فیلم ابلق برنده تندیس دومین جشنوارۀ نشان فی شد

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان فیلم برگزیده نشان فی انتخاب شد و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.

فیلم ابلق برنده تندیس دومین جشنوارۀ نشان فی شد

به گزارش روابط عمومی آموزشگاه هوش اقتصادی، دومین جشنواره نشان فی با موضوع گفتمان سازی موضوع سواد اقتصادی میان اصحاب هنر و مخاطبان عصر دیروز، یکشنبه 24 اسفند ماه برگزار گردید که در این جشنواره فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه نمایندگی محمدحسین قاسمی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره معرفی و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.

همچنین فیلم مامان به کارگردانی آرش انیسی و فیلم روشن به کارگردانی روح الله حجازی نیز به عنوان فیلم های شایسته تقدیر دومین جشنواره نشان فی انتخاب شدند.

جشنواره نشان فی به آنالیز فیلم های جشنواره فجر با نگاه سواد اقتصادی می پردازد که بر اساس نظر هیأت داوران این جشنواره، از میان 16 فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، 10 فیلم، حاوی مفاهیم سواد اقتصادی بودند که با نظر هیات داوران 3 فیلم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

دومین جشنواره نشان فی با حضور محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیه نماینده و کارگردان فیلم ابلق، مجید برزگر و آرش انیسی تهیه نماینده و کارگردان فیلم مامان، جواد نوروزبیگی تهیه نماینده فیلم روشن، هیأت داوران جشنواره، دکتر خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما، دکتر احسانی مدیر شبکۀ نسیم، مسعود نجفی روابط عمومی جشنوارۀ فیلم فجر وجمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار گردید.

نرگس آبیار کارگردان سینما در این جشنواره گفت: در کشور جای خالی موضوع سواد اقتصادی بسیار احساس می گردد که آموزشگاه هوش اقتصادی با آموزش های خود می تواند این مشکل را برطرف کند.

وی اضافه کرد: مردم برای زندگی بهتر نیازمند آگاهی در حوزه سواد اقتصادی هستند و باید با برنامه ریزی صحیح این موضوع را به افراد جامعه آموزش داد.

این کارگردان سینما عنوان نمود: دنیای سرمایه داری همیشه به دنبال تشویق مردم به مصرف گرایی است؛ بنابراین ضروری است مردم آگاهی لازم درخصوص رفتارهای درست اقتصادی را داشته باشند.

دکتر کمیل رودی، مدیر آموزشگاه هوش اقتصادی (برگزار نماینده این جشنواره) گفت: همۀ افراد جامعه نیازمند سواد اقتصادی هستند اما توانمندسازی گروه های در معرض آسیب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رودی گفت: زنان سرپرست خانواده و بچه ها کار دو گروه مهم برای یادگیری سواد اقتصادی محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: زنان در بسیاری کشورها، جزو مهم ترین گروه های هدف آموزش سواد اقتصادی هستند؛ چرا که هم نقش مدیر اقتصادی خانواده و هم نقش تربیت بچه ها را ایفا می نمایند.

وی تاکید نمود: آموزشگاه هوش اقتصادی در طول چهار سال فعالیت خود کوشش نموده است در گام نخست، منابع علمی معتبری برای گروه های گوناگون تهیه کند که 50 جلد از آن ها تا کنون منتشر شده و 100 جلد دیگر در سال آینده منتشر خواهد شد.

حسن خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما نیز در این جشنواره گفت: ظرفیت های آموزش سواد اقتصادی باید به مسائل روز و مسائل جاری مردم تبدیل گردد تا عامه مردم بتوانند از این مباحث استفاده نمایند.

وی گفت: سواد اقتصادی ما مبتنی بر سبقت برخیر است و همین امر موضوع سواد اقتصادی ما را با دیگر کشورها متمایز می نماید.

دکتر مریم جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون نیز در این جشنواره گفت: سینما رسانۀ تأثیرگذاری است که مفاهیم مهمی چون سواد اقتصادی را به جامعه منتقل می نماید.

وی گفت: آموزشگاه هوش اقتصادی با برگزاری جشنواره نشان فی بستری فراهم نموده تا زمینه توجه به موضوع سواد اقتصادی در سینما فراهم گردد.

عبدالکریم خیامی عضو هیأت داوران جشنواره نشان فی و عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این جشنواره تاکید نمود: وجود مفاهیم سواد اقتصادی در فیلم ها، لزوماً به معنای آگاهانه بودن این امر نیست. آشنایی سینماگران با مفاهیم سواد اقتصادی باعث می گردد این اشارات و پرداختن ها به صورت دقیق تر و بیشتری صورت گیرد. امیدواریم با برگزاری این جشنواره در سال های آینده شاهد اکران فیلم های بیشتری با پرداختن به موضوع سواد اقتصادی باشیم.

در نخستین جشنواره نشان فی فیلم های عامه پسند، روز بلوا، بی صدا حلزون و سه کام حبس به عنوان فیلم های برتر انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 961

به "فیلم ابلق برنده تندیس دومین جشنوارۀ نشان فی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ابلق برنده تندیس دومین جشنوارۀ نشان فی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید