مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 15 هزار هکتار

به گزارش تور ارمنستان، معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ بومی در امسال افزایش پیدا خواهد نمود که این موضوع می تواند به دلیل گرم شدن هوا، بارندگی کم و خشک شدن مراتع باشد، گفت: در حال حاضر در بعضی از استانها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ های مراکشی بالدار شده اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.

مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 15 هزار هکتار

مسعود لطیفیان در گفت وگو با خبرنگاران، آخرین شرایط ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت: تا به امروز با آفت ملخ صحرایی در سطحی بالغ بر 15هزارو336 هکتار مبارزه شده است که 8897 هکتار آن در استان خوزستان با ملخ بالدار و پوره، 5945 هکتار آن در بوشهر با ملخ بالدار و پوره و 450 هکتار در ایلام مبارزه با ملخ بالدار بوده است.

وی ادامه داد: سطح ردیابی و دیده بانی از مهر 1399 تا به امروز در حدود 19 میلیون و 600 هزار هکتار اجرا شده و همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نیز شرایط ملخ صحرایی در کشور آرام بوده و در بعضی مناطق در غرب بوشهر به صورت لکه ای مبارزه با پوره در حال اجرا است. آخرین زمان مبارزه با پوره در گناوه بوشهر روز 29 اردیبهشت در سطح 135 هکتار گزارش شده است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه نمود: عملیات ردیابی و دیده بانی در تمامی استان های جنوبی و کانونی ملخ صحرایی درحال انجام است.

وی در ادامه به شرایط ملخ های بومی نیز اشاره نمود و گفت: پیش بینی می گردد در امسال در سطحی حدود 300 هزار هکتار مبارزه با ملخ های بومی در کشور صورت بگیرد. همچنین سطح مبارزه با ملخ های بومی تا به امروز در حدود 110 هزار هکتار در 16 استان گزارش شده است.

افزایش سطح مبارزه با ملخ بومی به علت گرمی هوا

لطیفیان با اشاره به اینکه بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان در حدود 38هزار هکتار بوده است، بیان کرد: سطح مبارزه در امسال افزایش پیدا خواهد نمود و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز پیشرفت نموده است که این موضوع می تواند به دلیل گرم شدن هوا، بارندگی کم و خشک شدن مراتع باشد.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر در بعضی از استانها از جمله گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ های مراکشی بالدار شده اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند. ملخ های بومی در کشور که مبارزه با آنها صورت می گیرد شامل ملخ مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ های بومی و غیرمهاجر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1056

به "مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 15 هزار هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 15 هزار هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید