درخواست فرانسه برای اجرای توافق آتش بس در لیبی

به گزارش تور ارمنستان، فرانسه رسما خواهان اجرای توافق آتش بس در لیبی و خروج نیروهای خارجی از این کشور شد.

درخواست فرانسه برای اجرای توافق آتش بس در لیبی

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از تارنمای رسمی وزارت امور خارجه فرانسه، پاریس بر حمایت تمام احزاب لیبیایی از ادامه فرایند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و خودداری از آغاز دوباره خصومت ها در این کشور تاکید نمود.

پاریس با اعلام اینکه در لیبی هیچ راه چاره نظامی وجود ندارد؛ اولویت حل بحران این کشور را اجرای توافقنامه آتش بس 23 اکتبر 2020 دانست که در آن اخراج نیروهای خارجی و مزدوران بیگانه و همچنین ادامه فرایند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد پیش بینی شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه خاطرنشان کرد که ما از همه احزاب در لیبی می خواهیم که از این فرایند حمایت و از هرگونه از سرگیری خصومت ها خودداری نمایند و برای معین دولت جدید و سازماندهی انتخابات برنامه ریزی شده در 24 دسامبر 2021، طبق تصمیم مجمع سیاسی لیبی و تحت نظارت سازمان ملل متحد اجماع نظر داشته باشند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی علیه حکومت معمر قذافی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری قذافی دیکتاتور وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است و در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد که در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و بعضی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می گردد.

این صف بندی های بین المللی و منطقه ای در بحران لیبی و مداخلات آشکار بازیگران، این کشور را بر لبه پرتگاه قرار داده و منابع و زیرساخت های این کشور ثروتمند نفتی را ویران نموده، بطوری که لیبی طی ماه های اخیر دستکم برای 3 نوبت در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 755

به "درخواست فرانسه برای اجرای توافق آتش بس در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فرانسه برای اجرای توافق آتش بس در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید