ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه های آموزشی شده است

به گزارش تور ارمنستان، مدیر کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم گفت: ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه های آموزشی دانشگاه ها شده است.

ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه های آموزشی شده است

علی اکبر صفوی، مدیر کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره اختلالات سامانه های مجازی دانشگاه ها در ترم جاری اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج کنکور هر دانشگاهی چند هزار دانشجوی نو ورود را ثبت نام می نماید.

او اضافه کرد: آپلود کردن و بارگذاری مدارک و مشاده اطلاعیه ها از سوی دانشجویان نو ورود در سامانه های دانشگاهی طی مدت زمان محدودی باعث می گردد تا دانشجویان دیگری که کلاس دارند با کندی و اختلال در سیستم آموزشی روبرو شوند.

صفوی توضیح داد: این موارد به معنای توجیه و تایید کردن ضعف سیستم های آموزشی دانشگاه نیست، بلکه ریشه اختلالات به دلیل تراکم و استفاده زیاد جمعیت دانشجویی از یک سامانه است؛ بنابراین سامانه تمامی دانشگاه های کشور به دلیل اینکه باید همزمان با برگزاری کلاس های دیگر دانشجویان به ثبت نام دانشجویان نو ورود اقدام نمایند دچار اختلالاتی خواهند شد.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از آن جایی که هم اکنون تمامی دانشگاه های کشور باید به ثبت نام دانشجویان نو ورود اقدام نمایند و همین عامل باعث می گردد تا اختلالاتی در سامانه دیده گردد؛ بنابراین انتظار می رود تا دانشگاه ها تمهیداتی را برای برطرف مشکل بیندیشند.

صفوی گفت: همواره در ابتدای مهر با اختلالات سامانه ای به دلیل ثبت نام کنکوری ها در دانشگاه روبرو می شویم که دانشگاه ها می توانند این موضوع را به خوبی مدیریت نمایند. برای مثال، زمان رسیدگی به فعالیت های دانشجویان نو ورود را به بعد از ظهر همان روز انجام دهند تا دانشجویان دیگر بتوانند در کلاس ها بدون دغدغه شرکت نمایند.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: پیشنهاد بنده این است که با توجه به حجم بالای محتوا های آموزشی دانشگاه ها می توان مقدار حضور آنلاین و همزمان استادان و دانشجویان را برای کلاس های دانشگاهی کاهش داد.

صفوی ادامه داد: این موضوع فشار سنگین روی آموزش های مجازی دانشگاه ها و کشور را کاهش می دهد و می تواند کیفیت را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1223

به "ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه های آموزشی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه های آموزشی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید