هشدار طوفان به 5 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید

به گزارش تور ارمنستان، سازمان هواشناسی با صدور 2 اعلان نارنجی و زرد به 5 استان درخصوص طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید و سقوط سازه ها و همچنین صاعقه زدگی و گرد و خاک هشدار داد.

هشدار طوفان به 5 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با اعلام تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، با صدور هشدار نارنجی از رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید، گردوخاک و برخی نقاط تگرگ خبر داد.

  • رگبار باران و رعد و برق در 11 استان | باد شدید و گرد و خاک در بخش هایی از کشور | سواحل خزر بارانی می شود

براساس این هشدار، امروز (سه شنبه) شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، چهارشنبه اردبیل، شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و پنج شنبه اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی درگیر این تشدید ناپایداری خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، خسارت دیدن سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی سقوط سنگ محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در منطقه ها مسقف.

هشدار زرد برای 5 استان

سازمان هواشناسی همچنین با اعلام تداوم فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و صدور هشدار زردرنگ از رگبار و رعدو برق و وزش باد نسبتا شدید، احتمال گردوخاک و احتمال تگرگ خبر داد.

براساس این هشدار جمعه 26 خرداد و شنبه 27 خرداد اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات و دامنه گیلان و مازندران درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، صاعقه، در برخی منطقه ها خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت های کشاورزی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از اسکان در بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1662

به "هشدار طوفان به 5 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طوفان به 5 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید