مهم ترین رویدادهای سال 2019 که مورد توجه گردشگران قرار گرفتند

به گزارش تور ارمنستان، براساس مقاله یکی از نشریات تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، بزرگترین و مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر سال 2019 شگفت انگیز بوده که بصورت کوتاه آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

مهم ترین رویدادهای سال 2019 که مورد توجه گردشگران قرار گرفتند

رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر سال 2019

لئوناردو داوینچی از جمله هنرمندانی است که در سال 2019 بارها تیتر خبرهای رسانه های بزرگ جهان شد. برگزاری نمایشگاه بزرگ موزه لوور در پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند چیره دست ایتالیایی توجه بسیاری را در بین مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر به خود جلب کرد. مسئله حاضر شدن تابلو نقاشی 450 میلیون دلاری سالواتور موندی در نمایشگاه لوور از جمله مباحث پررنگ عرصه هنر بود که در نهایت به غایب بودن این اثر هنری در این نمایشگاه بزرگ ختم شد. هویت مالک سالواتور موندی و مکان نگهداری آن علیرغم انتشار گزارش های فراوان هنوز هم نامشخص باقی مانده است؛ اگرچه شایعاتی مبنی بر خریداری شدن این تابلو نقاشی توسط بن سلمان ولیعهد عربستان مطرح شد.

هویت و عملکرد حامیان اقتصادی موزه ها و موسسه های هنری بزرگ بریتانیا و ایالات متحده نیز از جمله مباحث مطرح شده سال 2019 بود؛ برای مثال اوایل امسال گالری ملی پرتره لندن، یاری یک میلیون پوندی را از خانواده سکلر نپذیرفت. خانواده سکلر مالک کارخانه داروسازی پاردو فارما است که به فریب پزشکان و بیماران در خصوص خطرات ناشی از بسیاری از محصولات اعتیادآور خود، از جمله اکسی کدون متهم شده است.

در همین بین سازمان گالری های ملی اسکاتلند که مدیریت سه گالری در این کشور را برعهده دارد در راستای حمایت از جنبش های تغییرات اقلیمی از سرانجام همکاری هایش با شرکت نفت و گاز بریتانیایی معروف به بی پی خبر داده است. این اقدام گالری های ملی اسکاتلند، فشار برای تغییر اسپانسر را برای موزه بریتانیا و گالری ملی پرتره لندن نیز بیشتر کرد.

آتش سوزی مهیب پانزدهم آوریل کلیسای نوتردام بی شک از مهمترین رویدادهای سال 2019 محسوب می گردد. این حادثه می تواند یادآور آسیب پذیری بناهای تاریخی مخصوصا در زمان مرمت باشد. حالا این آتش سوزی سبب شده این اثر تاریخی به بهترین شکل ممکن بازسازی گردد. پس از آتش سوزی موزه ملی برزیل در سپتامبر سال 2018، برزیل نیز ساخت مجموعه جدیدی را آغاز نموده است.

با اینکه مرمت ساختمان ها و آثار تاریخی برای مدت ها از مباحث داغ رسانه ها بوده، اما از برجسته ترین رویدادهای فرهنگی امسال می توان به توجه نشان دادن موزه های اروپایی نسبت به هویت مجموعه آثارشان و استرداد آثار تاریخی دوره استعمار آفریقا اشاره نمود. این مبحث با آغاز تحقیقات فلوین سار، اقتصاددان اهل سنگال و بندیکت ساووی، متخصص فرانسوی تاریخ هنر، درباره آثار تاریخی دوره استعمار آفریقا آغاز شد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از آنکه بازگرداندن آثار تاریخی به کشورهای صاحب اثر را از اولویت های خود بیان کرد، سار و ساووی را برای نوشتن گزارشی درباره آثار تاریخی دوره استعمار مامور کرد. با وجود اینکه قدم های مثبت بسیاری تا به امروز در رابطه با این موضوع برداشته شد، اما، بیشتر حرف ها هنوز به مرحله عمل نرسیده اند.

فروخته شدن مجسمه خرگوش فولادی اثر جف کونز به قیمت 91 میلیون دلار در حراجی ساتبیز را شاید بتوان از دیگر رخدادهای مهم عرصه هنر در سال 2019 محسوب کرد. به این ترتیب جف کونز پیروز شد رکورد گرانترین هنرمند زنده جهان را که پیش از این به دیوید هاکنی برای تابلو نقاشی دو مرد تعلق داشت را به خود اختصاص دهد.

در اواسط همین سال بود که مشهورترین اسلحه تاریخ هنر یعنی اسلحه ای که به زندگی ونسان ونگوگ نقاش مشهور آثار پست امپرسیونیست پایان داد، فروخته شد. کارشناسان قیمت فروش این اسلحه زنگ زده را بین 40 هزار تا 60 هزار یورو تخمین زده بودند، اما این اثر در نهایت به قیمت 162500 یورو فروخته شد.

پنجاه و هشتمین دوره از بینال ونیز نیز از جمله مهمترین رخدادهای جهانی هنر بود که در سال 2019 شاهد بودیم. موضوعات تغییرات اقلیمی و بحران جهانی مهاجرت نیز از جمله موضوعات اصلی این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی محسوب می شدند. کریستوف باچل، هنرمند سوئیسی از جمله هنرمندانی بود که با چیدمان قایق غرق شده حامل هزار مهاجر، به بحران جهانی مهاجرت پرداخت.

در این دوره از بینال ونیز همچنین شاهد درخشش نمایندگان کشورمان بودیم. مجله آنلاین ایرلندی آیریش سان و مجله هنری اسپو آرت نیز از پاویون ایران به عنوان جذاب ترین پاویون این دوره از دوسالانه هنری و یکی از پاویون های برتر ملی یاد کردند.

تور بزرگ نمایشگاه توت عنخ آمون: گنجینه فرعون طلایی مصر که نمایشگاه بزرگی از مجموعه آثار کشف شده در مقبره توت عنخ آمون، فرعون مصر باستان است را نیز می توان از اتفاقات برجسته امسال محسوب کرد. این نمایشگاه رکورد بازدیدکنندگان را برای یک نمایشگاه در فرانسه شکست.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 61

به "مهم ترین رویدادهای سال 2019 که مورد توجه گردشگران قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین رویدادهای سال 2019 که مورد توجه گردشگران قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید