صدور 1000 پروانه فعالیت در حوزه افتا

به گزارش تور ارمنستان، ارتقای امنیت شبکه ملی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به تعداد می رود و تا کنون نزدیک به 1000 گواهی و تاییدیه در حوزه امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات صادر شده است.

صدور 1000 پروانه فعالیت در حوزه افتا

با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و به کارگیری گسترده آنهـا در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت ها، سازمان ها و نهادهای کشور موضوع بسیار حائز اهمیتی تلقی می گردد، زیرا تهدیدات امنیتی هم در فضای فراوری و تبادل اطلاعات به طور روزافزونی اتفاق می افتند. استفاده از محصولات، خدمات و آزمایشگاه­ های دارای صلاحیت خدمات امنیتی منجر به ارتقای امنیت شـبکه ملی خواهد شد و از خسارات احتمالی ناشی از به کارگیری محصولات ناامن پیشگیری می نماید.

در این راستا طبق آخرین آمار به دست آمده از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در حال حاضر 956 گواهی و تاییدیه به وسیله معاونت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات صادر شده است. این گواهی ها به تفکیک نوع فعالیت عبارتند از 466 پروانه فعالیت خدمات امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات که به وسیله اداره کل نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) صادر شده است.

هم چنین از میان مجموع گواهی های صادره تعداد 84 گواهی معتبر متعلق به ارزیابی امنیتی محصول فاوا، 13 گواهی در حال تمدید، 21 گواهی منقضی شده، 98 تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال 1398، 297 تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال 1399 و هفت گواهی هم به ارزیابی امنیتی آزمایشگاه ها تعلق دارد که وظیفه آنالیز و صدور آن را اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات (ارم) به عهده دارد.

ارتقای امنیـت شـبکه ملـی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به تعداد می رود که طی فعالیتی مشترک، مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران وظیفه ارایه آن را به عهده دارند. بر این اساس، کلیه متقاضیان دریافت گواهی ارزیابی امنیتی محصولات (گواهی افتا) می توانند جهت آغاز و تمدید فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات و اخذ گواهی امنیتی محصول، به سامانه جامع خدمات و محصولات افتا مراجعه نمایند.

بنا به اعلام معاونت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات، به علت شرایط کرونایی و تسهیل مراجعین به منظور تمدید اعتبار گواهی نامه های منقضی شده یا در حال انقضای محصولات، از تاریخ 1400،02،01 اعتبار این دسته از گواهی ها به مدت شش ماه تمدید می گردد و معتبر خواهد بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1198

به "صدور 1000 پروانه فعالیت در حوزه افتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 1000 پروانه فعالیت در حوزه افتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید