این 8 استان منتظر سیل باشند!

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار رشد ابرهای همرفتی و ناپایداری جوی از احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر در بعضی استان ها اطلاع داد.

این 8 استان منتظر سیل باشند!

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در منطقه های از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، بعضی منطقه ها سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد وقوع گردوخاک پیش بینی شده است.

سه شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، استان های ساحلی دریای خزر، دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز غربی و مرکزی، بخش هایی از استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در منطقه های از شمال غرب، استا ن های ساحلی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، بعضی منطقه ها کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از مرکزی کشور و روز آدینه در شمال شرق، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

امروز در قم، نیمه جنوبی تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی، جنوب و شرق کرمان، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، غرب استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، سه شنبه در بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق، چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق و بعضی منطقه ها سمنان در بعضی ساعات وزش باد شدید ، وقوع پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می دهد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

به گزارش تسنیم، امروز شمال خلیج فارس و از سه شنبه تا آخر هفته دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان آغاز: بعدازظهر دوشنبه 1402/03/15

زمان سرانجام: عصر آدینه 1402/03/19

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی تا 24 نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر 1.2 متر و در نواحی دوراز ساحل تا حداکثر 2 متر

منطقه اثر:

سه شنبه 1402/03/16: نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان و مازندران.

چهارشنبه 1402/03/17:نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان و مازندران.

پنجشنبه 1402/03/18:نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان و مازندران.

آدینه 1402/03/19: دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان، مازندران و گیلان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری فعالیت های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و ناپایداری محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر تا شب

زمان سرانجام: سه شنبه 1402/03/16

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و بعضی نقاط ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/03/15: تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، شمال غرب اصفهان، منطقه ها و ارتفاعات مرکزی و جنوبی و جنوب غربی کرمان، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان.

سه شنبه 1402/03/16: قزوین، البرز، نیمه غربی مازندران، منطقه ها و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1659

به "این 8 استان منتظر سیل باشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 8 استان منتظر سیل باشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید