نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد، نام نویسی در نخستین ترم تا چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد

به گزارش تور ارمنستان، دکتر حجت الله عبدالملکی، هدف از تأسیس دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی را خیزش عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و گفت: با وجودی که بیش از 10 سال از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی می گذرد، اما همچنان برداشت ها ناصحیح است و از سوی دیگر در دانشگاه های کشور، رشته ای به نام اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، بنابراین این دانشگاه می تواند خلاء موجود در زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان را رفع کند.

نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد، نام نویسی در نخستین ترم تا چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امروز، نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مجمع عالی اقتصاد مقاومتی، انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و خبرگزاری نود مالی شروع به کار کرد. در آئین افتتاحیه این دانشگاه که با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید، دکتر حجت الله عبدالملکی، از نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص اهداف شکل گیری این دانشگاه گفت: دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی، با هدف خیزش عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که بیش از 10 سال از مطرح شدن آن می گذرد، اما برداشت ها ناصحیح است، شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجودی که بهترین قالب تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان است و در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور بالغ بر 4.5 میلیون نفر می باشد، هنوز رشته ای به نام اقتصاد مقاومتی هنوز طراحی نشده است.

این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی توضیح داد: به جز انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی که کلاس های آموزشی 6 تا 60 ساعته برگزار می نماید، متاسفانه برنامه ای برای فعالان مالی در سطح کشور وجود ندارد و این دانشگاه برای یک اتفاق جدی و کادرسازی در کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمدن سازی 3 رکن دارد، گفت: این دانشگاه می تواند بر هر سه رکن علم، فرهنگ و اقتصاد اثرگذار باشد، زیرا با حضور اساتید متخصص در اقتصاد مقاومتی در این دوره ها، به مرور فراوری علم جدید اتفاق می افتد و با مردمی بودن این دانشگاه، جنبه گسترش فرهنگ اصیل اقتصاد مقاومتی اسلامی صورت می گیرد.

عبدالملکی اضافه کرد: اقتصاد رکن سوم تمدن سازی است و شرکت در کلاس های این دانشگاه باعث می گردد نعو فعالیت مالی تغییر کند و عملکرد متفاوت بر روی منافع مالی، درآمدی، رفاهی و رفتار هایی که افراد در خانواده انجام می دهند تاثیرگذار خواهد بود.

وی، در خصوص مردمی بودن این دانشگاه، گفت: دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی، در واقع یک دانشگاه غیررسمی برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است که واژه مردمی بودن آن بدین معنی است در محدوده زمان معین، کوتاه و خلاصه، مباحث به آحاد جامعه که نمی توانند در قالب تمام وقت در کلاس های دانشگاه حضور پیدا کنند، مباحث قابل فهم آموزش داده می گردد.

این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی ادامه داد:، اما برای مطالعات بیشتر علاقمندان، در خاتمه هر کلاس منابع یاری آموزشی معرفی می گردد و قالب کلاس هرچند که فعلا زیر نظر وزارت علوم نیست و شکل رسمی آن را ندارد، اما به صورت کلاس های مجازی، حضور و غیاب صورت می گیرد و در خاتمه ترم که 12 جلسه به طول خواهد انجامید، با برگزاری آزمون به شرکت کنندگان کارنامه داخلی، خاتمه ترم اعطا خواهد شد.

وی تأکید کرد: شرکت در این دانشگاه تعارضی با شرکت در دیگر دانشگاه ها ندارد و علاقمندان می توانند به صورت موازی در دو رشته تحصیل کنند.

این دانشگاه مردمی است و مردمی خواهد ماند

این استاد دانشگاه در خصوص آینده این دانشگاه نیز گفت: در دولت آینده پیگیری می کنیم که دانشگاه را به نام دانشگاه مجازی به ثبت وزارت علوم برسانیم، اما واژه مردمی بودن آن حفظ خواهد شد و افرادی که در این ترم های پیش از دریافت مجوز وزارت علوم در این دانشگاه تحصیل نموده باشند و دارای کارنامه باشند، معادل سازی می گردد و به عنوان واحد های ارائه شده مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

وی شرایط شرکت در نخستین ترم آموزشی این دانشگاه را داشتن پایه تحصیلی حداقل دوم متوسطه به بالا مطرح کرد و اضافه کرد: رشته تحصیلی افرد اصلا مهم نیست و هرچند که مباحث تخصصی اقتصاد مطرح خواهد شد، اما این مباحث عامه فهم است، زیرا ما معتقدیم اگر موضوعات به صورت مردمی و عامی مطرح گردد، فرهنگ سازی اتفاق می افتد.

هزینه شرکت در ترم اول این دانشگاه، رایگان است

عبدالملکی هزینه این دوره ها را رایگان اظهار داشت و در خصوص زمان ثبت نام نیز گفت: زمان ثبت نام از امروز تا چهارشنبه این هفته که نخستین جلسه کلاس برگزار می گردد ادامه دارد و نخستین جلسه نیز روز چهارشنبه 17 تا 19 برگزار می گردد که علاقمندان جهت ثبت نام می توانند عدد 8 را به سامانه 30005758 ارسال کنند.

وی نحوه شرکت در این کلاس را ثبت نام و ورد به اپلیکیشن طراحی شده بدین منظور دانسته و گفت: دیگر علاقمندان نیز به وسیله صفحاتی که به صورت زنده این کلاس را پوشش می دهند، می توانند از محتوای این جلسات که با حضور 12 استاد برجسته در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار می گردد، بهره ببرند.

این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی در خصوص افرادی که می توانند از محتوای این دوره ها استفاده کنند نیز گفت: دانش آموختگان علم اقتصاد و حتی اساتید و نیز اصحاب رسانه می توانند از محتوای این دوره در بالابردن سطح اطلاعات خود در خصوص اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف بهره ببرند و نتیجه آن را در تغییر نوع تحلیل های خود در خصوص مسائل مالی مشاهده کنند.

عبدالملکی در خاتمه نیز گفت: در ابتدای هر جلسه اساتید در حوزه سیاستگذاری کلان مالی، دقایقی را صحبت خواهند کرد و پوشش رسانه ای این دوره نیز توسط خبرگزاری نود مالی انجام می گردد، اما این دانشگاه آماده همکاری با دیگر خبرگزاری ها و سایت های خبری برای انتشار اخبار و محتوای آموزشی نیز هست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1012

به "نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد، نام نویسی در نخستین ترم تا چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد، نام نویسی در نخستین ترم تا چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید