زنگ شروع عملیات نجات زمین به صدا عایدی

به گزارش تور ارمنستان، ناسا، فضاپیمای دارت را برای نابود کردن سیارک مزاحم، به فضا می فرستد.

زنگ شروع عملیات نجات زمین به صدا عایدی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از dotalkhaleej، آژانس فضایی ناسا، بیان کرد درنظر دارد در اواخر ماه نوامبر، یک فضاپیما برای نابودی دو سیارک که زمین را تهدید می نمایند به فضا اعزام کند. چندی پیش شاهد اخباری مبنی بر خطرآفرین بودن دو سیارک سرگردان در اطراف زمین بودیم که باعث شد ناسا برنامه هایی برای مقابله با این خطر درنظر بگیرد. این آژانس فضایی پیش بینی می کرد که بتواند در 24 نوامبر یا نهایتا تا فوریه 2022، عملیات نجات زمین را شروع کند و اکنون از راه اندازی آن خبر می دهد.

ناسا فضاپیمای DART را بر روی موشک اسپیس ایکس فالکون 9، به سمت سیستم دوگانه سیارک Dedimos و قمر آن ارسال می نماید تا با ایجاد تصادف عمدی بین فضاپیما و دیدیموس، این دو سیارک کمی از راستا فعلی خود منحرف شوند و سایه خطر از سر کره زمین به خیر بگذرد.

ناسا در بیانیه ای گفت: عملیات فضاپیمای دارت، اولین نمایش فناوری برخورد جنبشی است که شامل ارسال یک یا چند فضاپیمای بزرگ با سرعت بالا به راستا یک سیارک در فضا برای تغییر مقصد می گردد. به عقیده ناسا، هر جسم نزدیک به زمین در صورتی که در 0.05 واحد نجومی (4.6 میلیون مایل) و قطر بیش از 460 فوت باشد خطر بالقوه است.

به گزارش ناسا، تقریباً 25000 شیء نزدیک به کره زمین وجود دارد، اما به گفته روزنامه انگلیسی دیلی میل، تعداد اجسام اطراف زمین بیش از این ارقام است که هنوز کشف نشده اند. شایان ذکر است که فضاپیمای دارت با همکاری آژانس فضایی اروپا طراحی شده، بخشی از استراتژی ناسا برای محافظت از زمین در برابر خطر سیارک ها است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1238

به "زنگ شروع عملیات نجات زمین به صدا عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ شروع عملیات نجات زمین به صدا عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید