سفر با هواپیما چه مزایایی دارد؟

به گزارش تور ارمنستان، هواپیما یکی از سریع ترین راه های ممکن برای سفر و مورد توجه بسیاری از افراد است.

سفر با هواپیما چه مزایایی دارد؟

زندگی مدرن و بعضا تکراری این روزها، کسالت و روزمرگی را برای برای بسکمک از ما به وجود می آورد و یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن تمام این خستگی ها، سفر کردن است. سفر همیشه راهی پرطرفدار برای فرار از مشغله ها و خستگی های ناشی از کار و زندگی روزمره امروزی است.

یکی از مهم ترین مسایل در راه سفر کردن، انتخاب وسیله نقلیه است. هواپیما یکی از سریع ترین راه های ممکن برای سفر و مورد توجه بسکمک از افراد است. در این مطلب قرار است مزایا و معایب سفر با هواپیما را برای شما توضیح دهیم. این موضوع می تواند به شما در آشنایی بیشتر با این وسیله نقلیه و سفری بهتر به شما کمک کند.

مزایای سفر با هواپیما

  • اولین و مهم ترین مزیتی که می توان برای خرید بلیط هواپیما ذکر کرد، صرفه جویی در زمان سفر است. برای مثال هر چند فاصله بین دو شهر تهران و اصفهان چندان زیاد نیست، اما استفاده از پرواز تهران اصفهان می تواند باز هم تا حد زیادی در طول زمان سفر شما صرفه جویی کند به شکلی که زودتر به مقصد می رسید و زمان بیشتری برای انجام کارهای خود در شهر اصفهان خواهید داشت.
  • برخلاف نظر بسکمک از افراد که هواپیما را وسیله ایمنی برای سفر نمی دانند، اتفاقا هواپیما وسیله نقلیه بسیار ایمنی محسوب می شود. برای تایید این موضوع کافی است تعداد سفرهای اجرا شده و سوانح هوایی که سالانه در دنیا اتفاق می افتد را با تعداد سواح سفرهای جاده ای و حتی ریلی مقایسه کنید!
  • امکانات بسیار متنوع و سطح بالایی در هواپیما موجود است که معمولا در وسایل نقیله دیگر قابل مشاده ناست. اهمیت این موضوع، زمانی بیشتر می شود که به مدت زمان سفر دقت کنید.
  • در سفر هوایی می توانید از بین یک پرواز با سطح خدمات معمولی، میانه و لوکس انتخاب انجام دهید. شما می توانید از کلاس های اکونومی (پایین ترین سطح خدمات)، بیزینس و فرست کلس (لوکس ترین خدمات) انتخاب کنید.
  • در هواپیما ترافیک جاده و معطلی برای تغییر ریل قطار را ندارید، بنابراین در هنگام سفر و پرواز خود با کلافگی و خستگی روبرو نمی شوید.
  • از ویژگی های هواپیما، پوشش راستاهای متنوع و البته مستقیم است. راستاهایی که طی کردن آن با وسایل نقیله دیگر نیاز به یک یا چند بار تعویض اتوبوس، قطار، قایق یا کشتی است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است مثالی برنیم. در صورتی که بخواهید فاصله بین این دو شهر را به شکل زمینی طی کنید باید مسافتی را با استفاده از اتوبوس یا قطار طی کرده و مسافتی دیگر را با استفاده از قایق یا کشتی از طریق دریا طی کنید. اما با خرید بلیط پرواز تهران کیش به راحتی و بدون زحمت تغییر وسیله سفر، به شکل مستقیم از تهران به کیش می رسید.
  • یکی از ویژگی های سفر، لدت بردن از زیبایی های خاص آسمان آبی است! یک لذت خاص که در هیچ کدام از وسایل سفر دیگر نمی توانید تجربه کنید.

معایب سفر با هواپیما

اما در کنار ذکر مزایای سفر با هواپیما، باید به معایب آن نیز اشاره کنیم. به این منظور تعدادی از معایب این نوع از سفرها را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

  • بسکمک از فرودگاه ها در فاصله زیادی با شهرها قرار دارند و برای رسیدن به آن ها معمولا باید چمدان هایتان را با تاکسی، اتوبوس یا مترو به فرودگاه برسانید. برای مثال اگر از اصفهان قصد سفر به تهران با استفاده از پرواز اصفهان تهران را داشته باشید باید بدانید فاصله فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تا مرکز شهر اصفهان چیزی در حدود 35 کیلومتر است.
  • یکی دیگر از مهم ترین معایب مورد توجه در سفر با استفاده از هواپیما هزینه آن است. بله! همان طور که قطعا می دانید، بلیط هواپیما در هر راستای گران تر از بلیط اتوبوس یا قطار در آن راستا است. بنابراین یکی از مهم ترین فاکتور های سفر یعنی هزینه سفر در مورد هواپیما منفی است.
  • در سفر با هواپیما برعکس قطار، در حمل میزان بار با محدودیت روبرو هستید و بیشتر از 20 کیلوگرم را نمی توانید به قسمت بار هواپیما تحویل دهید و در صورتی که باری بیشتر از این میزان داشته باشید، باید هزینه اضافی بابت آن پرداخت کنید.
  • ترس از هواپیما یا بیماری های خاص! این هم از محدودیت های سفر با استفاده از هوایپما محسوب می شود. اگر ترس از ارتفاع دارید و با مشکل استرس شدید در هنگام پرواز روبرو می شوید یا به بیماری های خاص مثل بیماری های قلبی دچار هستید که در صورت وقوع مسئله ای نیاز به رسیدگی سریع دارید، بهتر است سفر با این وسیله نقلیه را فراموش کنید.
  • تاخیر، بازرسی پیش از سفر، تحویل چمدان، شرایط آب و هوایی نا مناسب برای پرواز! اگرچه همان طور که گفته شد میانگین این تاخیر ها با استفاده از سرعت هواپیما قابل چشم پوشی و جبران است، اما همه این شرایط ممکن است برای شما هم پیش بیاید. برای مثال شرایط آب و هوایی نا مناسب شاید حتی تا 24 ساعت پرواز شما را به تاخیر بیندازد.
  • با توجه به فضای بسته هواپیما و تعداد زیاد مسافران، امکان انتقال ویروس و بیماری های واگیر بیشتر است. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چند معمولا هواپیماها به شکل منظم ضدعفونی و نظافت می شوند، اما آن ها در طول شبانه روز چندین پرواز را پشت سر هم می گذارند و مسافران زیادی را به خود می بینند.
منبع: کجارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1452

به "سفر با هواپیما چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با هواپیما چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید