آدینه اعلام نموده است. بر این اساس در پنج ماهه ابتدایی امسال میلادی درآمدهای مالیاتی آلمان در مجموع حدود 6.3 درصد نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته کاهش داشته است.

در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی هم رشد اقتصاد آلمان حدود 2.2 درصد کاهش داشته و از بحران مالی سال 2009 این کاهش بازده مالی بی سابقه بوده است. به گفته کارشناسان در سه ماهه دوم امسال میلادی کاهش رشد مالی آلمان با 10 درصد رکود شرایط بدتری خواهد داشت.

پنج نفر از کارکنان باشگاه دسته اول فوتبال فرانسه هم به ویروس کرونا آلوده شدند.

اعتراض معلمان و والدین آلمانی به تعطیلی مدارس

ده ها معلم و والدین بچه ها روز پنجشنبه در آلمان علیه تعطیلی مدارس اعتراض نموده و خواستار باز شدن آن و ادامه فرایند تحصیل دانش آموزان شدند.

دانمارک مرزهای خود را باز می نماید

دانمارک هم مرزهای خود برای کشورهای اروپایی به غیر از پرتغال و سوئد را باز می نماید.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه دانمارک این کشور تصمیم دارد از 27 ژوئن (7 تیر ماه) مرزهای خود را روی بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از منطقه شنگن دوباره باز کند.

جمهوری چک هم خاتمه استفاده اجباری از ماسک و کاهش تدریجی بعضی محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

سران کشورهای اروپایی امروز (آدینه) مشاورهای های خود درباره طرح یاریی 750 میلیارد یورویی برای مقابله با عواقب مالی بحران کرونا را شروع می نمایند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی قبل از ظهر امروز ویدئو کنفرانس 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را شروع نموده و در پیامی توئیتری نوشت: ما مسئولیت مشترکی داریم و حالا زمان اقدام است.

رئیس کمیسیون اروپایی می خواهد با این طرح بخصوص به کشورهایی که به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده اند از جمله ایتالیا و اسپانیا یاری کند.

افزایش فراوری ماسک در اروپا

شرکت فناوری پزشکی و ایمنی Drägerwerk در جریان بحران کرونا ظرفیت های فراوری ماسک در اروپا را افزایش می دهد. بر اساس اعلان این شرکت عظیم اروپایی قرار است یک کارخانه کاملا جدید فراوری ماسک در فرانسه احداث شده و مکان های فراوری موجود در سوئد و آلمان هم گسترش یابد. بر اساس برآورد این شرکت اروپایی در طولانی مدت تقاضا برای ماسک در اروپا بالاتر خواهد رفت.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آماهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در انگلیس 300469 نفر به کرونا مبتلا شده و 42288 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 292348 نفر به کرونا مبتلا شده و 27136 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم تا به حال 238159 نفر به کرونا مبتلا شده و 34514 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 190126 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8946 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 158641 نفر به کرونا مبتلا شده و 29603 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 428

به "کرونا در اروپا، از رکود مالی شدید در آلمان تا نفوذ کرونا به ایتالیا در ماه دسامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از رکود مالی شدید در آلمان تا نفوذ کرونا به ایتالیا در ماه دسامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید