درمان و پیشگیری از ترک خوردگی لب

به گزارش تور ارمنستان، ممکن است لب های ترک خورده را چیزی بدانید که فقط در زمستان اتفاق می افتد. اما مگر اینکه مراقبت ویژه ای انجام دهید، لب های شما در هر زمانی از سال ممکن است خشک، دردناک و پوسته پوسته شوند. این امر به ویژه اگر عادت به لیسیدن یا گاز گرفتن لب های خود دارید یا از محصولاتی استفاده می کنید که باعث تحریک و خشکی لب های شما می شوند صادق است.

درمان و پیشگیری از ترک خوردگی لب

ممکن است فکر کنید لب های ترک خورده فقط در زمستان اتفاق می افتد؛ اما لب های شما در هر زمانی از سال ممکن است خشک، دردناک و پوسته پوسته شوند. این امر به ویژه اگر عادت به لیسیدن یا گاز گرفتن لب های خود دارید یا از محصولاتی استفاده می کنید که باعث تحریک و خشکی لب های شما می شوند صادق است.

علائم ترک خوردن لب عبارتند از:

خشکی

پوسته پوسته شدن

خون ریزی

سرخی

سوزش یا احساس گزگز

علل و عوامل خطر ترک خوردگی لب

موارد مختلف می تواند باعث ترک خوردن لب ها یا احتمال بیشتر شدن آن ها گردد. این شامل:

هوای خشک

هوای خشک داخل خانه

کمبود غدد چربی در لب شما

استفاده از رژ لب یا بالم های تحریک نماینده

محصولات سخت یا خشک نماینده مانند منتول، کافور یا اسید سالیسیلیک

آفتاب زیاد

لیسیدن، لمس کردن یا چیدن بیش از حد لب هایتان

ننوشیدن آب کافی

نگه داشتن فلز با لب

درمان و پیشگیری از ترک خوردگی لب

لب های شما غدد چربی ندارند و تقریبا همواره در معرض عناصر هستند؛ بنابراین اگر از آن ها مراقبت نکنید، بهای آن را خواهید پرداخت. برای ایمن نگه داشتن آن ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

از بالم لب بهره ببرید: یک مومیایی خوب می تواند پوست ظریف لب شما را از عناصر محافظت کند. یکی را انتخاب کنید که دارای نرم نماینده باشد. فهرست مواد تشکیل دهنده وازلین را آنالیز کنید که رطوبت را حفظ می نماید و دایمتیکون که ترک ها و شکاف ها را در لب های خشک می نماید. خود را به محصولاتی که کلمه بالم در آن ها وجود دارد محدود نکنید. پماد های لب نیز انتخاب خوبی هستند.

وقتی بیرون هستید از لب های خود محافظت کنید: هنگامی که دما کاهش می یابد، دست ها و پا های خود را می پوشانید. همین کار را برای لب های خود انجام دهید هنگام بیرون رفتن در سرما از روسری یا ماسک بهره ببرید که دهان شما را بپوشاند و به یاد داشته باشید که در تمام طول سال یک کرم لب با طیف گسترده محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش انتخاب کنید.

آب بنوشید: می دانید که فواید زیادی برای بدن شما دارد. یکی از آن ها مبارزه با کم آبی است که منجر به ترک خوردن لب ها می گردد.

از یک رطوبت ساز در داخل خانه بهره ببرید: این دستگاه ها رطوبت مورد احتیاج لب ها و پوست را فراهم می نمایند. داشتن یکی در محل کار و بعلاوه در خانه، به خصوص در زمستان بسیار خوب است. آن را در شب روشن کنید تا هنگام خواب پوست خود را دوباره مرطوب کنید.

لب هایتان را زبان نزنید: اگرچه ممکن است در آن موقع ایده خوبی به نظر برسد، اما کشیدن زبان روی لب هایتان بدترین کاری است که می توانید برای آن ها انجام دهید. همانطور که بزاق شما خشک می گردد، رطوبت بیشتری از پوست شما می گیرد. به جای آن به سراغ بالم لب خود بروید.

پوست های لب را نکشید یا گاز نگیرید: پوست لب های شما نازک و ظریف است. چیدن آن می تواند باعث خونریزی و درد آن گردد، روند بهبودی را کندتر کند و باعث تحریک بیشتر گردد.

لایه برداری نکنید: می تواند باعث آسیب بیشتر به لب های ترک خورده گردد. در عوض، اندازه زیادی کرم یا پماد بمالید و مرطوب نماینده لب بهره ببرید.

به لب هایتان گوش کنید: بعضی از درمان ها می توانند بیش از آنکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند. موادی مانند اکالیپتوس، منتول و کافور می توانند لب های شما را خشک یا تحریک نمایند. از آن ها دوری کنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. اگر به روغن های گیاهی و مرطوب نماینده هایی مانند موم زنبور عسل، کره شی، دانه کرچک و روغن سویا حساسیت دارید، به محصولات مبتنی بر ژله نفتی بروید.

به دکتر زنگ بزنید: در صورت برطرف مشکل به متخصص پوست مراجعه کنید. ترک خوردنی که علیرغم استفاده منظم از مومیایی لب، التیام نمی یابد، می تواند نشانه عفونت یا مشکل جدی تری مانند سرطان یا یک بیماری پیش سرطانی به نام چیلیت اکتینیک باشد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1599

به "درمان و پیشگیری از ترک خوردگی لب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان و پیشگیری از ترک خوردگی لب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید