مقررات تازه برای سفر زمینی ایران و ارمنستان

به گزارش تور ارمنستان، در آخرین به روزرسانی مقررات سفر بین ایران و ارمنستان، مسافران هنگام بازگشت و ورود به ایران، به داشتن تست پی سی آر (PCR) با اعتبار 72 ساعت ملزم شده اند.

مقررات تازه برای سفر زمینی ایران و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ایسنا: در بخشنامه ای که تازگی به دست دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های گردشگری رسیده، کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تاکید نموده است در سفرهای زمینی، تمام پروتکل های بهداشتی در اتوبوس ها رعایت گردد. مسافر هنگام بازگشت و ورود به کشور به داشتن تست PCR منفی با اعتبار 72 ساعت ملزم شده است، در غیر این صورت انجام این تست و قرنطینه با هزینه شخصی مسافر تا معین شدن نتیجه، الزامی خواهد بود.

ستاد ملی کرونا قبلا در بخشنامه ای اعتبار تست منفی کرونا برای مسافران ورودی از جهتهای بین المللی را تا 96 ساعت اعلام نموده بود.

وزارت بهداشت ارمنستان هم مقرر نموده که در زمان ورود به این کشور، مسافر یا باید نتیجه تست منفی تشخیص کرونا را که بیش تر از 72 ساعت از آن نگذشته باشد همراه داشته باشد یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید را ارائه دهد که دست کم 14 روز از تاریخ دریافت آخرین دُز واکسن هم باید گذشته باشد.

در صورت ارائه نکردن یکی از این دو گواهی، مسافر باید در مراکز مستقر در پایانه های مرزی و یا فرودگاه، آزمایش کرونا را انجام داده و تا معین شدن نتیجه منفی، قرنطینه اجباری گردد. نتیجه آزمایش در سامانه Armed ثبت می گردد و به مدت 48 ساعت در اختیار مسافر قرار می گیرد که در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد از قرنطینه خارج می گردد.

بعلاوه در پی افزایش سفر ایرانی ها به ویژه از مرز زمینی به ارمنستان که بیشتر با انگیزه دریافت واکسن کرونا بود، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان حدود یک ماه پیش خبر داد که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا فقط در مراکز سیار با واکسن آسترازنکا و فقط به شرط 10 روز اقامت انجام می گردد.

به گفته راهنمایان گردشگری که در جهت ارمنستان تور اجرا می نمایند، مطابق با این قانون، مسافران حدود 9 روز باید در این کشور اقامت داشته باشند تا پس از آن، اجازه تزریق واکسن را بگیرند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1159

به "مقررات تازه برای سفر زمینی ایران و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات تازه برای سفر زمینی ایران و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید