رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت ، مصرف بی سابقه در آخرین روز 1401

به گزارش تور ارمنستان، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از افزایش رکورد مصرف بنزین برای چندمین بار در روزهای پایانی سال گذشته اطلاع داد و گفت: در 29 اسفند ماه سال گذشته 144 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه 29 اسفند 1400، 27.7 درصد رشد یافته است.

رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت ، مصرف بی سابقه در آخرین روز 1401

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر نژادعلی در این باره اضافه نمود: ثبت رقم مصرف 144 میلیون لیتر بنزین در روز سرانجامی سال گذشته، عدد بسیار بزرگ و بی سابقه ای محسوب می گردد که این امر، لزوم مدیریت بهینه سوخت از سوی مردم در ایام نوروز را دوچندان می نماید.

وی تاکید نمود: با توجه به این که نظارت های شرکت پخش فرآورده های نفتی بر امر سوخت رسانی از 20 اسفند ماه سال گذشته، هماهنگی با منطقه ها و نواحی و رصد مقدار مصرف سوخت اجرا شده است، به همت همکاران در ستاد و منطقه ها این شرکت و کارکنان زنجیره توزیع، سوخت رسانی به نحو احسن انجام می گردد و هیچ کمبودی وجود ندارد؛ اما امیدواریم مردم نیز در بحث صرفه جویی در مصرف، این موضوع را مدنظر قرار دهند که سوخت سرمایه ملی است و هر چه صرفه جویی بیشتری داشته باشیم، توان ما در بحث توزیع مناسب سوخت در نقاط مختلف کشور بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی میانگین مصرف 10 روزه منتهی به سرانجام سال 1401 را 121 میلیون و 800 هزار لیتر بیان نمود و اضافه نمود: این عدد در مقایسه با مدت مشابه 10 روزه سرانجامی سال 1400، 14 درصد افزایش نشان می دهد.

نژادعلی بیان نمود: با احتساب وجود 19 میلیون سواری خودروی شخصی، اگر هر خودرو فقط یک لیتر کمتر بنزین مصرف کند، معادل فراوری یک پالایشگاه در مصرف صرفه جویی محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر این که توزیع بنزین در کشور به نحو مطلوب در جریان است و هیچ کمبودی در ذخایر استراتژیک وجود ندارد، گفت: امیدواریم با مصرف بهینه، هم ترازی فراوری و مصرف بنزین تبدیل به ناترازی نشده و تبدیل به واردکننده بنزین نشویم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رعایت مواردی مانند رانندگی با سرعت مناسب، خودداری از توقف های بیش از دو دقیقه و روشن نگه داشتن موتور خودرو در مواقع غیرضروری و تنظیم مناسب باد لاستیک خودروها را در کاهش مصرف بنزین موثر دانست و گفت: رعایت همین موارد به ظاهر کم اهمیت، منجر به کاهش مصرف حدود نیم لیتری در هر خودرو خواهد شد که به اهداف مدیریت مصرف سوخت در کشور یاری خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1402 بروزرسانی: 1 فروردین 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1628

به "رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت ، مصرف بی سابقه در آخرین روز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت ، مصرف بی سابقه در آخرین روز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید