شیرینی مورد علاقه بچه ها را بدون فر درست کنید

به گزارش تور ارمنستان، میکادو شیرینی موردعلاقه بسیاری از بچه ها و حتی ما بزرگترهایی است که خاطرات خوبی از میکادوهای قدیمی دارند.

شیرینی مورد علاقه بچه ها را بدون فر درست کنید

این شیرینی ساده و سبک را خودتان هم می توانید درست کنید. درضمن از همه مهم تر اینکه برای آماده کردن این شیرینی نیازی به فر ندارید.

موادلازم

2/1 پیمانه کره یا روغن

2 /1 پیمانه پودر قند

100 گرم نان بستنی

2 /1 ق چ وانیل

یک لیوان آرد

یک پیمانه پودر بادام

150 گرم شکلات تخته ای

2 ق س پودر کاکائو

مقداری شیر

1. ابتدا آرد را در قابلمه مناسبی بدون روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر نموده و خامی آن گرفته گردد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کره یا روغن را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و هم بزنید.

2. پودر کاکائو را اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید سپس کمی صبر کنید تا خمیر خنک گردد. بعد پودر قند و پودر بادام را همراه با وانیل افزوده و خوب مخلوط کنید.

3. حالا مواد را با همزن خوب بزنید تا به صورت کرمی نرم و یکنواخت درآید. این مخلوط کرمی را مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت گردد.

4. در این فاصله قالب مستطیل شکل گودی آماده نموده و کف آن را با یک یا چند ورق نان بستنی بپوشانید. سپس مایه داخل میکادو را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید، یک قسمت آن را روی نان بریزید و با پشت قاشق در تمام سطح نان پخش کنید. پس از آن دوباره لایه دیگری از نان را روی مواد قرار دهید و در آخر با دست روی نان فشار دهید تا مواد به هم فشرده گردد.

5. به جامانده مایه را به روش قبلی روی نان پخش نموده و دوباره با لایه دیگری از نان پوشش داده و دوباره فشار دهید.

در این مرحله هم با فشار دست لایه های نان و مواد را به هم فشرده کنید. سپس سینی را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

6. پس از گذشت این مدت، با چاقوی تیغه بلند تیزی آغاز به برش دادن کنید. برش ها را به صورت مربع های 3 سانتی متر در 3 سانتی متر انجام دهید.

7. شکلات تخته ای را داخل کاسه ای بریزید و روی کتری درحال جوش قرار دهید تا آب گردد. سپس ظرف آن را از روی کتری بردارید و کناری بگذارید تا کمی از حرارت افتاده و سرد گردد. حالا هرکدام از برش های میکادو را تا نیمه در شکلات آب شده فرو ببرید و در ظرف دیگری قرار دهید تا سرد گردد. سپس آنها را در ظرف بچینید.

فوت وفن

اگر خمیر سفت شد، کمی شیر اضافه کنید و اگر شل بود کمی پودر بادام بیفزایید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1666

به "شیرینی مورد علاقه بچه ها را بدون فر درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی مورد علاقه بچه ها را بدون فر درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید