پایش مراحل پرورش جوجه توسط دامپزشکی

به گزارش تور ارمنستان، سرپرست شبکه دامپزشکی فردوس گفت: واحد های مرغداری شهرستان در تمامی مراحل پرورش جوجه، زیر ذره بین دامپزشکی قرار می گیرند.

پایش مراحل پرورش جوجه توسط دامپزشکی

اسماعیلی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس در مصاحبه با خبرنگار از ، گفت: واحد های مرغداری در طول دوره پرورش از نظر انجام واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری ها و نحوه مصرف دارو ها پایش می شوند.

او اضافه نمود: با نمونه برداری از تمامی واحد های مرغداری و انجام آزمایشات، از کشتار پرندگانی که دارای به جامانده آنتی بیوتیک باشند جلوگیری می گردد.

اسماعیلی اظهار کرد: پرورش جوجه یک روزه در طی یک دوره 45 روزه ممکن است برای برخی از افراد قابل قبول نباشد، اما این اظهار نظر ها نمی تواند ملاک ارزیابی نوع پرورش جوجه قرار گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس با اشاره به اینکه طرح موضوعاتی مانند استفاده از هورمون در پرورش مرغ علمی و عملی نیست، اعلام کرد: با استفاده از فرایند های اصلاح نژادی و انتخاب نژاد های کارآمدتر و نیز بهینه سازی شرایط پرورش و فراوری، بالا رفتن بازدهی در فراوریات دور از انتظار نیست.

او توضیح داد: استفاده از عناوینی، چون مرغ هورمونی و ماشینی برای فرایند پرورش مرغ قابل قبول نیست و افرادی بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه پرورش مرغ، ذهنیت های نامطلوبی را برای دیگران ایجاد می نمایند.

انتهای پیغام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1027

به "پایش مراحل پرورش جوجه توسط دامپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش مراحل پرورش جوجه توسط دامپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید